اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شهروندان سنگاپور به دنبال خرید رمزارز به ویژه اتریوم هستند

مطالعات صورت گرفته در رابطه با سرمایه‌گذاران صنعت رمزارز در کشور سنگاپور نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به دنبال حضور گسترده‌تر در این بازار رو به رشد و خرید رمزارز بیشتر به ویژه ETH هستند

نکات برگزیده مطلب
  • همزمان با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و آغاز مشکلات اقتصادی برای تمامی کشورها حتی کشورهای پیشرفته، شهروندان نسبت به کاهش ارزش دارایی‌های و پول خود احساس خطر کرده و همواره به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش آن‌ها هستند. در همین راستا صنعت رمزارزها توانست با آغاز روند صعودی و نشان دادن یکی از ویژگی‌های اصلی خود یعنی مقاومت در برابر تورم، به مقصد اصلی سرمایه‌گذاری در کشور سنگاپور تبدیل شود. طبق تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته، بخش قابل توجهی از شهروندان این کشور به دنبال سرمایه‌گذاری گسترده و خرید رمزارز بیشتر هستند.

سنگاپور مهد صنعت رمزارز؟

پس شیوع کرونا در جهان، شهروندان کشور سنگاپور برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌های و ثروت خود به سمت صنعت دارایی‌های رمزارزی هجوم آورده و بخش قابل توجهی از پول خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کردند.

گرچه بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری‌ها ابتدا به سمت شبکه بیت کوین سرازیر شد، اما رفته رفته سرمایه‌گذاران خرد و کلان جذب اتریوم شده و به دنبال راهی جهت تغییر دارایی‌های رمزارزی تحت مدیریت خود بودند.

محمدرضا پورابراهیمی دولت رمزارزها

طبق تحقیقاتی که اخیراً در بین سرمایه‌گذاران رمزارزی کشور سنگاپور صورت گرفته است، در حال حاضر ۶۷ درصد سرمایه‌گذاران شخصی قصد دارند سبد دارایی‌های رمزارزی خود را گسترده‌تر کرده و بیشتر تمایل دارند رمزارز ETH خریداری کنند.

حدود ۳۳ درصد شهروندان کشور سنگاپور تا به امروز در صنعت رمزارزها سرمایه‌گذاری نکرده‌اند؛ این درحالیست که نیمی از آن‌ها دلیل این امر را عدم دانش کافی نسبت به دنیای رمزارزها و فناوری بلاک‌چین عنوان کرده‌اند.

اتریوم بالاترین محبوب‌ترین رمزارز در سنگاپور

طبق گزارشی که امروز ۱۶ام آگوست (۲۵ مرداد) منتشر شده است، در میان شهروندانی که سرمایه‌گذاری رمزارزی داشته‌اند حدود ۷۸ درصد مالک رمزارز ETH، حدود ۶۹ درصد مالک مقداری BTC و ۴۰ درصد نیز مقداری رمزارز کاردانو در سبد رمزارزی خود دارند. در این نظرسنجی بالغ بر ۴۳۰۰ سرمایه‌گذاری حوزه رمزارز شرکت داشته‌اند.

اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی

شایان ذکر است که این مطالعات توسط محققان پلت‌فرم مبادله رمزارز جمنای (Gemini)، با کمک بستر مالی آنلاین سیدلای (Seedly) و سایت نظارت بر قیمت لحظه‌ای رمزارز کوین‌مارکت کپ (CoinMarketCap) صورت گرفته است. افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال بوده و متوسط درآمد سالانه آن‌ها چیزی حدود ۳۸۴۶۷ دلار اعلام شده است.

در رابطه با نحوه انتخاب صرافی مبادله رمزارز نیز گفته شده که ۵۵ درصد سرمایه‌گذاران شخصی صنعت رمزارز در کشور سنگاپور عامل «امنیت» را اولویت خود قرار داده‌اند، درحالیکه ۲۳ درصد معتقد بودند کسب مجوزهای فعالیت قانونی توسط بستر مبادلاتی مد نظر آن‌ها اولویت محسوب می‌شود. حدود ۲۰ درصد هم اعلام کرده‌اند که براساس میزان کارمزد و کسر فی پلت‌فرم مبادلاتی خود را انتخاب خواهند کرد.

در این میان به نظر می‌رسد که علی‌رغم پیشرفت چشم‌گیر زیرساخت‌های کشور سنگاپور طی چند سال گذشته و همچنین جهش سطح درآمد مردم، باز هم سطح آگاهی پیرامون صنعت دارایی‌های رمزارزی و فناوری بلاک‌چین در این کشور بسیار پایین‌تر از حد انتظار است.

نظر بنیانگذار شرکت سیدلای

کنث لو (Kenneth Lou)، بنیانگذار و مدیرعامل فعلی پلت‌فرم سیدلای در رابطه با نتایج بدست آمده از این تحقیقات اعلام نموده که «در جامعه سنگاپور شاهد افزایش تقاضا برای افزایش سواد مالی در چنین بازارهای سرمایه‌گذاری هستیم، زیرا دارایی‌های رمزارزی اکنون به طور فزاینده‌ای می‌توانند نقش یک کانال سرمایه‌گذاری قابل اعتماد را برعهده می‌گیرند».

به گفته وی در راستای «رسیدگی مناسب، پاسخ به درخواست‌ها و افزایش آگاهی کاربران در رابطه با خطر حضور در این بازار» باید فرآیند کسب مجور پلت‌فرم‌های مبادله رمزارز شدیداً تحت نظارت قرار بگیرد، زیرا در این کشور بالغ بر ۲۰۰ هزار کاربر فعال صنعت رمزارز حضور دارند که اغلب به دنبال خرید اتریوم و بیت کوین هستند.

البته دولت این کشور علی‌رغم عدم ممنوعیت صنعت رمزارز، همواره نسبت به آن بدبین بوده و تمایلی به قانونی اعلام کردن آن ندارن. تارمان شانموگارتنام (Tharman Shanmugaratnam)، وزیر ارشد سنگاپور و مسئول نهاد کنترل پول (MAS)، چندی پیش با حضور در پارلمان این کشور اعلام کرد که «دارایی‌های رمزارزی بسیار ناپایدار هستند زیرا ارزش و قیمت آن‌ها معمولاً با اصول اقتصادی مرتبط نیست، بنابراین به عنوان محصولات قابل سرمایه‌گذاری بسیار خطرناک توصیف می‌شوند».

نظر شما در رابطه با محبوبیت رمزارز اتریوم در میان سرمایه‌گذاران سنگاپوری چیست؟ چه عواملی باعث شده تا شهروندان این کشور به صنعت رمزارزها به ویژه ETH علاقه‌مند باشند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا