اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ارزش شرکت‌های فعال در صنعت ماینینگ با ضریب دو از نوسانات بیت کوین تاثیر می‌گیرند

بررسی محققان نشان می‌دهد که سهام شرکت‌های استخراج بیت‌کوین در طول ۱۲ ماه گذشته ۴۵۵ درصد عملکرد بهتری را نسبت به خود بیت کوین داشته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • در نتیجه‌ی بازار صعودی بیت کوین ارزش این دارایی در طول یکسال گذشته به شدت افزایش یافته است. با این وجود سهام شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج رمزارز در طول این مدت زمان رشد بالاتری را تجربه کرده‌اند. محققان برآورد کرده‌اند که هر یک درصد تغییر در ارزش سهام شرکت‌های ماینینگ ۲/۵ درصد تغییر در ارزش سهام این شرکت‌ها را به همراه دارد.

افزایش چشمگیر ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج بیت کوین

در حالی که قیمت بیت کوین در طول 12 ماه گذشته 900 درصد افزایش یافته است، ارزش سهام چهار شرکت استخراج بیت کوین در همین مدت زمان 5 هزار درصد افزایش یافته است. اگرچه بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج بیت کوین هم‌اکنون در شرایط بازدهی منفی فعالیت می‌کنند، ارزش سهام این شرکت‌ها در طول 12 ماه گذشته بازدهی بسیار بالاتری را نسبت به رالی صعودی بیت‌کوین برای سهام‌داران به ارمغان آورده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سی.ان.بی.سی(CNBC)، لیور شیمرون(Leeor Shimron)؛ معاونت استراتژی دارایی‌های دیجیتالی صندوق فانداسترات(Fundstrat) اخیراً نتیجه‌ی ارزیابی خود را از عملکرد چهار شرکت سهامی عام فعال در حوزه‌ی استخراج رمزارز شامل ماراتون دیجیتال هولدینگز(Marathon Digital Holdings)، ریوت بلاکچین(Riot Blockchain)، هایو بلاکچین(Hive Blockchain) و هات8(Hut 8) را منتشر کرده است. هر یک از شرکت‌های اشاره شده ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلاری را در اختیار دارند.

بررسی شیمرون نشان می‌دهد که ارزش سهام شرکت‌های فعال در صنعت استخراج رمزارز در طول 12 ماه گذشته به‌طور متوسط 5 هزار درصد افزایش یافته است، در حالی که ارزش بیت کوین در همین مدت زمان 900 درصد افزایش یافته است. همانطور که انتظار می‌رود سهام این شرکت‌ها با قیمت بیت کوین همبستگی مثبتی دارند.

تاثیر‌پذیری شدید ارزش سهام شرکت‌های ماینینگ

این گزارش نتیجه‌گیری کرده است که با هر بار افزایش قیمت بیت کوین ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ماینینگ 2/5 درصد افزایش می‌یابد. با این وجود، کاهش قیمت بیت کوین نیز تاثیر مشابهی را بر ارزش سهام شرکت‌های فعال در این حوزه دارد، به‌طوری که ارزش سهام شرکت‌های فعال در صنعت استخراج بیت کوین در شرایط بازار نزولی با شدت بیشتری کاهش می‌یابد:

سهام شرکت‌های فعال در صنعت استخراج بیت کوین در زمان تجربه‌ی بازار نزولی احتمالاً با شدت بیشتری کاهش خواهند یافت. Leeor Shimron

شیمرون دلیل نوسانات شدید ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج رمزارز را کاستی در ارائه‌ی محصولات سرمایه‌گذاری قانون‌گذاری شده در حوزه‌ی رمزارزها عنوان کرده و اظهار داشت: «سرمایه‌گذاران احتمالاً شرکت‌های سهام عام استخراج رمزارز را تنها راه سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین در‌نظر می‌گیرند.»

اختلال در زنجیره‌ی تامین تجهیزات ماینینگ به دلیل همه‌گیری ویروس کووید 19 نیز به بازدهی چشمگیر شرکت‌های فعال در صنعت استخراج بیت کوین کمک کرده است. برخی از شرکت‌های استخراج کننده‌ی رمزارز جدیدترین تجهیزات ماینینگ همانند بیت‌مین انت‌ماینر اس19(Antminer S19) را با قیمت مناسبی خریداری کرده‌اند.

نظر شما نسبت به بازدهی بالاتر شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استخراج بیت کوین در مقایسه با بازدهی بیت کوین چیست؟ آیا ارزش سهام شرکت‌های استخراج رمزارز در آینده نیز به‌طور موازی با بازار صعودی بیت کوین افزایش خواهد یافت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا