اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

دوج کوین، جای خالی اتریوم را در صنعت استخراج رمزارز تصاحب کرد

تغییر الگوریتم شبکه اتریوم و حذف این رمزارز از فهرست رمزارزهای قابل استخراج، موجب شده تا استخراج دوج کوین به دومین فعالیت بزرگ در حوزه استخراج رمزارز تبدیل شود

نکات برگزیده مطلب
  • پایان یافتن دوره استخراج اتریوم تاثیرات قابل توجهی بر صنعت استخراج رمزارز داشته است. در حالی که دیگر امکان استخراج اتریوم وجود ندارد و این رمزارز از طریق فرآیند سپرده‌گذاری منتشر می‌شود، دوج کوین که در ابتدا تنها با هدف سرگرمی به فعالان حوزه رمزارزها معرفی شده بود، هم‌اکنون دومین جایگاه را در صنعت استخراج رمزارز در اختیار گرفته است.

تاثیر تغییر الگوریتم اتریوم، بر جایگاه دوج کوین در صنعت استخراج رمزارز

تغییر الگوریتم شبکه اتریوم موجب شد تا ماینرهای فعال بر روی این شبکه به شبکه‌های جایگزین مهاجرت کنند و از آنجایی که اتریوم پیش از مهاجرت به الگوریتم اثبات سهام، دومین رمزارز مهم در صنعت استخراج رمزارز محسوب می‌گردید، هجوم سیل عظیم ماینرها و در نتیجه کاهش شدید درآمد آن‌ها موجب شده تا استخراج بسیاری از رمزارزهای جایگزین دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد.

صنعت استخراج رمزارز بر پایه رقابت ماینرها استوار است و در فضای رقابتی تحولات گسترده، تکامل پروژه‌ها و حرکت ماینرها به‌سوی افزایش بهره‌وری دور از انتظار نیست. اگرچه، در سال ۲۰۱۹ میلادی، کارمزد ارسال تراکنش، بخش بزرگی از درآمد ماینرها محسوب می‌گردید، کاهش فعالیت کاربران شرایط را تغییر داده است.

حذف اتریوم از فهرست رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم اثبات کار موجب شده تا دوج کوین جای خالی این پروژه رمزارزی را در صنعت استخراج رمزارز تصاحب کند و پس از بیت کوین، دوج کوین دومین رمزارز مبتنی بر الگوریتم اثبات کار از نظر ارزش بازار محسوب می‌گردد.

دوج کوین در ابتدا (سال ۲۰۱۳ میلادی) به‌عنوان یک پروژه سرگرمی محور راه‌اندازی شد و هم‌اکنون با در اختیار داشتن ارزش بازار ۷/۵ میلیارد دلاری، دهمین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود.

روزانه، ماینرها ۱۴/۴ میلیون واحد دوج کوین استخراج می‌کنند و تاکنون ۱۳۲/۶ میلیارد واحد از این رمزارز استخراج شده است. برخلاف بیت کوین که حجم عرضه آن به ۲۱ میلیون واحد محدود شده، هیچ سقفی برای استخراج دوج کوین وجود ندارد.

پشتیبانی ثروتمندترین فرد جهان از دوج کوین

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا که جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار دارد، نقش مهمی در گسترش دوج کوین ایفا کرده است. وی در طی ماه‌های گذشته از هر فرصتی برای نشان دادن اشتیاق خود به این پروژه رمزارزی استفاده کرده و کاربردهای مختلفی را نیز برای استفاده از دوج کوین به‌عنوان ابزار پرداخت مطرح کرده است.

با این وجود، پشتیبانی ایلان ماسک از دوج کوین نیز مانع سقوط شدید نرخ مبادلات این رمزارز طی بازار نزولی سال ۲۰۲۲ میلادی نشده و نرخ مبادلات دوج کوین از بیشینه ۰/۷۳ دلاری در روز هشتم می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) به ۰/۰۵۶ دلار رسیده است.

نظر شما نسبت به تحولات ناشی از تغییر الگوریتم اتریوم بر صنعت استخراج رمزارز چیست؟ آیا استخراج دوج کوین در آینده نیز دومین جایگاه را در صنعت استخراج رمزارز را در اختیار خواهد داشت؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا