اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

جزئیات بیشتری از نسخه‌ی دوم اتریوم منتشر شد

نقشه‌ی راه اتریوم 2.0 زمانی منتشر می‌شود که اتریوم به پایین‌ترین قیمت یکسال اخیر رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که اتریوم به پایین‌ترین قیمت یکسال اخیر رسیده است جزئیاتی از توسعه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم(ETH) منتشر شده است.

دوره‌ای دشوار برای اتریوم

در روز‌های اخیر پس از سقوط 1000 دلاری بیت‌کوین در پی ادعای بحث برانگیز توقف برنامه‌های گلدمن ساکس، فشار بر روی آلت‌کوین‌های بزرگ افزایش یافته است. داده‌های Coinmarketcap تایید می‌کند که قیمت کنونی اتریوم/دلار که در زمان نگارش این مقاله 217.25 دلار است، پایین ترین سطح قیمتی از اواسط سپتامبر 2017 تاکنون می‌باشد. با افزایش هزینه‌ی کارمزد اتریوم، صندوق سرمایه‌ی Tetras Capital با هشدار به معامله‌گران، ادعا می‌کند قیمت اتریوم با توجه به اصلاح چند ماه گذشته، هنوز هم بطور قابل ملاحظه‌ای بیش از ارزش واقعی آن است.

در همین راستا صاحب نظران در مصاحبه با CNBC به عوامل انگیزشی در پشت سقوط قیمت اتریوم از جمله فروکش کردن تب و هیجان اتریوم در سال 2017 اشاره می‌کنند.

کایل سامانی(Kyle Samani)، مدیر شرکت Multicoin Capital به شبکه‌ی CNBC گفت: مردم شروع به ساختن اپلیکیشن و نرم‌افزار کردند اما بازار از آن‌ها سبقت گرفته بود.

«آنها متوجه می شوند باید برای مدت نامشخصی منتظر (صعود) بمانند ، ولی برخی از سرمایه‌گذاران صبر لازم را ندارند.»

مشخص شدن نقشه‌ی راه اتریوم 2.0

طرح‌های بزرگ توسعه‌ی اتریوم و تغییر پروتکل آن به Proof of Stake برای آینده در پس زمینه ادامه دارد، توسعه‌دهنده‌ی ارشد بلاکچین، دارن لانگلی(Darren Langley) در 7 سپتامبر نمای کلی از نقشه‌ی راه طرحی که اصطلاحا نسخه‌ی دوم اتریوم(Ethereum 2.0) نامیده می‌شود را منتشر کرد. بر این اساس نسخه‌ی دوم اتریوم حاصل ترکیب پروژه‌های کلیدی زیر است:

  • (Proof-of-stake (Beacon Chain, Casper FFG
  • Sharding
  • eWASM

همانطور که مشاهده می‌شود پروتکل تولید رمزارز اتریوم از Proof-of-work بهProof-of-stake  تغییر خواهد کرد. از Sharding که نوعی پارتیشن‌بندی پایگاه داده‌ها است و داده‌های بسیار بزرگ را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کرده، آن‌ها را سریعتر و راحت‌تر مدیریت می‌کند استفاده می‌کند و همچنین eWASM پروژه‌ای که توسط تیمی به همین نام توسعه داده می‌شود و تمرکز آن سازگاری با ماشین مجازی فعلی اتریوم(EVM) است را نیز به‌کار می‌گیرد.

نسخه‌ی دوم اتریوم در حالی که دارای تعادل در تمرکززدایی و امنیت خواهد بود از پردازش انبوه تراکنش‌های روی زنجیره پشتیبانی می‌کند. لانگلی ادعا کرد با این ویژگی‌ها اتریوم توانایی تبدیل شدن به یک قطعه‌ی کلیدی برای انتقال جهانی دارایی، پلتفرمی برای سیستم‌های اقتصادی جدید و گذرگاهی برای همکاری‌های جهانی را خواهد داشت.

بر اساس اطلاعاتی که آقای لانگلی در medium منتشر کرد: نسخه‌ی دوم اتریوم از مدل اجرای دارای تاخیر استفاده می‌کند. بلاکچین EVM کنونی کد قرارداد‌های هوشمند را زمانی که تراکنش پردازش می‌شود، بلافاصله اجرا می‌کند.

در این متن بر ساخته شدن Ethereum 2.0 به شکل غیر متمرکز تاکید بسیاری کرده و خود او با طرح سوال: «اگر کسی اتریوم را کنترل نمی‌کند، Ethereum 2.0 چگونه ساخته شده است؟» پاسخ می‌دهد: «این یکی از جنبه‌های بسیار جذاب اتریوم است. این یک کیفیت انسانی است که می‌توان امیدوار بود که در راستای تعیین مقیاس‌پذیری سازمان‌ها در آینده در عین حالی که همچنان همگانی بودن خودشان را حفظ می‌کنند، حرکت کند. پروتکل اتریوم فعل و انفعالات لازم برای تولید بلاکچین اتریوم را توصیف می‌کند. این یک پروژه‌ی منبع باز گسترده است. جامعه‌ی بزرگی از محققان و اجرا کنندگان، ایده‌های خود را پیشنهاد می‌دهند، بر روی آن بحث کرده و آن‌ها را تصحیح می‌کنند و در نهایت پروتکل اتریوم را پیاده سازی می‌کنند.» او اضافه می‌کند:

«نرم‌افزاری که برای اجرای اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلاینت یا گره نامیده می‌شود. پیاده‌سازی‌های مختلفی از کلاینت‌ها که توسط گروه‌های مختلف توسعه دهنده‌ی نرم‌افزار نوشته شده است(تمامی آن‌ها به صورت منبع باز) وجود دارد.»

او با اشاره به تاپیک‌هایی در زمینه‌ی انتخاب فورک(Fork choice)، تولید رندوم اعداد(Random number generation)، در دسترس بودن داده‌ها(Data availability)، ارتباط  نفر به نفر(P2P communication)، پشتیبانی ساده از کلاینت‌ها(Light client support)، اجماع امضا(Signature aggregation) و… گفت هنگامی که این موضوعات تحقیقاتی (با همفکری) بالغ می‌شوند، تیم‌پیاده‌سازی به منظور توسعه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم از آن‌ها استفاده می‌کند.

لانگلی، نقشه‌ی راه اتریوم را «بلندپروازانه» خواند و به طور خلاصه گفت: «افراد باهوش زیادی هستند که بر هر چه جذاب‌تر کردن اتریوم فعالیت می‌کنند»

آیا فکر می‌کنید با راه‌اندازی Ethereum 2.0 روند کنونی بازار اتریوم تغییر خواهد کرد؟ چه آینده‌ای برای اتریوم متصورید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BitcoinistMedium
دکمه بازگشت به بالا