اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

۸۰ درصد از کل رمزارزهای ETH تحت کنترل ۷۵۰۰ کیف‌پول است

کمپانی Weiss Ratings با انتشار یک پست توییتری در رابطه با تمرکزی که در شبکه‌ی اتریوم به وجود آمده است ابراز نگرانی کرد

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی Weiss Ratings در جدید‌ترین پست توییتری خود در رابطه با کنترل ۸۰ درصد رمزارزهای اتریوم بازار توسط تنها ۷۵۰۰ کیف‌پول رمزارزی، ابراز نگرانی کرد و اعلام نمود که این مسئله برای شبکه‌ی اتریوم بسیار حطرناک است. این کمپانی همچنین اعلام نموده که با وجود این تمرکز بالا، اتریوم همچنان یکی از غیرمتمرکز‌ترین پروژه‌های رمزارز محسوب می‌شود.

ابراز نگرانی Weiss Ratings

در واکنش به گزارشات جدیدی که اخیرا منتشر شده و نشان می‌دهد که تنها ۷۵۰۰ کیف‌پول رمزارزی مالک بیش از ۸۰ درصد اتریوم(با نماد ETH) در حال گردش بازار هستند، کمپانی Weiss Ratings ابراز نگرانی کرده و اعلام نموده که این امر می‌تواند در زمان تصویب الگوریتم اجماع Proof Of Stake توسط این پروژه‌ی رمزارزی، به یک چالش بزرگ تبدیل شود.

براساس گزارشاتی که با عنوان «ورود به اتریوم: پتانسیل‌ها و تجزیه و تحلیل‌های بلند مدت» توسط کمپانی Delphi Digital منتشر شده است، کنترل حجم زیادی از اتریوم‌های در حال گردش بازار توسط تنها چند کیف‌پول رمزارزی باعث ایجاد تردید در رابطه با پایداری عدم تمرکز شبکه‌ی این رمزارز می‌شود.

با این حال، Weiss Ratings در رابطه با این مسئله اعلام نموده در مقایسه با دیگر پروژه‌های رمزارزی همچون توکن‌های بایننس(با نماد BNB) که تنها ۵ حساب‌ کاربری کنترل دو‌سوم کل ذخیره‌ی توکن‌ها را در اختیار دارند، اتریو‌م غیرمتمرکزترین دفترکل Proof Of Stake شناخته شده محسوب می‌شود.

گرچه این تحقیقات نشان می‌دهد که بخش اعظمی از ذخایر اتریوم توسط تعداد کمی کیف‌پول رمزارزی کنترل می‌شود، اما اتریوم همچنان یکی از غیرمتمرکزترین پروژه‌های صنعت رمزارزی است. این مورد یکی از مهم‌ترین نقاط قوت اتریو‌م محسوب می‌شود که ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin بنیانگذار اتریوم) همیشه در برابر گفته‌های جاستین سان(Justin Sun) مدیرعامل ترون مورد استفاده قرار می‌دهد. آقای سان اغلب در صحبت‌های خود به سرعت بالا شبکه‌ی ترون و قابلیت پردازش ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه‌ آن می‌بالد. آقای بوترین نیز همواره اظهار نموده که پروژه‌های رمزارزی که سعی دارند با وجود تنها چند گره‌ در شبکه میزان زیادی TPS(تعداد تراکنش قابل پردازش در ثانیه) ارائه دهند، بسیار متمرکز هستند.

در همین حال، گزارشات مذکور خاطرنشان می‌کند طبق تاریخچه‌ی فعالیت اتریوم، ارائه‌ی فورک همیشه باعث سقوط قیمت آن شده است؛ با این حال آمار ارائه شده توضیح می‌دهد که فورک بایزانتیوم(Byzantium) که قبل از جهش قیمت سال ۲۰۱۷ ارائه شد و فورک قسطنطنیه که در روز ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ اجرایی شد، کم‌ترین میزان تاثیر را بر روی قیمت اتریوم داشته‌اند.

ابراز نگرانی Weiss Ratings در رابطه با اتریوم و مقایسه‌ی آن با BNB

لازم به ذکر است که Weiss Ratings، یک شرکت ارزیابی مالی معروف در ایالات متحده است که در فعالیت‌های موسسات مالی و صنعت رمزارزی دخیل بوده است. در زمان تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری و همچنین انتقادات سازنده، تجزیه و تحلیل‌های عینی و هدفمند این شرکت همیشه مفید واقع شده‌اند.

گرچه هارد فورک اخیر اتریوم آنچنان که انتظار می‌رفت عمل نکرده است، اما انتظار می‌رود که هاردفورک قسطنطنیه اولین قدم در جهت رسیدن به آینده‌ای روشن برای اتریوم باشد؛ حداقل طبق تحقیقات ارائه شده توسط Delphi Digital، این هاردفورک باعث یک سقوط چشم‌گیر در قیمت اتریو‌م نشد. با تمام این تفاسیر، از آنجایی که رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) نرخ رشد بسیار بالاتری نسبت به میزان افزایش قیمت اتریو‌م داشته، هنوز مشخص نیست که آینده‌ی رمزارز اتریوم چگونه رقم خواهد خورد. با وجود اینکه قیمت فعلی رمزارز مذکور نسبت به ارزش آن در زمان شروع سال میلادی جدید بسیار بالاتر است، می‌توان گفت که احتمال بهتر شدن اوضاع همچنان وجود دارد.

نظر شما در رابطه با این گزارشات چیست؟ آیا اتریوم همچنان یکی از غیرمتمرکزترین شبکه‌های رمزارزی محسوب می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Zycrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا