اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

اگر در سال ۲۰۲۰ قصد ورود به بازار رمزارزها را دارید به این نکات توجه کنید

۹ نکته‌ی قابل تعمل و کاربردی که با آگاهی از آن‌ها می‌توانیم سال ۲۰۲۰ را با بصیرت و دید باز نسبت به بازار رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین آغاز کنیم

بازار رمزارزها و بلاک‌چین در سال ۲۰۱۹ درس‌های زیادی به ما آموخت و ما باید از این تجربه‌ها برای کسب موفقیت در سال ۲۰۲۰ استفاده کنیم. بنابراین، با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در رابطه با وضعیت صعودی بازار رمزارزها و صنعت بلاک‌چین در سال ۲۰۲۰ صورت گرفته است، تیم کوینیت بر آن شد تا ۹ مورد از نکته‌های قابل توجه بازار صعودی و همچنین مراحل اولیه‌ی بازار در آغاز یک روند صعودی را به اشتراک بگذارد.

۱) رمزارزهای با ارزش محدودند

تعداد رمزارزهایی که ارزش واقعی دارند بسیار محدود است. در میان بیش از ۲ هزار رمزارز موجود در بازار، چیزی کم‌تر از ۱ درصد آن‌ها در دنیای واقعی ارزش ایجاد می‌کنند و می‌توان به آن‌ها تکیه کرد. بسیاری از پروژه‌های رمزارزی موجود اسکم و کلاهبرداری بوده و یا بدون تمرکز بر روی حل یک مشکل در دنیای واقعی، بیش از حد بر روی فناوری و توسعه‌ی تکنولوژی تمرکز کرده‌اند. مطابق نظریه‌ی اصول سرمایه‌گذاری Tsaklanos، انتظار داریم که حداکثر ۲۰ پروژه‌ی رمزارز به مرحله‌ی پذیرش عمومی و گسترده در جهان راه یابند.

۲) میزان تقاضا دلیل اصلی تغییرات قیمت است

تصویب و پذیرش عمومی تنها عامل ایجاد و افزایش ارزش رمزارزها در یک دوره‌ی طولانی مدت است. لازم به توضیح نیست که تنها تعداد انگشت شماری رمزارز در بازار وجود دارند که علائم پذیرش عمومی و گسترش کاربرد را به نمایش می‌گذارند. این پروژه‌ها در واقع رمزارزهایی هستند که می‌توان با آسودگی خاطر در آن‌ها سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام داد و انتظار افزایش ارزش داشت.

۳) لیبرا در یک قدمی شکست

رمزارز لیبرا(Libra) که پروژه‌ی رمزارزی شرکت فیس‌بوک محسوب می‌شود، به شکل ناراحت‌کننده‌ای با مشکل و مسائل گوناگون مواجه شده و به نظر می‌رسد که در مسیر شکست قرار گرفته است. گرچه این مسئله تعجب‌آور نیست و به موجب رسوایی‌های قبلی شرکت فیس‌بوک انتظار می‌رفت که منابع قانون‌گذاری جهان از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) اجازه‌ی توسعه و عرضه‌ی این محصول را صادر نخواهند کرد، اما درس‌های مهمی از آن یاد گرفتیم.

ساخت و توسعه‌ی یک رمزارز موفق، یک فرایند بسیار پیچیده است. این موضوع تصادفی نیست که برخی از موفق‌ترین رمزارزهای موجود در بازار اکنون با روند رشد کند و ناامیدکننده‌ای روبرو شده‌اند. نکته‌ی مهم این است که برای موفقیت یک پروژه‌ی رمزارزی، باید بر روی رشد اکوسیستم و کاربردهای آن در زندگی واقعی تمرکز کرد تا به نتایج خیره‌کننده و موفقیت دست یابیم. باز هم یادآور می‌شویم که اکثر رمزارزهای فعلی شکست خواهند خورد و تنها تعداد معدودی از آن‌ها به موفقیت و پذیرش گسترده می‌رسند.

۴) ریپل را در ذهن داشته باشید

کمپانی ریپل(Ripple) و رمزارز تحت مدیریت این شرکت(XRP) در حال حاضر یکی از امیدوارکننده‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های رمزارزی بازار هستند. با نگاهی به دستاورد‌های ۱۸ ماه گذشته‌ی این پروژه‌ی رمزارزی، به ویژه شتاب‌گیری کاربرد و موارد استفاده‌ی آن طی چند ماه گذشته، می‌توان گفت که این رمزارز به سرعت در حال رشد و پیمودن پله‌های ترقی است. هیچ رمزارز دیگری قادر به تکرار این موفقیت و رشد سریع نیست.

۵) نرم‌افزار‌های رمزارزی محبوب نیستند

آمار مربوط به استفاده از نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های مبتنی بر رمزارز همچنان بسیار پایین است، به ویژه وقتی به محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک‌چینی موجود از جمله اتریوم، EOS و موارد مشابه نگاهی می‌اندازیم. به نظر می‌رسد که جام مقدس پیشرفت و توسعه در جای دیگری قرار دارد، نه در نرم‌افزار‌های مشتری مدار و مبتنی بر رمزارزها.

۶) کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری مهم هستند

از چهارچوب‌های محاسباتی قابل اطمینان نیز انتظار زیادی داریم. این همان چهارچوبی هست که می‌توان به واسطه‌ی آن برنامه‌های مبتنی بر «اعتمادسازی» را در بلاک‌چین توسعه داد. کمپانی‌های بزرگی همچون اینتل(Intel) و سایر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نیز با کمک شرکای تجاری خود در این راستا تلاش‌ کرده‌اند. باید در سال ۲۰۲۰ نیز همچنان به تحولات و تغییرات مربوط به این حوزه توجه کرد.

۷) در سهام‌ مرتبط با بلاک‌چین سرمایه‌گذاری نکنید

اغلب سهام‌های مربوط به حوزه‌ی بلاک‌چین ثابت کرده‌اند که قابل اطمینان نیستند و نمی‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مناسب از آن‌ها یاد کرد. بسیاری از این سهام‌ها هنوز هم پس از گذشت چند سال از شور و اشتیاق سال ۲۰۱۷ و اوج‌گیری بلاک‌چین و بازار رمزارزی، همچنان در خواب و خیال و وضعیت بی‌حالی به سر می‌برند. آمار‌های مربوط به درآمد و رشد سهام‌های بلاک‌چینی فاجعه هستند، بنابراین در حال حاضر نباید در اینگونه موارد سرمایه‌گذاری کنید.

۸) حریص نباشیم، جهش ۵۰ برابری ناممکن است

حتی پس از آغاز روند صعودی سال ۲۰۱۹ و جهش قیمت رمزارزها، باز هم شاهد آن هستیم که سرمایه‌گذاران حریص به دنبال سود و کسب درآمد بیشتر هستند؛ تاجایی که برخی از آن‌ها سوال می‌کنند «چرا افزایش ناگهانی و ۵۰ برابر شدن قیمت رمزارزها هنوز رخ نداده است»؟ گرچه اغلب تحلیل‌گران نسبت به آینده صنعت رمزارزی و افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها امیدوار هستند، اما جهش ۵۰ برابری قیمت‌ها مسئله‌ای است که تقریبا هیچ سرمایه‌گذاری تا به امروز آن را تجربه نکرده است. البته دست‌یابی به ثروت و درآمد عالی امری محال نیست، اما به سخت‌کوشی، صبر و آگاهی زیادی نیاز دارد.

۹) آینده‌ روشن است

آیا باید نسبت پیشرفت و توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین و بازار رمزارزی در سال ۲۰۲۰ ناامید باشیم؟ خیر، اتفاقا باید از آنچه طی ۱۲ تا ۲۴ ماه گذشته رخ داده است، درس بگیریم و برای تحولات بعدی آماده شویم. به عنوان یک سرمایه‌گذار همیشه به یاد داشته باشید که رمزارزها نسبت به مواردی همچون سهام، اوراق قرضه و بازار بورس بسیار امیدوارکننده‌تر و سودآورتر عمل کرده‌اند. ما انتظار داریم که روند رشد بازار رمزارزی در سال ۲۰۲۰ شتاب بگیرد. نباید همانند سرمایه‌گذارانی که در اوج بازار و روند صعودی سال ۲۰۱۷ به بازار رمزارزی وارد شدند، عمل کنیم.

در نهایت می‌خواهیم از دید بنیادی و تکنولوژیکی به یک پدیده‌ی کلاسیک رجوع کنیم که در حال حاضر در بخش فناوری و رمزارزها قابل مشاهده است:

ما تمایل داریم تاثیرات یک فناوری جدید در کوتاه مدت را بیش از حد بزرگ جلوه کنیم، درحالیکه اثرگذاری و تحولات بلند مدت آن را دست کم می‌گیریم.

.شما چه چیزهایی از دنیای کریپتو و بلاک‌چین در سال ۲۰۱۹ یاد گرفتید؟ آموخته‌ها و نظرات خود را با ما و سایر کاربران کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫2 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا