از کجا شروع کنم؟بیت‌کوین

چگونه بیت‌کوین تهیه کنیم؟

راهنمای جامع تهیه بیت‌کوین با استفاده از روش‌های مختلف

 در حال حاضر رمزارز بیت کوین(BTC) بیش از پیش به یک مبحث داغ در جوامع بین‌المللی تبدیل شده و اخبار مربوط به آن را می‌توان از هر جایی شنید. به لطف افزایش سرسام‌آور قیمت هر واحد بیت کوین در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ و فراز و نشیب‌های پیش آمده پس از آن، اکنون سطح علاقه به مالکیت بیت کوین و یا حتی آگاهی در رابطه با نحوه‌ی بدست آوردن مقداری از این رمزارز به شدت افزایش یافته است. اکنون بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین رمزارز موجود در بازار به طور گسترده‌ای توسط فروشگاه‌های سراسر جهان مورد پذیرش قرار گرفته و تعداد پذیرندگان آن روز به روز در حال افزایش می‌باشد. اما برای اینکه بتوانید وارد دنیای بیت کوین شوید، ابتدا نیاز است که در رابطه با نحوه‌ی بدست آوردن مقداری از آن اطلاعات کافی داشته باشید. برای بدست آوردن بیت کوین باید چند مرحله‌ی ضروری از جمله تهیه‌ی یک کیف‌پول رمزارزی را پشت سر بگذارید. در این مقاله قرار است روش‌های ساده‌ بدست آوردن بیت کوین و همچنین توضیح کوتاهی پیرامون کیف‌پول‌های رمزارز(جهت ذخیره‌سازی بیت کوین‌های شما) ارائه شود.

کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول

قدم اول: یک کیف‌پول مناسب پیدا کنید

کیف‌پول بیت کوین در واقع یک نرم‌افزار یا یک دستگاه فیزیکی جهت نگهداری و ذخیره‌ی بیت کوین‌های شماست. از نظر فنی، بیت کوین یک دارایی غیرمادی و نامحسوس است که امکان ذخیره‌سازی آن به صورت فیزیکی وجود ندارد؛ در نتیجه روند ذخیره‌سازی باید کاملاً به صورت نرم‌افزاری صورت بگیرد. اثبات مالکیت یک آدرس کیف‌پول و دارایی‌های موجود در آن هم به وسیله‌ی یک «کلید خصوصی» صورت می‌گیرد، یک کلید خصوصی که شامل رشته‌ای از اعداد و حروف بوده و حکم امضاء مالک را دارد.

کیف‌پول‌های رمزارزی در هر شکل و مدل که باشند، اساساً وظیفه‌ی تسهیل روند ارسال و دریافت رمزارز را بر عهده داشته و میزان دارایی رمزارز کاربر را اعلام می‌کنند(دقیقاً همانند حساب‌های بانکی که می‌توان از آن‌ها برای ارسال و دریافت پول استفاده کرد). در حال حاضر چهار نوع کیف‌پول رمزارزی وجود دارد که عبارت است از نسخه‌های دسکتاپ که بر روی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها راه‌اندازی می‌شوند، نسخه‌های موبایلی، نسخه‌های تحت وب و کیف‌پول‌های سخت‌افزاری.

انواع کیف‌پول و انتخاب بهترین گزینه:

کیف‌پول دسکتاپ

نسخه‌ی دسکتاپ کیف‌پول‌های رمزارزی در واقع یک نرم‌افزار است که بر روی رایانه‌ی شخصی نصب و راه‌اندازی شده و در نهایت کنترل کامل آدرس و کیف‌پول‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کیف‌پول‌های نسخه‌ی دسکتاپ به عنوان یک آدرس عمل می‌کنند که کاربر می‌تواند به واسطه‌ی آن‌ها اقدام به ارسال و دریافت رمزارز نماید. علاوه بر این، این کیف‌پول‌ها به کاربر اجازه می‌دهند تا کلید خصوصی خود را ذخیره کنند.

کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول

برخی از نمونه‌های شناخته شده‌ی کیف‌پول بیت کوین نسخه‌ی دسکتاپ عبارتند از بیت کوین‌کور(Bitcoin Core)، مولتی بیت(MultiBit)، آرموری(Armory)، هایو او‌اس ایکس(Hive OS X)، کیف‌پول محبوب اگزودوس(Exodus)، کیف‌پول محبوب جکس(Jaxx) و الکتروم(Electrum).

کیف‌پول موبایل

کیف‌پول‌های نسخه‌ی موبایل هم عملکرد کاملاً شبیه به کیف‌پول‌های دسکتاپ دارند. البته نسخه‌ی موبایل کیف‌پول‌های رمزارزی مزایای ویژه‌ای به همراه دارند که روند ارسال و دریافت رمزارز را ساده‌تر هم می‌کنند، به عنوان مثال جابجایی رمزارز با استفاده از فناوری‌های ارتباطی همچون NFC و یا اسکن کد‌های QR. از نمونه‌های شناخته شده‌ی این نوع کیف‌پول‌ها می‌تواند به هایو اندروید(Hive Android) و مای‌سلنیوم(Mycelium) اشاره کرد که هم برای سیستم عامل‌های iOS و هم اندروید تولید شده‌اند.

کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول

به یاد داشته باشید که همیشه پیش از انتخاب کیف‌پول مناسب تحقیق زیادی صورت بگیرد، زیرا به دلیل سطح گستردگی روش‌های ارتباطی موجود در تلفن‌های هوشمند، همیشه خطر هک شدن و به سرقت رفتن دارایی از طریق بدافزارها وجود دارد. البته در حال حاضر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی تلفن هوشمند از جمله اچ‌تی‌سی(HTC) در حال تولید محصولات جدیدی هستند که به صورت پیش‌فرض به کیف‌پول‌های سخت‌افزاری قدرتمند و قابل اطمینان مجهز شده‌اند. گرچه این نوع تلفن‌های هوشمند بلاک‌چینی همچنان در مراحل اولیه‌ی خود به سر می‌برند و غالباً با قیمت چند هزار دلاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، اما گسترش استفاده و همه‌گیر شدن آن‌ها می‌تواند قدم بزرگی در راستای افزایش سطح امنیت کیف‌پول‌های حوزه‌ی رمزارز باشد.

کیف‌پول‌های تحت وب

برترین مزیت استفاده از کیف‌پول‌های نسخه‌ی وب این است که کاربر می‌تواند از هر نقطه‌ای در این جهان با استفاده از هر نوع مرورگر اینترنتی به دارایی‌های رمزارزی خود دسترسی داشته باشد.

کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول

از آنجا که روند ذخیره‌سازی کلید خصوصی به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، حتماً باید پیش از انتخاب کیف‌پول مورد نظرات تحقیقات جامعی در رابطه با امنیت آن انجام داده باشید. کوین بیس(Coinbase) یک صرافی و کیف‌پول رمزارزی شناخته شده است که از امنیت نسبی بالایی برخوردار می‌باشد.

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری

در نهایت به کیف‌پول‌های سخت‌افزاری می‌رسیم که در حال حاضر امن‌ترین نوع ذخیره‌سازی دارایی رمزارزی به شمار می‌آیند، زیرا کلید خصوصی شما در روی یک قطعه‌ی فیزیکی ذخیره شده که معمولاً برای ذخیره‌سازی دارایی رمزارزی شما نیازی به اینترنت ندارد. روش اتصال این دستگاه‌ها غالباً با استفاده از درگاه USB بوده و تقریباً در برابر حملات ویروسی مصون هستند. در رابطه با کیف‌پول‌های سخت‌افزاری تا به این لحظه موارد بسیار نادری از سرقت دارایی گزارش شده که بیشتر به دلیل سهل‌انگاری مالک و خطای انسانی بوده است.

کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول

این نوع کیف‌پول به هیچ وجه رایگان نیست و معمولاً چیزی بین ۱ میلیون تا ۳ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می‌شوند.

ملاحظات ویژه در رابطه با امنیت کیف‌پول

از آنجا که کیف‌پول‌های رمزارزی یک هدف ارزشمند برای هکرها به شمار می‌آیند، ایمن‌سازی کیف‌پول و بیت کوین‌های موجود در آن امری ضروری است. برخی از اقدامات امنیتی ساده در رابطه با این موضوع عبارتند از انتخاب رمزگذاری کیف‌پول با استفاده از یک کلمه‌ی عبور قوی(شامل ترکیبی از اعداد و حروف) و انتخاب یک گزینه‌ی ذخیره‌سازی سرد(Cold Storage). در فرایند ذخیره‌سازی سرد، بیت کوین‌های شما به صورت آفلاین ذخیره‌سازی می‌شوند.

علاوه بر این توصیه می‌شوند که به صورت مرتب در بازه‌های زمانی مشخصی از کیف‌پول دسکتاپ و کیف‌پول موبایل خود یک نسخه‌ی پشتیبان(Back Up) تهیه کنید، زیرا هرگونه مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای رایانه یا موبایل شما باعث از دست رفتن کیف‌پول و دارایی‌های درون آن خواهد شد.

معرفی چند کیف‌پول شناخته شده:

  • کیف‌پول اگزودوس: نرم‌افزار ذخیره‌سازی رمزارز اگزودوس(Exodus) یک نرم‌افزار همه‌کاره‌ی آفلاین است که قابلیت ذخیره‌سازی طیف گسترده‌ای از رمزارزها شناخته شده از جمله بیت کوین را دارد. این کیف‌پول رمزارزی کاملاً رایگان بوده و به یک پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارزی پیش‌فرض نیز مجهز شده است. علاوه بر این چند ابزار ساده‌ی گرافیکی برای نمایش دارایی‌های رمزارزی و مجموع ارزش آن‌ها در این نرم‌افزار کیف‌پول وجود دارد.
  • کیف‌پول مای‌سلیوم: این کیف‌پول در واقع یک کیف‌پول رمزارزی بسیار محبوب است که به دلیل سازگاری با فناوری‌های پیشرفته‌تر همچون کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ترزور(Trezor) و شبکه‌ی ثور(Tor) شناخته شده می‌باشد.
  • بیت کوین‌کور: کیف‌پول هسته‌ی بیت کوین یا Bitcoin Core در واقع یک انتخاب رایگان و منبع باز است که به عنوان یک گره‌ی بیت کوین هم عمل می‌کند. این کیف‌پول تنها تراکنش‌های مربوط به یک بلاک‌چین‌ معتبر را قبول می‌کند.

قدم دوم: بدست آوردن بیت کوین

برای بدست آوردن بیت کوین صرف منابع مالی و روانی یکی از ضروریات است. با این حال، گاهی اوقات روش‌های کسب بیت کوین می‌توانند نسبت به سایر روش‌های موجود موثرتر واقع شوند. در ادامه‌ی این مقاله بهترین روش‌های خرید و بدست آوردن بیت کوین مورد بررسی قرار گرفته است.

برای بدست آوردن بیت کوین سه روش وجود دارد:
  • استخراج یا ماین کردن بیت کوین. در این روش شما به تجهیزات قدرتمندی به نام اسیک(ASIC) نیاز داشته و با استفاده از آن‌ها می‌توانید مقدار مشخصی بیت کوین استخراج کنید. این روش غالباً به سرمایه‌ و صبر زیادی نیاز داشته و گاهی اوقات ممکن است به ضرر مالی بسیار سنگین ختم شود.
  • خرید بیت کوین و ذخیره‌سازی آن در کیف‌پول رمزارزی خودتان. ساده‌ترین و سریع‌ترین روش بدست آوردن رمزارز خرید آن از صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز و یا یک شخص دیگر است.
  • کندترین و سخت‌ترین روش بدست آوردن بیت کوین نیز استفاده از پلت‌فرم‌هایی می‌باشد که در ازای انجام وظایفی خاص از جمله نصب و بررسی بازی‌های نسخه‌ی موبایل، نوشتم مقاله در رابطه با یک موضوع و یا بررسی یک محصول به صورت آنلاین، مقدار رمزارز به عنوان پاداش پرداخت می‌کنند.

از آنجا که فرایند ماینینگ یک مسئله‌ی پیچیده محسوب شده و به تجزیه و تحلیل کامل نیاز دارد، در این مقاله تنها به روش‌های دوم و سوم پرداخته خواهد شد.

سریع‌ترین روش بدست آوردن بیت کوین: آنلاین بیت کوین خریداری کنیم

پس از نصب و راه‌اندازی یک کیف‌پول رمزارزی، شما باید بر روی یکی از صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز آنلاین یک حساب جدید افتتاح کنید. صرافی‌های مبادلاتی در واقع پلت‌فرم‌های شخص ثالث و واسطه‌ بین فروشنده و خریدار رمزارز هستند. شما با مراجعه به یک صرافی می‌توانید در ازای پرداخت ارز فیات مقداری رمزارز خریداری کرده و یا رمزارزهای خود را با نوع دیگری مبادله کنید.

کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول

اغلب صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز پرداخت‌های بانکی مستقیم و یا استفاده از کارت‌های اعتباری را می‌پذیرند. البته به یاد داشته باشید که استفاده از این پلت‌فرم‌های مبادلاتی رایگان نبوده و در ازای انجام هر تراکنش مقداری کارمزد یا فی از شما کسر می‌گردد. برای استفاده از خدمات صرافی‌های مبادلاتی ایرانی تنها کافیست تا در موتورهای جستجو عباراتی همچون «خرید رمزارز»، «خرید بیت کوین» و سایر موارد مشابه را جستجو کرده و با صرافی‌های داخلی آشنا شوید. معمولاً در صرافی‌های معتبر پیش از ثبت نام و احراز هویت قابلیت دسترسی به پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز وجود ندارد. روند ثبت نام نیز ساده بوده و به زمان زیادی نیاز ندارد. به یاد داشته باشید که در اغلب پلت‌فرم‌های مبادلاتی گزینه‌ای به نام «راهنمای استفاده» وجود دارد که با مراجعه به آن می‌توانید تمام اطلاعات لازم برای شروع کار و مبادله‌ی رمزارز را بدست آورید.

صرافی‌های داخلی و خارجی

در صورت تمایل به استفاده از خدمات مبادلاتی صرافی‌های خارجی نیز باید در نظر داشته باشید که آدرس IP ایران به دلیل تحریم‌های ایالات متحده در تعداد زیادی از پلت‌فرم‌های مبادلاتی قابل استفاده نبوده و حتماً باید از نرم‌افزارهای گذر از تحریم استفاده کنید. در حال حاضر هزاران صرافی مبادله‌ی رمزارز خارجی وجود دارد که هر کدام خدمات منحصر به فرد خود را ارائه می‌کند، اما برخی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین پلت‌فرم‌های مبادلاتی در حال حاضر عبارتند از بیت‌فینکس(Bitfinex)، بیت‌استامپ(Bitstamp)، کوین‌بیس(Coinbase). وب‌سایت مبادله‌ی رمزارز کیپ‌چنج(KeepChange) یکی از صرافی‌های فعال در خارج کشور است که در حال حاضر با کاربران ایرانی مشکلی نداشته و به راحتی می‌توان از خدمات ارائه شده توسط آن استفاده کرد. برای اطلاع از نحوه‌ی استفاده از صرافی کیپ‌چنج می‌توانید به مقاله‌ی تیم کوینیت در این لینک که به صورت کامل این موضوع را پوشش داده است، مراجعه کنید.

البته به یاد داشته باشید که استفاده از پلت‌فرم‌های خارجی منوط به داشتن کارت‌اعتباری بانک‌های غیر ایرانی و حساب‌های خارج از کشور می‌باشد، بنابراین در صورت تمایل به خرید رمزارز با استفاده از کارت‌ بانکی ایرانی و پول رایج، باید از خدمات مبادلاتی یک صرافی داخلی استفاده کنید.

خرید بیت کوین به صورت حضوری(OTC)

شاید شما تمایل داشته باشید که رمزارز خود را به صورت چهره به چهره یا حضوری خریداری کنید. برای این کار چهار گزینه‌ی رایج در اختیارتان قرار دارد:

  • کسب بیت کوین رمزارز کیف‌پول استفاده از وب‌سایت‌هایی همچون کوین ای‌تی‌ام رادار(Coin ATM Radar) که به پیدا کردن یک خودپرداز بیت کوین به شما کمک می‌کند. این دستگاه‌های خودپرداز همانند دستگاه‌های خودپرداز بانکی عمل کرده و تنها تفاوت آن‌ها در این است که مبادله‌ی رمزارز انجام می‌دهند. البته در ایران نصب و راه‌اندازی خودپرداز مبادله‌ی رمزارز تا به این لحظه صورت نگرفته است.
  • استفاده از وب‌سایت‌هایی همچون لیبرتی‌اکس(LibertyX) که در زمینه‌ی پیدا کردن خرده‌فروشی‌هایی که در مقابل دریافت پول نقد بیت کوین ارائه می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند. این پلت‌فرم در حال حاضر توسط شهروندان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته و خارج از خاک آمریکا کاربرد چندانی ندارد.
  • استفاده از پلت‌فرم‌هایی همچون پکس‌فول(Paxful). این پلت‌فرم بانک‌ها و شعباتی از موسسات مالی را معرفی می‌کند که در آن‌ها مبادله‌ی بیت کوین در ازای پرداخت پول رایج صورت می‌گیرد. همانند موارد قبل، این پلت‌فرم در کشورمان کاربرد چندانی ندارد.
  • در نهایت، استفاده از پلت‌فرم کوکال بیت کوین(LocalBitcoins) که به وسیله‌ی آن می‌تواند افرادی که قصد فروش رمزارز خود را دارد، پیدا کرد. برخلاف موارد پیشین، این پلت‌فرم در ایران شناخته شده است و برخی کاربران با استفاده از آن دارایی‌های ماین شده‌ی خود را بفروش می‌رسانند. البته پیش از استفاده از این روش و فروش دارایی به صورت حضوری حتماً مسائل امنیتی را در نظر داشته باشید.

کندترین روش بدست آوردن بیت کوین: بیت کوین در ازای انجام وظایف خاص

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جالب‌ترین روش‌های بدست آوردن بیت کوین ، انجام بازی‌های موبایل و بازی‌های رایانه‌ای آنلاین می‌باشد. بله درست متوجه شدید، شما می‌توانید با انجام بازی‌های سرگرم‌کننده بر روی تلفن همراه و یا رایانه‌ی شخصی خود مقداری بیت کوین کسب کنید. البته در این روش نباید انتظار دریافت مقدار قابل توجهی رمزارز را داشته باشید، از طرف دیگر پلت‌فرم‌های ارائه دهنده‌ی بازی هم برای کسب درآمد و جبران هزینه‌ی رمزارز پرداخت شده، مجبور هستند تا تعداد زیادی تبلیغات مختلف را به شما نمایش دهند که در برخی موارد می‌توانند آزاردهنده باشند.

برای مشاهده‌ی لیست بازی‌ها و نرم افزارهایی که در ازای نصب آن‌ها می‌توانید مقداری بیت کوین دریافت کنید، باید به وب‌سایت کوین‌ورتینگ(coinverting) مراجعه کنید.

انجام کارهای عجیب و غریب برای کسب بیت کوین!

یکی دیگر از روش‌های بدست آوردن بیت کوین ، انجام وظایف خاص در وب‌سایت‌های ارائه دهنده‌ی اینگونه خدمات است. برخی شرکت‌ها در ازای شرکت در نظرسنجی‌ها، بازنشر پست‌های توییتری و انجام برخی وظایف کوچک مانند بررسی یک وب‌سایت یا محصول آنلاین، به شما مقداری بیت کوین پرداخت می‌کنند. البته در این روش نیز مقدار درآمد کسب شده بسیار ناچیز بوده و تنها می‌تواند به عنوان یک روش جهت آشنایی بیشتر با رمزارزها و فرایند استفاده از کیف‌پول‌های رمزارزی مورد استفاده قرار بگیرد.

برای پیدا کردن مشاغل عجیب و غریب سطح اینترنت که در ازای انجام آن‌ها بیت کوین پرداخت می‌شود، می‌توانید به پلت‌فرم بیت‌کوین‌گت(BitcoinGet) مراجعه کنید. علاوه بر این، با پاسخ دادن به پرسش‌ها و نظرسنجی‌های پلت‌فرم بیت‌فور‌تیپ(Bitfortip) هم می‌توانید مقداری بیت کوین کسب کنید. شما همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌های فری‌لنسری استفاده کنید. در این وب‌سایت‌ها پس از ثبت‌نام اولیه، می‌توانید برحسب مهارت خودتان فعالیت‌های مختلفی را انجام داده و پاداش آن را  به صورت بیت کوین دریافت کنید. یکی از پلت‌فرم‌های شناخته شده‌ی فری‌لنسری ethlance.com است که پس از انجام فعالیت‌های مختلف می‌توانید پاداش خود را به صورت رمزارز دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به نحوه‌ی استخراج بیت‌کوین به مقاله بعدی مراجعه فرمایید.

شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

‫17 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید یه سوال داشتم
    برای استخراج بیت کوین با کدوم برنامه یا سایت معتبر شروع کنم?

    1. سلام دوست گرامی
      استخراج بیت کوین مدتهاست که با اومدن اسیک‌ها و افزایش سختی شبکه توسط کامپیوتر‌های معمولی صرفه نداره
      برای استخراج یا باید از اسیک استفاده کنید یا با راه‌اندازی ریگ و تبدیل آلت‌کوین‌ها به بیت کوین، بیت کوین به دست بیارید و یا بیت کوین را خریداری کنید

  2. سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز

    با توجه به مطالب متفاوت و روش های گوناگونی که در برای استخراج وجود داره می تونیم استخراج ارزهای دیجیتالی رو به دو دسته با هزینه بالا و هزینه پایین تقسیم بندی کرد … که روش با هزینه یا بهتر بگم سرمایه گذاری هستش که در اون باید با خرید تجهیزات ماین کنید که برای دوستانی که از نظر مالی مشکلی نیست روش خوبیه
    اما من روش دوم رو بیشتر می پسندم که روش کم هزینه یا شاید بدون هزینه باشه و تنها به صورت تیم ورک یا همون همکاری گروهی انجام میشه …
    اگر سوالی در مورد هر دو روش بود در خدمتم

  3. سلام من یه تازه واردم و مطالب شما رو هم خوندم در سایت باینانس هم ثبت نام کردم فقط بلد نیستم ارز بخرم. میرم تو قسمت دپوزیت ارز مورد نظرمو انتخاب میکنم (ریپل میخام) بعدش یه آدرس میده اونم کپی میکنم از اینجا به بعدشو نمیدونم دیگه باید چیکار کنم؟
    لطفا راهنماییم کنید.

    1. درود

      استفاده از گزینه‌ی deposit برای این هست که ارز رو از جای دیگری به
      سایتی که داخلش هستید، منتقل کنید
      یعنی ابتدا باید پول خودتون رو (تومان) توسط یه سایتی که بهتون ارز (
      بیت‌کوین یا اتریوم و هر ارز دیگه‌ای) میفروشه، تبدیل کنید و بعد به اینجا
      منتقل کنید

      حالا برای خرید ارز باید وارد بخش exchange بشید، بر حسب اینکه چه
      ارزی دارید (اتریوم یا بیت‌کوین) وارد یکی از قسمت‌ها میشید برای خرید
      ارز دیگه

      1. مرسی از پاسختون
        الان من منظور شما رو اینجوری گرفتم که از یه سایتی مثل پرفکت مانی یا سایتهای مشابه ارز دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم خریداری کنم بعدش به این سایت باینانس منتقلش کنم حالا اگه میشه و امکان داره لطف کنید فرایند منتقل کردنشو بهم توضیح بگید؟
        سایتهای ایرانی چی بهت میدن در ازای تومان منظورم اینه که در ازای مقدار ارزی که خریدی بهت کد یا یه همچین چیزی میدن؟
        و اگه اینطوره در کجای سایت باینانس این کد رو وارد کنم
        ببخشید که یکمی سوال زیاد میپرسم

    2. سلام،
      بعد از اینکه با دنبال کردن مطالب منوی “از کجا شروع کنم؟” سایت با مفاهیم پایه‌ای رمزارز‌ها آشنایی پیدا کردید، از قبیل ساخت کیف‌پول(Wallet)، نحوه انجام تراکنش رمزارز‌ها و…

      به اینجا می‌رسیم که منظور شما از “بلد نیستم ارز بخرم” چی هستش؟ اگر می‌خواهید با تومان رمزارز بخرید، راه‌های خودشو داره و می‌تونید با جستجو عبارت “خرید بیت‌کوین” توی گوگل گزینه‌های زیادی که می‌تونه کمکتون کنه رو ببینید.

      ولی اگر از “ارز بخرم” منظورتون ترید و معامله‌گری توی صرافی‌های رمزارز‌ باشه، می‌تونید مطالب آموزشی مرتبط ما رو توی این لینک ببینید: https://bit.ly/2J76l8g

      موفق باشید

  4. سلام داداش خسته نباشید دادا من تازه میخوام تو کار ترید تو بایننس فعالیت کنم ولی تقریبا در مورد تحلیل قیمت ها خیلی چیز نمیدانم میشه کمکم کنید تا بتوانم شروع کنم..چی بخونم از کوجا تهیه کنم ممنونت میشم.باتشکر

    1. سلام دوست من، شما می‌تونید بعد از مطالعه کامل بخش “از کجا شروع کنم”، از این لینک برای دریافت اطلاعات بیشتر راجب ترید یا معامله‌گری استفاده کنید: https://bit.ly/2J76l8g

      موفق باشید

  5. سلام
    من علاقمند به ورود به این بازار ارزدیجیتال هستم
    نمیدانم چگونه شروع کنم
    از کجا بخرم
    کیف پول از کجا تهیه کنم
    لطفا راهنمایی فرمایید یا امکان ملاقات حضوری فراهم آورید
    ممنون میشم

    1. درود

      برای شروع چند راه میتونم بهتون پیشنهاد بدم:

      1- استفاده از منوی بالای سایت به نام “از کجا شروع کنم”

      2- حضور در جلسه‌های کافه کوینیت که روزهای 3شنبه برگزار میشه و در کانال تلگرام کوینیت اعلام میشه(مثل همین امروز)

      3- استفاده از کارگاه آموزشی که توسط کوینیت برگزار میشه و لینک ثبت نامش در کانال تلگرام موجود هست، همچنین با
      جستجو در سایت evand هم میتونید لینک رو پیدا کنید

  6. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید بنده یه سوالی داشتم
    بنده چندین ماهه شایدم یه ساله روی ارزهای مجازی سرمایه گذاری کردم و حالا از بخت بد من که قصدم این بود در اوایل اسفند تماما به ریال تبدیل کنم فقط بدلایل نیاز مالی برای انجام یکار خارج از دنیای مجازی .متاسفانه در یماه اخیر هم سرمایه بنده نصف شد و میخاستم نظر جنابعالی رو بدونم که صبر پیشه کردن بمدت یک ماه میتونه درد مرا دوا کنه یا در همین بازار خونین باید دست بکار بشم و موجودیم رو بفروشم ؟
    سپاس

    1. سلام

      دوست عزیزم امن‌ترین نوع سرمایه‌گذاری از دید شخصی من در بازار ارزهای رمزگذاری‌شده، سرمایه‌گذاری بلندمدت هست
      بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری باشه، من شخصا با دید بلندمدت وارد میشم و تجربه‌ی بدست اومده از گذشته نشون داده
      که حتی با ریزش‌هایی که کم هم نبودن، باز هم در بلندمدت بازار سودآور بوده

      از سوی دیگه، برای سرمایه‌گذاری من بخشی از سرمایه رو وارد میکنم که باعث اختلال در روال طبیعی زندگیم نشه و در
      واقع از پیش ریسک حضور در این سرمایه‌گذاری رو می‌پذیرم، یعنی همونقدر که ممکن هست این فضا سودآور باشه، به
      همون اندازه میتونه ضرر هم داشته باشه، پس سرمایه‌ای رو وارد میکنم که در صورتی که حتی اگر تمام سرمایه‌ی وارد شده
      از بین رفت، روی زندگیم اثرگذار نباشه

      در نهایت تصمیم با شما هست که این سرمایه رو الان خارج کنید یا صبر کنید

    1. ممنونم دوست عزیزم

      هر سوال یا مطلب درخواستی داشتید، آماده‌ی شنیدن هستیم

      1. سلام، POP-UP ی که در کنار صفحه ظاهر می شود و منوی مربوط به بخش های مختلف مطلب است حین خواندن مطلب توسط مرورگر Mozilla Firefox دسکتاپ من در سمت راست مطلب چسبیده بگونه ای که این منو بر روی نوشته های مطلب قرار دارد و خواندن آن را ناممکن می کند!

        1. درود

          ممنونم از گزارش مشکل، لطفا زحمت بکشید و یک اسکرین شات به آدرس
          ایمیل [email protected] ارسال کنید تا مشکل بررسی و رفع بشه

دکمه بازگشت به بالا