اخبار و مقالات

تسلا سه‌چهارم بیت کوین‌های خود را بفروش رساند

علی‌رغم وعده‌های ایلان ماسک مبنی بر عدم فروش رمزارز، شرکت تسلا ذخایر خود را خالی کرد

نکات برگزیده مطلب
  • سال گذشته شرکت خودروسازی تسلا ۱.۵ میلیارد دلار رمزارز بیت کوین خریداری کرد و مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک هم وعده داد که هرگز دارایی‌های رمزارزی این شرکت بفروش نمی‌رسد. با این حال اکنون تسلا در گزارش سه‌ماهه دارایی‌های خود از فروش سه‌چهارم بیت کوین‌ها خبر داده است.

سال گذشته شرکت خودروسازی تسلا با انتشار بیانیه‌ای از سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در صنعت رمزارز و خرید تعداد زیادی بیت کوین خبر داد و باعث شد تا روند صعودی قدرتمندی در بازار شکل بگیرد. این روند صعودی تا اواخر سال ۲۰۲۱ ادامه داشت و باعث شد تا قیمت هرواحد رمزارز BTC تا مرز ۷۰ هزار دلار نیز افزایش یابد.

حالا به نظر می‌رسد که همزمان با رکود سنگین در صنعت رمزارز و وضعیت نامشخص بازار، این شرکت خودروسازی تصمیم خود را عوض کرده و بخش قابل توجهی از دارایی‌های رمزارزی تحت مالکیت خود را بفروش رسانده است.

تسلا در گزارش سه‌ماهه مالی خود رسماً اعلام کرده است که ۷۵ درصد بیت کوین‌های تحت مالکیت خود را بفروش رسانده است تا در صورت سقوط هرچه بیشتر قیمت این دارایی دیجیتال، از ضرر مالی جلوگیری به عمل آید.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و شرکت فضایی SpaceX یکی از طرفداران پروپاقرص صنعت رمزارز است که همواره از آن پشتیبانی کرده است. وی سال گذشته و همزمان با ثبت رکورد‌های قیمت جدید توسط بیت کوین اعلام کرد که این شرکت هرگز ذخایر رمزارزی خود را بفروش نخواهد رساند.

sell Button

اما مدتی بعد با انتشار یک پست جدید در توییتر شخصی خود به توقف پذیرش رمزارز توسط این شرکت خبر داد. به گفته وی این تصمیم به دلیل نگرانی‌های مربوط به استفاده از سوخت‌های فسیلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی بیت کوین اتخاذ شده است.

حالا با گذشت بیش از یک سال از این وعده‌ها، رکود بازار و سقوط ارزش بیت کوین به سطوح ۲۰ هزار دلاری باعث شده تسلا بخش اعظم بیت کوین خود را بفروش برساند.

وضعیت بیت کوین مناسب نیست

در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) روند صعودی بازار رمزارزها آغاز شد و مدت کوتاهی طول کشید تا هر واحد بیت کوین به طور متوسط ۷۰ هزار دلار مبادله شود. این روند صعودی به لطف اخبار مثبت پیرامون بازار رمزارز و افزایش ناگهانی تقاضا برای این دارایی دیجیتال شکل گرفت و به مدت چند ماه ادامه داشت.

وضعیت فعلی بازار رمزارزها و کاهش چشم‌گیر قیمت بیت کوین نسبت به سال گذشته
وضعیت فعلی بازار رمزارزها و کاهش چشم‌گیر قیمت بیت کوین نسبت به سال گذشته

با این حال مدتی بعد یک روند نزولی قدرتمند در بازار تشکیل شد و باعث شد BTC نزدیک به ۶۰ درصد ارزش خود را طی یک سال گذشته از دست بدهد. در حال حاضر هر واحد رمزارز بیت کوین با متوسط قیمت ۱۹ هزار و ۸۰۰ دلار در بازار مبادله می‌شود.

این روند نزولی بر روی سایر رمزارزها نیز تاثیر گذاشته و باعث شده قیمت هرواحد اتریوم به ۱۵۵۵ دلار برسد. سایر رمزارزهای ثانویه نیز از این قائده مستثنی نیستند. به عنوان مثال هر واحد کاردانو (ADA) در بازار با متوسط قیمت ۰.۴۹ دلار و هرواحد ریپل (XRP) با متوسط قیمت ۰.۳۲ دلار خرید و فروش می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
the-star.co

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا