اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

هش‌ریت شبکه بیت کوین از شرایط بازار مبادلات رمزارز پیروی نمی‌کند

داده‌های منتشر شده از هش‌ریت شبکه بیت کوین نشان می‌دهد که بازار نزولی تاکنون مانع گسترش صنعت جهانی استخراج بیت کوین نشده است

نکات برگزیده مطلب
  • هش‌ریت شبکه بیت کوین معیاری برای سنجش گستردگی فعالیت ماینرها و امنیت شبکه این پروژه رمزارزی محسوب می‌گردد؛ یعنی افزایش هش‌ریت شبکه هزینه اجرای حملات را افزایش و شانس موفقیت مهاجمان را کاهش می‌دهد. در حالی که بازار رمزارزها در شرایط نزولی قرار گرفته و به‌طور پیوسته کاهش نرخ مبادلات بیت کوین در بازارهای نقدی را شاهد هستیم، هش‌ریت شبکه بیت کوین در طی این مدت زمان با شیب ملایم افزایش یافته است.

هش‌ریت شبکه بیت کوین رکورد زد

داده‌های وب‌سایت Blockchain، نشان می‌دهد که اخیراً هش‌ریت شبکه بیت کوین به محدوده ۲۳۱/۴۲۸ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسیده است. این اتفاق نشان می‌دهد که پس از اعمال ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین، ماینرهای آمریکایی همچنان فعالیت خود را توسعه می‌دهند.

در این میان، استخرهای ماینینگ پولین (Poolin)، انت‌پول (AntPool)، اف‌تو‌پول (F2Pool)، ویا‌بی‌تی‌سی (ViaBTC) و اسلاش پول (SlushPool) بخش بزرگی از هش‌ریت شبکه بیت کوین را در اختیار دارند. اگرچه انتظار می‌رود سقوط بازار رمزارزها به حذف ماینرهای ناکارآمد و پروژه‌های کوچک منجر گردد، اما تاکنون ماینرها نشان داده‌اند که به شرایط بازار در کوتاه مدت اهمیتی نمی‌دهند.

توزیع هش‌ریت شبکه بیت کوین
توزیع هش‌ریت شبکه بیت کوین در میان استخرهای ماینینگ

اکوسیستم بیت کوین پاکسازی می‌شود

با این وجود، شرایط نزولی بازار رمزارزها برای سلامت اکوسیستم ضروری به‌نظر می‌رسد؛ یعنی انتظار می‌رود که در صورت تداوم شرایط نزولی بازار ماینرهایی که قدرت رقابت ‌پذیری کمتری دارند به تدریج از شبکه خارج شوند و تنها ماینرهایی که به منابع انرژی ارزان قیمت دسترسی دارند قادر به ادامه فعالیت در این حوزه باشند. بدین ترتیب، افزایش کارایی شبکه بیت کوین با حذف ماینرهای ناکارآمد را شاهد خواهیم بود.

در حالی که قیمت جهانی نفت در محدوده بالاتر از ۱۰۰ دلار تثبیت شده و افزایش بهای سوخت‌های فسیلی هزینه فعالیت نیروگاه‌های مبتنی بر منابع انرژی آلاینده را به‌شدت افزایش داده، انتظار می‌رود که زمستان رمزارزی موجب سرعت بخشیدن به افزایش سهم فعالیت ماینرهای مبتنی بر منابع تجدیدپذیر و پاک گردد. بدون ترتیب، یکی از مهم‌ترین نگرانی فعالان محیط زیست نسبت به تاثیرات محیط زیستی شبکه بیت کوین برطرف خواهد شد.

استقبال از شبکه لایتنینگ افزایش یافت

در طی ماه‌های گذشته‌ استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین نیز به‌شدت افزایش یافته است. شبکه لایتنینگ روش افزایش مقیاس‌پذیری بر روی لایه دوم محسوب می‌گردد و فرصت استفاده از این رمزارز در حوزه پرداخت را فراهم می‌کند. داده‌ها نشان می‌دهند که ظرفیت شبکه لایتنینگ به بیش از ۴۰۰۰ بیت کوین رسیده است.

نظر شما نسبت به افزایش هش‌ریت شبکه بیت کوین برخلاف شرایط حاکم بر بازار این رمزارز چیست؟ آیا در نهایت ماینرها تسلیم شرایط نزولی بازار خواهند شد یا شرایط متفاوتی را نسبت به بازارهای نزولی پیشین بیت کوین شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا