اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

آلایندگی صنعت استخراج بیت کوین می‌تواند به صفر برسد

یکی از محققان صنعت استخراج رمزارز، در مقاله‌ای ادعا کرد که استفاده از گاز فلر و زیست توده برای استخراج بیت کوین می‌تواند تاثیر این صنعت بر آلایندگی جو زمین را به ‌صفر برساند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی‌که مخالفان بیت کوین و برخی از طرفداران محیط زیست به اشتباه صنعت استخراج رمزارز را بی‌فایده و یا مضر ارزیابی می‌کنند، یکی از محققان نشان داد که امکان بی‌اثر ساختن تاثیر این صنعت بر آلایندگی جو زمین وجود دارد. در این مطالعه، استفاده از گاز فلر ناشی از اکتشافات صنعت استخراج نفت و همچنین فضولات حیوانی برای تولید انرژی الکتریکی و استخراج بیت کوین مورد بررسی قرار گرفته است.

کاهش آلایندگی صنعت استخراج بیت کوین به صفر

دنیل باتن (Daniel Batten)، در مقاله‌ای با عنوان «کمیت‌سنجی مولفه‌های تولید کربن منفی در شبکه بیت کوین» ادعا کرد که تولید گازهای گلخانه‌ای توسط شبکه بیت کوین و آلایندگی صنعت استخراج این رمزارز می‌تواند به صفر برسد.

وی در این گزارش، از داده‌های شورای استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining Council)، برای بررسی تاثیر منابع انرژی تجدیدپذیر بر آلایندگی صنعت استخراج بیت کوین استفاده کرده است. باتن، پس از بررسی و ارزیابی نتایج پیش‌بینی کرد که آلایندگی صنعت استخراج بیت کوین به صفر خواهد رسید.

تغییرات آلایندگی صنعت استخراج بیت کوین از مارس ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲
تغییرات آلایندگی صنعت استخراج بیت کوین از مارس ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲

صنعت استخراج بیت کوین با سوزاندن گاز متان که به‌طور سنتی در جو زمین منتشر می‌گردد، می‌تواند آلایندگی خود را به صفر برساند. بررسی محققان نشان می‌دهد که فرآیند استخراج بیت کوین از گاز فلر (Flare Gas) و زیست توده که قبلاً در نقاط مختلفی از جهان اجرا شده، انتشار گاز گلخانه‌ای توسط صنعت استخراج بیت کوین را تا ۶۳ درصد کاهش می‌دهد. این مطالعه نشان می‌دهد:

۱/۵۷ درصد از ماینرهای شبکه بیت کوین از منابع انرژی با تولید کربن منفی استفاده می‌کنند که ۴/۲ درصد از گاز دی‌اکسید کربن تولیدی شبکه بیت کوین را کاهش می‌دهد. Daniel Batten

در این مطالعه، از داده‌های ماینرهایی که با استفاده از انرژی الکتریکی تولیدی، ناشی از سوزاندن گاز فلر به فعالیت می‌پردازند (شامل شرکت Crusoe Energy  در کلورادو، Jai Energy در وایومینگ و Arthur Mining در برزیل)، استفاده شده است. بعلاوه، تاثیر فعالیت ماینرهایی که از فضولات حیوانی برای تولید انرژی الکتریکی و استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند نیز در این مطالعه درنظر گرفته شده‌ است.

اگرچه فشار حامیان محیط زیست موجب شده تا برخی از پروژه‌های رمزارزی به‌سوی استفاده از الگوریتم اثبات سهام سوق یابند که مقاومت کمتری در برابر اعمال نفوذ ثروتمندان و فشار دولت‌ها دارد، به‌نظر می‌رسد که روش‌های بهتری برای حل مشکل آلایندگی صنعت استخراج رمزارز وجود دارد.

صنعت ماینینگ باید در مسیر صحیح هدایت شود

در حالی که برخی از طرفداران محیط زیست به اشتباه صنعت استخراج بیت کوین را عامل آلاینده برای محیط زیست ارزیابی کرده و مخالفان فناوری رمزارزها به کمک رسانه‌ها از همین طریق برای حمله به صنعت استخراج رمزارز استفاده می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که هدایت صنعت استخراج رمزارز در مسیر صحیح می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به جو زمین کمک کند.

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که کاهش گاز متان موثرترین روش برای کندتر ساختن تغییرات اقلیمی در طی ۲۵ سال آتی محسوب می‌گردد. ماینرهای بیت کوین قادر خواهند بود با حذف گاز متان ناشی از صنعت استخراج نفت و یا زیست توده حیوانات به‌سوی ایجاد صنعت کاملاً پاک حرکت کنند.

بر اساس گزارش کوینیت، مزرعه‌داران انگلیسی به منظور افزایش درآمد و همچنین تنوع بخشی به منابع مالی خود از انرژی الکتریکی حاصل از کود حیوانی را برای استخراج رمزارز مورد استفاده قرار می‌دهند. از آنجایی که انتشار گاز متان ناشی از فضولات حیوانات، یکی از مهم‌ترین منابع آلاینده جو زمین محسوب می‌شود، استخراج بیت کوین با استفاده از چنین منابعی می‌تواند به مشوقی برای فعالیت ماینرها تبدیل شود.

نظر شما نسبت به ادعای مطرح شده توسط دنیل باتن برای امکان به صفر رساندن تولید گازهای گلخانه‌ای توسط صنعت استخراج بیت کوین چیست؟ آیا تاثیر‌گذاری صنعت استخراج بیت کوین بر کاهش گازهای گلخانه‌ای، موجب تغییر رویکرد مخالفان این صنعت خواهد شد؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا