اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

مرد انگلیسی به اشتباه ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین را به سطل زباله انداخت

یکی از نخستین ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین که در سال ۲۰۱۳ به اشتباه هارددیسک حاوی دارایی‌های خود را دور انداخته است، حاظر است برای دسترسی به این دارایی‌ها ۷۵ میلیون دلار بپردازد

نکات برگزیده مطلب
  • رشد بیت کوین در طول ۱۲ سال گذشته موجب شده است تا داستان‌های واقعی متعددی از ثروتمند شدن افراد عادی شکل بگیرد. اما در این میان داستان‌هایی نیز از افرادی وجود دارد که از این دارایی‌های ارزشمند به خوبی مراقبت نکرده‌اند و یا با بی‌دقتی دارایی‌های خود را از دست داده‌اند. جیمز هاولز(James Howells)؛ کارمند حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در انگلیس که ۷۵۰۰ بیت کوین را در اختیار داشت، به‌سادگی و با یک اشتباه مالکیت این دارایی را از دست داده است.

جستجوی در میان زباله‌ برای دست‌یابی به 7500 بیت کوین

جیمز هاولز(James Howells)؛ کارمند حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در انگلیس پیشنهاد جالب و عجیبی را به شورای شهر نیو‌پورت(Newport) پیشنهاد داده است. وی در ازای دریافت مجوز حفاری برای جستجوی هارددیسکی که در سال 2013 دور انداخته بود، به شورای شهر نیوپورت 72 میلیون دلار پیشنهاد کرده است. وی 7,500 بیت کوین را در این هارددیسک ذخیره کرده بود اما به اشتباه آن را به سطل زباله انداخته است.

بر اساس گزارش نشریه‌ی تلگراف، هاولز در زمان نظاوت خانه‌ی خود در سال 2013 به‌طور تصادفی این هارددیسک ارزشمند را دورانداخته است. وی بیت کوین‌های خود را با استخراج این دارایی از طریق پردازنده‌ی کامپیوتر(CPU) به‌دست آورده است. بر اساس گزارش کوینیت، استخراج بیت کوین با استفاده از پردازنده‌ی مرکزی کامپیوتر تنها در سال‌های ابتدایی تولد بیت کوین امکان‌پذیر بوده است.

زمانی که ارزش بیت کوین‌های استخراج شده به چند میلیون دلار رسید، وی تلاش کرده است تا هارددیسک دورانداخته شده را بازیابی کند اما شورای شهر نیوپورت به‌طور پیوسته درخواست وی را رد کرده است. بر اساس گزارش نشریه‌ی محلی شهر نیوپورت وی اخیراً پیشنهاد کرده است تا در ازای دریافت مجوز حفاری زباله‌ها، 25 درصد از دارایی‌ها را به صورت کمک مالی کووید 19 اهداء کند.

شانس بازیابی بیت کوین‌ها هنوز وجود دارد

هم‌اکنون بیت‌کوین‌های ذخیره شده در این هارددیسک 300 میلیون دلار ارزش دارد. بر اساس این گزارش وی برای یافتن محل جستجو به اطلاعات ثبتی محل دفن زباله‌ها نیاز دارد.

وی اظهار داشت که به دلیل محیط نامساعدی که هاردیسک برای مدت چند سال در آن قرار گرفته است، «هیچ تضمینی» برای دسترسی به این دارایی‌ها وجود ندارد، وی افزود:

ممکن است قاب خارجی هارددیسک زنگ زده باشد اما این احتمال وجود دارد که بخش داخلی دیسک(محلی که داده‌ها در آن ذخیره می‌شوند) همچنان به درستی کار کند. من معتقدم که هنوز این فرصت وجود دارد اما همانطور که زمان سپری می‌شود شانس دسترسی به دارایی‌ها نیز کاهش می‌یابد. James Howells

با این وجود، مقامات محلی اعلام کرده‌اند که حفاری زباله‌ها برای دسترسی به هارددیسک با خطرات زیست محیطی همراه است و درصورتی که هارددیسک یافت نشود باید هزینه‌ی این حفاری را پوشش دهند. با این وجود، هاولز اعلام آمادگی کرده است که وجوهی را به پوشش هزینه‌های مربوط به حفاری اختصاص دهد.

نظر شما نسبت به تلاش جیمز هاول برای یافتن 7500 بیت کوین که به سطح زباله انداخته بود چیست؟ آیا هاولز سر انجام به  بیت کوین‌های استخراج شده دست خواهد یافت؟ آیا این دارایی برای همیشه از دسترس خارج شده‌اند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا