اخبار داخلیاخبار و مقالات

صنعت استخراج رمزارز می‌تواند به فرصت بزرگی برای کشور تبدیل شود

در حالی که منتقدان صنعت استخراج رمزارز را یکی از عوامل کمبود برق معرفی می‌کنند، سیاست‌گذاری مناسب می‌تواند استخراج رمزارز را به یک فرصت بزرگ برای توسعه کشور و رفع مشکلات کنونی تبدیل کند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که صنعت استخراج رمزارز در کشورهای مختلف جهان گسترش یافته و اهرمی برای افزایش پایداری شبکه برق و همچنین ارزآوری محسوب می‌شود، عواملی همانند ابهام در تدوین مقررات، نوسانات بازار مبادلات رمزارز، افزایش تعرفه برق مصرفی مزارع استخراج رمزارز، رویکرد مبهم سازمان امور مالیاتی در مقابل فعالین این حوزه، پیچیدگی فرآیند اخذ مجوز، ضرورت تامین منابع مالی عظیم برای فعالیت در این حوزه و خلاء ابزارهای سرمایه‌گذاری برای مشارکت سرمایه‌گذاران خرد، صنعت استخراج رمزارز کشور را تهدید می‌کند.

صنعت استخراج رمزارز می‌تواند به رفع مشکلات جاری کمک کند

افزایش نرخ مبادلات رمزارزها و سیاست‌گذاری پیشین در مواجهه با صنعت استخراج رمزارز موجب شده تا این حوزه به دو بخش ماینرهای مجاز و غیرمجاز تقسیم شود و حتی برخی از ماینرهای تازه‌کار فعالیت خود را به‌طور غیراصولی در مکان‌های نامناسب و حتی منازل مسکونی ادامه دهند.

جذابیت فعالیت در صنعت استخراج رمزارز موجب شده تا برخی از ماینرها با وجود بازار نزولی مبادلات رمزارز، حاشیه سود پایین و ریسک جریمه‌های سنگین به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهند. با این وجود، پشتیبانی از صنعت مجاز استخراج رمزارز در تاسیسات مناسب و اعمال تعرفه منطقی انرژی الکتریکی برای این صنعت نوظهور می‌تواند علاوه بر کمک به شبکه برق کشور، ارزآوری برای کشور

در حالی که برخی از منتقدان همچنان بدون توجه به داده‌های آماری، فعالیت ماینرها را عامل کمبود برق کشور ارزیابی می‌کنند، صنعت استخراج رمزارز می‌تواند به مصرف انرژی الکتریکی مازاد در ساعات کم‌باری کمک کند. از طرفی، توقف فعالیت این تاسیسات در ساعات پیک مصرف نیز به پایداری شبکه برق کمک خواهد کرد.

عرضه سهام تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه استخراج رمزارز در بورس اوراق بهادار برخی از قدرتمندترین کشورهای جهان امکان مشارکت سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی در صنعت استخراج رمزارز به‌طور کاملاً اصولی را فرآهم کرده است. در حالی که نبود چنین ابزاری در بورس کشور، سرمایه‌گذاران را به انتخاب مسیرهای دیگر وادار کرده است.

سرمایه‌گذاران خُرد امکان مشارکت در حوزه ماینینگ را ندارند

از آنجایی که ماینرها برای اخذ مجوز احداث مزرعه استخراج رمزارز با موانع متعددی همانند ضرورت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، مشکلات واردات تجهیزات استخراج رمزارز به‌دلیل مواجهه با تحریم‌ها، توقف فعالیت تاسیسات استخراج رمزارز درچند ماه از سال، نوسانات بازار مبادلات رمزارز، مشکلات پلتفرم‌های بومی مبادلات رمزارز و نیاز به منابع مالی عظیم مواجه هستند، عملاً به‌دلیل فقدان مبادلات سهام شرکت‌های فعال در صنعت استخراج رمزارز امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه را ندارند.

در چنین شرایطی، تسهیل مسیر ساخت شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه صنعت استخراج رمزارز و عرضه سهام این شرکت‌ها در بازارهای مالی کشور می‌تواند به مشارکت مردم در این صنعت نوظهور و پایداری شبکه برق کمک کند. از طرفی شرکت‌های فعال در حوزه استخراج رمزارز می‌توانند با تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی به‌طور تدریجی به رفع مشکل کسری برق، جلوگیری از خام فروشی انرژی و درآمدزایی برای کشور نیز کمک کنند.

نظر شما نسبت به امکان تغییر شرایط کنونی حاکم بر حوزه استخراج رمزارز و شبکه برق کشور با بهره‌گیری صحیح از فرصت ایجاد شده توسط صنعت استخراج رمزارز چیست؟ آیا صنعت استخراج رمزارز می‌تواند به فرصت بزرگی برای توسعه کشور و رفع مشکلات فعلی تبدیل شود؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا