اخبار و مقالات

آیا نهنگ‌های شبکه بیت کوین دوباره فعال شده‌اند؟

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین در بازار یک نهنگ قدیمی دارایی‌های خود را انتقال داده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق اطلاعات منتشر شده در جدید‌ترین مقاله پلتفرم CryptoQuant، تعداد بیت کوین‌های قدیمی که به چرخه بازار وارد شده‌اند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به گفته محققان کاهش قیمت بیت کوین و سقوط به سطوح پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار یکی از اصلی‌ترین دلایل فعالیت دوباره نهنگ‌های قدیمی است.

افزایش میزان مصرف کیف‌پول‌هایی که طی ۷ تا ۱۰ سال گذشته فعال نبوده‌اند، چیزی نیست که هر روز در صنعت رمزارزها شاهد آن باشیم. از نظر تاریخی، افزایش فعالیت کیف‌پول‌های قدیمی زمانی آغاز می‌شود که یک دارایی رمزارز به اهداف قیمت مورد انتظار رسیده و یا شاهد سقوط قیمت به سطوح بسیار پایین باشد.

کلاب ۱ درصدی بیت کوین 1 percent Club

با در نظر گرفتن وحشت موجود پیرامون وضعیت فعلی بازار رمزارز، طبیعی به نظر می‌رسد که هولدرها بلند مدت و دارندگان رمزارز برای جلوگیری از ضرر بیشتر هنگام روند نزولی به سمت فروش دارایی‌های خود حرکت کنند. معمولاً چنین تحرکاتی را می‌توان به عنوان اولین نشانه‌های تسلیم سرمایه‌گذاران در برابر روند تغییرات بازار توصیف کرد.

در صورت تکرار روند تاریخ، در آینده نزدیک شاهد معکوس شدن روند بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

هزاران دلیل برای نگرانی

پس از بررسی داده‌های منتشر شده، مشخص شد که ۵ هزار واحد رمزارز BTC از یک کیف‌پول قدیمی خارج شده است. علی‌رغم اهمیت این تراکنش که نشان دهنده فعالیت مالک کیف‌پول است، با توجه به دارایی‌های موجود در آدرس فوق‌الذکر می‌توان گفت که تراکنش نسبتاً کوچکی رخ داده است.

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین BTC
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی سه ماه گذشته

برای درک بهتر این موضوع می‌توان به تراکنش‌های یک نهنگ بزرگ اشاره کرد که ۱۰۰ هزار واحد رمزارز بیت کوین را در مدت زمان کوتاه به چرخه بازار وارد کرد و باعث ایجاد فشار زیادی بر بازار شد. اما حتی اگر تراکنش‌های صورت گرفته توسط نهنگ‌های بیت کوین بزرگ‌تر هم باشد، دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا ممکن است در جهت توزیع دارایی بین حساب‌های دیگری انجام شده است.

زمای که نوسان ارزش در بازار به اوج می‌رسد، سرمایه‌گذاران کهنه‌کار تمایل دارند دارایی‌های خود را بین کیف‌پول‌های مختلف تقسیم کنند. این کار به طور موثری به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های رمزارزی خود را بهتر مدیریت کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا