اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ویتالیک بوترین: نرم‌افزار‌های بلاک‌چینی غیرمالی به سختی می‌توانند جلب توجه کنند

او در گردهمایی Token 2049 گفت که تنها ارزش ارائه شده توسط برنامه‌های بلاک‌چینی که خارج از صنعت مالی فعالیت می‌کنند «غیرمتمرکزسازی» است

نکات برگزیده مطلب
  • ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) یکی از بنیان‌گذاران اتریوم(با نماد ETH) طی گردهمایی Token 2049 که روز ۱۳ام مارس در هنگ‌کنگ برگزار شد، اعلام کرد که تنها ارزش ارائه شده توسط نرم‌افزار‌های بلاک‌چینی غیرمالی «تمرکززادیی» است و این مورد باعث کاهش جلب توجه و کشش آن‌ها خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت که «واقع‌گرایانه‌ترین کاربردهای فناوری بلاک‌چین مربوط به صنعت مالی» می‌باشد.

سخنرانی ویتالیک بوترین

آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) یکی از بنیان‌گذاران اتریوم(با نماد ETH) طی گردهمایی Token 2049 که روز ۱۳ام مارس در هنگ‌کنگ برگزار شد، اعلام نمود از آنجایی که تنها ارزش ارائه شده توسط برنامه‌های بلاک‌چینی خارج از صنعت مالی «غیرمتمرکزسازی» می‌باشد، معمولا از لحاظ جلب توجه و کشش با مشکل مواجه‌اند.

token 2049

آقای بوترین صحبت‌های خود را با اشاره به این موضوع آغاز کرد که صنعت مالی «واقع‌گرایانه‌ترین کاربرد نرم‌افزار‌های بلاک‌چینی است که احتمالا می‌تواند به گسترش عمومی دست یابد». وی در ادامه اظهار داشت گرچه یکی از طرفداران پروپا قرص نرم‌افزارهای غیرمالی است اما توضیح داد:

Vitalik Buterin

مشکل اینجاست که اساسا «تمرکززدایی» تنها ارزش افزوده‌ی ارائه شده توسط این نرم‌افزارهاست. معمولا شما با استفاده از نرم‌افزار‌های مربوط به صنعت مالی در حال رقابت با بانک‌ها هستید که برای انجام کار‌های جالب به حداقل پنج روز زمان نیاز دارند. برای انجام کار‌هایی که به صنعت مالی مربوط نیستند، این احتمال وجود دارد برخی از نرم‌افزاری‌های اینترنتی دیگر بتوانند این کار‌ها را انجام دهند، و این تمرکز است. بنابراین با کمی دشواری روبرو هستیم. Vitalik Buterin

آقای بوترین برای مثال زدن دیگر زمینه‌های فعالیت و نشان دادن این مورد که تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند فراتز از امور مالی عمل کند، به مواردی همچون هویت دیجیتال، اعتبار و گواهینامه‌های دیجیتال اشاره کرد. تمام این کاربرد‌های گفته شده توسط آقای بوترین لزوما به استفاده از رمزارزها یا بازار‌های مالی محدود نمی‌شوند.

وضعیت فعلی پذیرش بلاک‌چین

آقای بوترین در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با وضعیت فعلی پذیرش بلاک‌چین از شرکت‌کنندگان خواست تا «نه تنها از لحاظ تئوری، بلکه از موارد دست یافتی» کاربرد‌های فناوری بلاک‌چین در دنیای واقعی که تحت توسعه هستند را معرفی کنند. برخی از کاربرد‌های ذکر شده توسط شرکت‌کنندگان عبارت است از بیمه‌های خرد یا کوچک(Micro-Insurance)، توکن‌های غیرقابل انتقال به غیر و صنعت گیمینگ و بازی‌های رایانه‌ای.

Blockchainدر ادامه آقای بوترین گفت که گرچه بسیاری از مردم به ایجاد نوآوری‌های بلاک‌چینی متعهد هستند و از نظر آن‌ها این نوآوری‌ها می‌توانند مشکلات دنیای واقعی را با تاثیر مثبت اجتماعی خود حل کنند، اما کاربرد‌های سرگرمی مانند صنعت گیمینگ نیز بخش‌های ارزشمندی هستند که تکنولوژی می‌تواند تعداد زیادی از متقاضیان اولیه خود را جذب کند.

آقای بوترین هنگام صحبت در رابطه با تعهدات شخصی خودش در رابطه با نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) صحبت کرد و گفت که نرم‌افزار‌هایی که براساس یک پروتکل بلاک‌چینی غیرمتمرکز زیرساختی فعالیت می‌کنند، چندین کاربر را قادر می‌سازد تا به اشتراک‌گذاری و همکاری بپردازند.

او در ادامه پیشنهاد داد کاربرد‌ نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز می‌تواند با استفاده از یک اکوسیستم غیرمتمرکز که اجازه می‌دهد بازیکنان کوچک‌تر با غول‌های فناوری رقابت داشته باشند، به شکل بالقوه می‌تواند چشم‌انداز فعلی فناوری و قدرت را بازنویسی کرده و تغییر دهد.

آقای بوترین در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرده بود که با ساخت و توسعه‌ی اتریوم در حال حل مشکل محدودیت قابلیت‌های بیت‌کوین است. او با مقایسه‌ی قابلیت‌های بیت‌کوین اعلام کرده بود که این رمزارز می‌توان یک کار را به خوبی انجام دهد، اما این درحالیست که اتریوم به عنوان یک سایبان برای دیگر نرم‌افزار‌هایی عمل می‌کند که تقریبا از پس هرکاری برمی‌آیند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای بوترین چیست؟ آیا تنها کاربرد نرم‌افزار‌های غیرمالی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین غیرمتمرکزسازی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا