اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

پست جدید ایلان ماسک باز هم نظم بازار رمزارز را بر هم زد

وی با انتشار یک پست توییتری و تصویری از سگ جدید خودش، باعث افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی پروژه فلوکی اینو گردید

نکات برگزیده مطلب
  • ایلان ماسک به دلیل ثروت و قدرت خود از همان ابتدا توانست با حضور فعال در بازار رمزارز به یکی از افراد تاثیرگذار این بازار رو به رشد تبدیل شود. حال وی از این قدرت استفاده کرده و گاه و بی‌گاه باعث پامپ و دامپ پروژه‌های رمزارزی مختلف می‌شود. در تازه‌ترین مورد، آقای ماسک با انتشار تصویری از سگ شیبا خودش باعث شده تا یک پروژه رمزارزی نه چندان کاربردی با افزایش ارزش ۱۰۰ درصدی مواجه شود.

باز هم پست جدید

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و یکی از افراد تاثیرگذار صنعت رمزارز، روز گذشته با انتشار تصویری از سگ خودش باعث ایجاد تغییراتی در بازار رمزارز شد. وی با حضور در پلت‌فرم توییتر انتشار عکسی از سگ خودش به نام فلوکی، باعث افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی پروژه رمزارزی فلوکی اینو (Floki Inu) شد.

گرچه این تغییرات ناگهانی باعث شده تا پروژه رمزارزی فلوکی اینو برای مدت کوتاه به تیتر اغلب خبرگزاری‌های صنعت رمزارز تبدیل شود، اما همانطور که اطلاع دارید اینگونه تغییرات که به واسطه اخبار بی‌ارزش از طرف تاثیرگذاران صنعت رمزارز ایجاد می‌شوند، دوام چندانی ندارند.

ایلان ماسک پست توییتری Elon musk

شایان ذکر است که همزمان با افزایش قیمت پروژه فلوکی اینو، رمزارز داژکوین (DOGE) که نماد اصلی آن همان سگ نمایش داده شده در تصاویر است، تنها پنج درصد افزایش قیمت را شاهد بود و پس از آغاز روند نزولی بازار طی روزهای گذشته، این سودآوری هم به ضرر مالی تبدیل شد.

یک پروژه کوچک اما سودآور

پروژه رمزارزی فلوکی اینو در تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ تیر ماه) بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ساخته شد و در همان تاریخ ایلان ماسک اعلام کرد که سگ شیبا اینو خود را قصد دارد فلوکی نامگذاری کند.

ایلان ماسک پست توییتری Elon musk

برای خلاف رمزارز داژکوین، پروژه فلوکی اینو یک ارز دیجیتال ضد تورم است که بر مبنای پروتکل «اثبات میم» کار می‌کند. این پروتکل براساس مدت زمان نگهداری توکن‌ها و از طریق فارمینگ خودکار (Auto Farming) به کاربران پاداش می‌دهد.

فلوکی اینو در حال حاضر تنها از طریق یونی سواپ و پنکیک سواپ در دسترس است، اما بر اساس نقشه راه منتشر شده برای این پروژه ارز دیجیتال، تیم توسعه‌دهنده قصد دارد این ارز دیجیتال را در صرافی‌های متمرکز از جمله بایننس هم لیست کند.

اوایل سال جاری بود که آقای ایلان ماسک اعلام کرد که به دنبال خرید یک سگ با نژاد شیبا اینو است؛ همین مسئله باعث شد تا طرفداران پروژه داژکوین خوشحال شده و با هجوم به پلت‌فرم‌های آنلاین برای خرید رمزارز DOGE، باعث شکل‌گیری یک روند صعودی بسیار قدرتمند شوند.

پیش از این نیز آقای ماسک مدعی شده بود که پروژه رمزارزی داژکوین در واقع «یک رمزارز مردمی» است و برای در اختیار داشتن مقداری از این رمزارز حتماً لازم نیست مانند دارندگان بیت کوین یک سرمایه‌دار باشید.

این نژاد سگ محبوب شد!

حمایت‌های ایلان ماسک و رشد چشم‌گیر ارزش دوج کوین طی ماه‌های گذشته باعث شده تا تقاضا برای خرید سگ شیبا اینو به شکل چشم‌گیری افزایش یابد.

جری برن‌ساید (Jeri Burnside) یکی از پرورش‌دهندگان حرفه‌ای سگ‌ها اعلام کرده است که برای خرید و فروش این نژاد اکنون یک لیست بسیار طویل به وجود آمده و کسانی که قصد خرید سگ شیبا را دارند، باید مدت‌ها در صف انتظار قرار بگیرند. به گفته وی «تمام دوستان من که پروش دهنده سگ هستند، با موجی از تقاضا برای این نژاد خاص مواجه شده و لیست طویلی را به عنوان صف در حال انتظار ایجاد کرده‌اند».

البته اینگونه موارد که در جوامع مختلف با اصطلاح تقاضا کاذب شناخته می‌شود، در نهایت منجر به ایجاد مشکلاتی خواهد شد. به گفته جری برن‌ساید، این حجم از محبوبیت و تقاضا خرید ممکن است باعث پروش غیراخلاقی توله‌سگ‌ها در مزارع شود. وی همچنین نسبت به خریداران این نژاد هشدار داد و اعلام کرد که برخلاف ظاهر بی‌آزار و آمار سگ‌های شیبا، این نژاد بی‌خطر نیست.

نظر شما در رابطه با پست توییتری ایلان ماسک و تغییرات بوجود آمده در بازار رمزارزها چیست؟ آیا پروژه‌های رمزارزی که تنها با یک پست توییتری می‌توانند دچار افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت شوند، قابل اعتماد هستند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا