اخبار و مقالاتترید و ماینینگ

خرید تجهیزات استخراج رمزارز در هر قیمتی منطقی نیست!

مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری Sabre56، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که هم‌اکنون زمان بازگشت سرمایه اسیک Antminer S19 XP برای ماینرهای بزرگ به محدوده ۱۱ ماه رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که سقوط قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها، کاهش شدید حاشیه سود ماینرها را به‌همراه داشته، قیمت تجهیزات استخراج رمزارز نیز کاهش یافته است. در همین راستا، یکی از کارشناسان خبره صنعت استخراج رمزارز چگونگی برآورد شرایط فعالیت در این صنعت را تشریح کرد.

چگونگی ارزیابی درآمد ماینرها

فیل هاروی (Phil Harvey)، مدیرعامل یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها با نام Sabre56، در مصاحبه اخیر خود اظهار داشت که در زمان برآورد سودآوری تجهیزات استخراج رمزارز باید فاکتورهایی همانند مشخصات دستگاه‌های ماینینگ، هزینه‌ها، بازگشت سرمایه واقعی و شرایط صنعت استخراج رمزارز در طول زمان درنظر گرفته شود.

هاروی در ارزیابی دستگاه Antminer S19 XP که اخیراً توسط شرکت بیت‌مین معرفی شده و یکی از قدرتمندترین اسیک‌های مبتنی بر الگوریتم SHA-256 محسوب می‌گردد، این دستگاه را کارآمدترین دستگاه استخراج رمزارز اعلام کرد. بر اساس اظهارات وی، هم‌اکنون قیمت تجهیزات استخراج رمزارز به‌شدت کاهش یافته و ماینرهای بزرگ، در صورت خرید مستقیم از سازندگان می‌توانند این تجهیزات را با قیمت پایین‌تری نیز خریداری کنند. بر همین اساس، قیمت هر دستگاه Antminer S19 XP به محدوده ۵۶۰۰ دلار رسیده است.

مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری Sabre56 در رابطه با زمان واقعی بازگشت سرمایه توضیح داد: «داده‌های پایگاه اطلاعاتی این شرکت که درآمد ماینرها را از زمان معرفی نخستین دستگاه اسیک تاکنون ردیابی می‌کند، زمان بازگشت سرمایه ماینرهای بزرگ را ۱۱ ماه نشان می‌دهد.»

از سوی دیگر، در صورتی که هزینه انرژی الکتریکی برای ماینرهای خُرد را در نظر بگیریم، بر اساس برآورد هاروی زمان بازگشت سرمایه ماینرها به ۱۵ ماه افزایش خواهد یافت. وی افزود:

این برآورد، برای ماینرهایی که در گذشته هزینه بالاتری را برای خرید تجهیزات استخراج رمزارز پرداخت کرده‌اند، صحیح نیست. به‌عبارت دیگر، ماینرهایی که دو برابر برای خرید تجهیزات استخراج رمزارز هزینه کرده‌اند، زمان بازگشت سرمایه آن‌ها نیز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

شرایط صنعت استخراج رمزارز، به‌طور پیوسته تغییر می‌کند

طول عمر تجهیزات استخراج رمزارز فاکتور مهمی در سود‌آوری ماینرها محسوب می‌گردد. خرابی زودهنگام تجهیزات می‌‌تواند زیان قابل توجهی را به ماینرها تحمیل کند. وی اظهار داشت که تجهیزات جدید استخراج رمزارز می‌توانند حداقل برای مدت 36 ماه دوام داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری Sabre56، در پاسخ به پرسش مطرح شده در رابطه با سودآوری فعالیت ماینرها در بلند مدت اظهار داشت که تخمین درآمد فعالیت ماینرها همیشه با شرایط واقعی پیش‌رو منطبق نیست. وی افزود که در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی، میانگین درآمد تجهیزات استخراج رمزارز ۴۷۱۱/۲۸ دلار برآورد شده بود اما درآمد واقعی این تجهیزات تنها به ۱۰۴۷/۳۳ دلار رسید. بر همین اساس:

ارزیابی صنعت استخراج رمزارز با استفاده از یک معیار مشخص همانند دلار به ازای هر تراهش، چشم‌انداز درستی از فعالیت در این حوزه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری یا شرایط کلی بازار ارائه نمی‌دهد. Phil Harvey

بر اساس اظهارات این کارشناس، داده‌ها نشان می‌دهند که درآمد ماینرها به ازای هر تراهش توان محاسباتی کاهش خواهد یافت و احتمالاً شرایط دشوارتری را برای ماینرها شاهد خواهیم بود.

نظر شما نسبت به اظهارات مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری Sabre56 در رابطه با فعالیت ماینرها در صنعت استخراج رمزارز چیست؟ آیا ماینرهایی که امروزه در صنعت استخراج رمزارز فعالیت می‌کنند، در آینده قادر به شناسایی سود خواهند بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا