اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

اترماین، از اجرای فورک در شبکه اتریوم پشتیبانی نخواهد کرد

استخر ماینینگ اترماین (Ethermine)، که هم‌اکنون بیشترین هش‌ریت شبکه اتریوم را در اختیار دارد، اطلاعیه‌ای را در رابطه با تاثیر اجرای فرآیند ادغام شبکه اتریوم بر فعالیت آتی این استخر منتشر کرد

نکات برگزیده مطلب
  • تعیین زمان اجرای فرایند ادغام در شبکه اتریوم موجب شده تا فعالان شبکه اتریوم شامل ماینرها، استخرهای ماینینگ، توسعه‌دهندگان و ... مواضع خود را در برابر این اتفاق مشخص کنند. در این میان، استخر ماینینگ اترماین (Ethermine) اعلام کرد که از اجرای فورک بر روی شبکه اتریوم پشتیبانی نمی‌کند و ماینرها را به ادامه فعالیت در شبکه سایر رمزارزها تشویق کرد.

فعالیت استخر ماینینگ اتریوم اتر‌ماین پایان خواهد یافت

در حالی که شمارش معکوس برای اجرای فرآیند ادغام در شبکه اتریوم آغاز شده، استخر ماینینگ اترماین (Ethermine) اطلاعیه‌ای را در رابطه با تاثیر تغییر الگوریتم اتریوم بر فعالیت آتی این استخر و همچنین رویکرد خود در برابر اجرای فورک در شبکه اتریوم منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، عصر استخراج اتریوم، هفت سال پس از تولد این پروژه رمزارزی و در روز پانزدهم سپتامبر (۲۴ شهریور ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد و عصر جدیدی بر پایه الگوریتم اثبات سهام آغاز خواهد شد. پس از این تاریخ، استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک و یا دستگاه‌های اسیک امکان‌پذیر نخواهد بود.

پس از پایان عصر استخراج اتریوم، استخر ماینینگ اترماین به مُد برداشت (Withdraw-Only Mode) تغییر خواهد کرد. در این زمان، تمامی سرورهای استخراج اتریوم خاموش خواهند شد و ماینرها دیگر قادر نخواهند بود تا به این سرورها متصل شوند. بر همین اساس، شمارنده‌ای در صفحه اصلی بخش ماینینگ اتریوم استخر اترماین قرار داده خواهد شد که زمان باقی مانده را به ماینرها نشان می‌دهد.

ماینرها، برای برداشت موجودی نهایی خود باید پرداخت دستی را در صفحه اصلی استخر فعال کنند. ثبت درخواست برداشت تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که موجودی ماینرها به بیش از ۰/۰۰۵ اتر (ETH) برسد. موجودی ماینرها پس از کسر کارمزد به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

اترماین، از فورک‌های شبکه اتریوم پشتیبانی نخواهد کرد

شرکت بیت‌فلای (Bitfly) که مدیریت استخر ماینینگ اترماین را بر عهده دارد، اعلام کرد:

پس از ارزیابی دقیق تصمیم گرفته‌ایم تا از هیچ‌یک از فورک‌های برنامه‌ریزی شده برای اتریوم پشتیبانی نکنیم.اترماین

بر همین اساس، اترماین ماینرها را به ادامه فعالیت بر روی سایر رمزارزها شامل اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic)، ریون کوین (Ravencoin)، ارگو (Ergo) و بیم (Beam) تشویق کرد.

در همین راستا، بیت‌فلای پروموشن اخذ کارمزد صفر از ماینرهای اتریوم کلاسیک، ریون کوین، ارگو و بیم در طی یک ماه آتی را اعلام کرد. بیت‌فلای، در پایان سال ۱۴۰۰ اعلام کرد که ماینرهای ایرانی و سایر کشورهای تحت تحریم آمریکا قادر به ادامه فعالیت در این پلتفرم نخواهند بود و مدتی پس از انتشار این اطلاعیه، خدمات خود را به این دسته از ماینرها متوقف ساخت.

اترماین که در گذشته به مکانی برای قدرت‌نمایی ماینرها بر علیه توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم تبدیل شده بود، تصمیم گرفته تا از اجرای فورک در این شبکه پشتیبانی نکند. هرچند، در ابتدا چنین تصمیم بر خلاف منافع ماینرها به‌نظر می‌رسد اما باید توجه داشته باشیم که اجرای فورک بر روی پروژه‌های رمزارزی تنها به پراکندگی و تضعیف رمزارزها دامن می‌زند.

از طرفی ماینرها امکان ادامه فعالیت بر روی شبکه اتریوم کلاسیک و پروژه‌های رمزارزی مشابه را خواهند داشت و ایجاد رمزارز جدیدی که حتی از مکانیسم سوزاندن کارمزد تراکنش‌ها نیز بهره نمی‌گیرد، تنها موجب اتلاف وقت و انرژی فعالان این حوزه خواهد شد. اجرای فورک‌های نسبتاً ناموفق بر روی شبکه بیت کوین شامل بیت‌کوین کش (BCH)، بیت کوین اس.وی (Bitcoin ABC)، بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) و … ضرورت خودداری از اجرای فورک را به فعالان حوزه رمزارزها گوشزد می‌کند.

نظر شما نسبت به اطلاعیه اخیر اترماین و رویکر این استخر در برابر تغییرات آتی شبکه اتریوم چیست؟ آیا اترماین رویکرد صحیحی را در برابر اجرای فورک در این شبکه در پیش گرفته است؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا