اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

فوربس گزارش داد: نیمی از حجم مبادلات بیت کوین جعلی است

گزارش فوربس درحالی منتشر شده که روش مشخص و دقیقی برای اندازه‌گیری این شاخص وجود ندارد

نکات برگزیده مطلب
  • بخش تحقیقاتی خبرگزاری فوربس اخیراً مطالعاتی در رابطه با وضعیت شبکه بیت کوین و حجم مبادلات این رمزارز انجام داده است. در گزارش این پلتفرم عنوان شده که بیش از نیمی (۵۱ درصد) از حجم معامله شبکه بیت کوین جعلی یا غیراقتصادی است.

براساس تحقیقات صورت گرفته در رابطه با شبکه بیت کوین، به نظر می‌رسد که بیش از نیمی از حجم معاملات این رمزارز به صورت جعلی ثبت می‌شود. این درحالیست که بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان همزمان با بحبوحه آشفتگی‌های اقتصادی یک روند کاهش ارزش را آغاز کرده است.

بیت کوین Bitcoin Vulnerability آسیب‌پذیری

براساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته توسط خبرگزاری فوربس، بیش از نیمی از حجم کل تراکنش‌های گزارش شده در این شبکه احتمالاً جعلی  یا غیراقتصادی است. در این گزارش به صورت خاص گفته شده که ۱۵۷ صرافی و پلتفرم مبادله رمزارز مورد بررسی قرار گرفته و ۵۱ درصد از حجم معاملات غیرواقعی بوده است.

در بخش‌هایی از گزارش این شرکت آمده است «ما تخمین می‌زنیم که حجم روزانه مبادلات رمزارز بیت کوین در تاریخ ۱۴ ژوئن چیزی حدود ۱۲۸ میلیارد دلار بوده است. این رقم بسیار کم‌تر از ۲۶۲ میلیارد دلاری است که در رابطه با حجم مبادلات این رمزارز گزارش شده است. این آمار از منابع متعدد بدست آمده است.»

حجم مبادله جعلی برای بزرگ‌ترین رمزارز؟

این گزارش در حالی منتشر شده که رمزارز BTC به تنهایی ۴۰ درصد از ارزش بازار ۱ تریلیون دلار صنعت رمزارز را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر، در صورتی که گزارش منتشر شده کاملاً درست باشد، نزدیک به ۲۰ درصد از حجم مبادله بازار رمزارزها جعلی است.

در ادامه گزارش فوربس توضیح داده شده که هیچ روش واقعی و دقیقی برای محاسبه حجم روزانه مبادلات بیت کوین وجود ندارد و حتی آمار منتشر شده توسط معتبرترین شرکت‌های تحقیقاتی این صنعت نیز ممکن است اشتباه باشد.

به عنوان مثال پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ حجم مبادله ۲۴ ساعته شبکه بیت کوین را ۳۲ میلیارد دلار اعلام کرده است، درحالیکه این رقم در پلتفرم کوین‌گیکو ۲۷ میلیارد دلار اعلام شده است. دو پلتفرم شناخته شده دیگر که در زمینه بررسی اطلاعات فعالیت دارند، یعنی نومیکس (۵۷ میلیارد دلار) و مساری (تنها ۵ میلیارد دلار) نیز اعداد دیگری را نشان می‌دهند.

از نظر میزان فعالیت شبکه BTC گفته شده که ۲۱ صرافی بزرگ صنعت رمزارز در مجموع یک میلیارد دلار فعالیت معاملاتی روزانه را ثبت می‌کنند، این رقم برای ۳۳ صرافی بعدی چیزی بین ۲۰۰ تا ۹۹۹ میلیون دلار تخمین زده شده است.

صرافی مبادله رمزارز بایننس که بزرگ‌ترین صرافی این صنعت توصیف می‌شود، نزدیک به ۲۱ درصد از سهم بازار مبادلاتی را در اختیار دارد. پس از بایننس نیز صرافی FTX در جایگاه دوم قرار گرفته است.

وضعیت بیت کوین در بازار چگونه است؟

پس از چند هفته ثبات قیمت در بازار، رمزارز بیت کوین یک بار دیگر به زیر سطح قیمت ۲۰ هزار دلاری سقوط کرد و این بازار را قرمز پوش کرد. به گفته تحلیلگران دلیل اصلی این کاهش قیمت ناگهانی سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو ایالات متحده بوده است.

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین BTC
ثبات نسبی بازار به هم خورد

در حال حاضر هر واحد رمزارز BTC با متوسط قیمت ۲۰ هزار و ۳۴ دلار مبادله می‌شود. این رقم به معنای کاهش ارزش ۶.۴۵ درصدی بیت کوین طی یک هفته گذشته است.

کاهش قیمت بیت کوین بر روی رمزارزهای ثانویه نیز تاثیرگذاشته و باعث شده اتریوم طی ۷ روز گذشته نزدیک به ۸ درصد کاهش ارزش را شاهد باشد. هر واحد ETH با متوسط قیمت ۱۴۹۲ دلار مبادله می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
economictimes

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا