اخبار داخلیاخبار و مقالات

فرش دستباف ایرانی، احتمالاً در فضای متاورس عرضه خواهد شد

مرکز ملی فرش ایران قصد دارد تا با استفاده از فناوری توکن‌های ان.اف.تی (NFT) و فضای متاورس، شفافیت در بازار خرید و فروش فرش دستباف ایرانی را افزایش دهد

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه، هنرمندان به‌طور گسترده‌ای از فناوری توکن‌های ان.اف.تی (NFT) برای فروش آثار هنری خود استفاده می‌کنند و این امکان برای دیگر آثار هنری نیز وجود دارد. در همین راستا، رئیس مرکز ملی فرش ایران، از بررسی فناوری توکن‌های ان.اف.تی و فضای متاورس برای افزایش کارایی بازار فرش دستباف خبر داد.

استفاده از ظرفیت فناوری NFT و فضای متاورس در بازار فرش

فناوری بلاکچین علاوه بر مبادلات مالی، بازار خرید و فروش آثار هنری را نیز تحت تاثیر قرار داده است. امروزه آثار هنری متعددی با استفاده از توکن‌های ان.اف.تی (NFT) و ویژگی تغییرناپذیری داده‌های ثبت شده در شبکه‌های بلاکچین غیرمتمرکز، خرید و فروش می‌شوند. از طرفی، کاربران در دنیای مجازی متاورس بدون وجود محدودیت مکانی قادر به گشت و گذار در مکان‌های مختلف از جمله گالری‌ها و نمایشگاه‌ها خواهند بود.

 در همین راستا، فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران، از بررسی امکان استفاده از فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری توکن‌های ان.اف.تی (NFT) و حوزه متاورس برای فروش فرش دستباف ایرانی خبر داد. وی، در مراسم روز ملی فرش، شفاف‌سازی اطلاعات مربوط به فرش دستباف را مهم‌ترین هدف این سازمان در همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد.

افزایش شفافیت و کاهش تقلب

بر اساس اظهارات وی، مرکز ملی فرش تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری توکن‌های ان.اف.تی اطلاعات مربوط به فرش دستباف ایرانی را به‌طور شفاف در دسترس خریداران قرار دهد. انتظار می‌رود که ارائه اطلاعات صحیح و غیرقابل دستکاری مربوط به هر محصول، به کاهش سوء استفاده، کلاهبرداری و تقلب در بازار فرش کمک کند. رافع افزود:

مردم باید قادر باشند تا با اطمینان فرش دستباف ایرانی را خریداری کنند. فرش ایرانی خود یک برند محسوب می‌گردد، اما می‌توانیم اقدامات مهمی در راستای توسعه بازار انجام دهیم. رئیس مرکز ملی فرش

در حالی که تحریم‌های اقتصادی مانع مهمی در معرفی فرش ایرانی به مردم جهان محسوب می‌شود و امکان تقلب در بازار سنتی فروش فرش وجود دارد، ارائه اطلاعات محصول به‌طور شفاف موجب افزایش اطمینان خریداران و معرفی بهتر فرش ایرانی به مردم جهان خواهد شد.

نظر شما نسبت به تلاش مرکز ملی فرش برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط فناوری توکن‌های ان.اف.تی و فضای متاورس در بازار فرش چیست؟ آیا این فناوری‌ها به بهبود فضای موجود در بازار فرش کمک خواهند کرد؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دکمه بازگشت به بالا