اتریوماخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

قرارداد سپرده‌گذاری شبکه اتریوم۲ به ۲۰ میلیارد دلار رسید

براساس گزارشات منتشر شده توسط پلت‌فرم اتراسکن، در حال حاضر مجموع ارزش ETHها سپرده‌گذاری شده در شبکه اتریوم۲ چیزی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه اتریوم۲ از همان ابتدا راه‌اندازی با حمایت و مشارکت گسترده جامعه ETH مواجه شد و توانست با پشتوانه آن‌ها سریعاً مسیر حرکت به سمت پیشرفت را آغاز کند. حال با گذشت کم‌تر از یک سال از آغاز به کار قرداد سپرده‌گذاری شبکه اتریوم۲، پلت‌فرم اتراسکن (Etherscan) گزارش تازه‌ای را منتشر نموده که در آن گفته مجموع ارزش رمزارزهای سپرده‌گذاری شده در قرارداد این شبکه اکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار است. براساس آمار منتشر شده توسط اتراسکن، قرداد سپرده‌گذاری اتریوم۲ اکنون چیزی حدود ۶/۵۹ میلیون واحد رمزارز ETH در اختیار دارد.

اتریوم۲ می‌تازد

اتریوم۲ که یک بروزرسانی بسیار مورد انتظار برای شبکه اتریوم است، از همان ابتدا پس از راه‌اندازی رسمی زنجیره راهنما (Beacon Chain) در ماه دسامبر ۲۰۲۰ با پشتیبانی و استقبال گسترده از طرف جامعه ETH مواجه شد.

حال پلت‌فرم اتراسکن (Etherscan) که به عنوان یک بستر تجزیه و تحلیل بلاک برای شبکه اتریوم فعالیت دارد، با انتشار گزارشی اعلام نموده که مجموع اترهای ذخیره شده در قرارداد سپرده‌گذاری شبکه ETH 2.0 اکنون از مرز ۲۰ میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

قرارداد سپرده‌گذاری ETH 2.0 در حال حاضر بالغ بر ۶/۵۹ میلیون واحد رمزارز اتریوم در اختیار دارد که بالاترین رکورد تاریخ این شبکه به شمار می‌آید. در طول هفته ابتدایی ماه جولی ۲۰۲۱، قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم۲ برای اولین بار از مرز ۶ میلیون واحد اتر عبور کرد. با توجه به تازه‌ترین جهش قیمت در بازار رمزارزها، ارزش مجموع رمزارزهای سپرده‌گذاری شده در این قرارداد به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اتریوم۲ استیکینگ Staking

اتریوم که در حال حاضر از لحاظ مجموع سرمایه در حال گردش در جایگاه دوم بازار قرار دارد، طی دو هفته گذشته با رشد چشم‌گیر ارزش مواجه شده است. در تاریخ ۸ام آگوست، برای اولین بار پس از ماه‌ها، قیمت هر واحد ETH از مرز ۳۲۰۰ دلار عبور کرد.

پیشرفت شبکه اتریوم مشهود است

هم اکنون قیمت هر واحد رمزارز اتریوم چیزی حدود ۳۱۳۰ دلار تخمین زده می‌شود، درحالیکه سرمایه در حال گردش این پروژه رمزارزی محبوب به رقم سرسام‌آور ۳۶۶ میلیارد دلار رسیده است. از طرف دیگر با رشد قیمت این رمزارز شاهد افزایش سهم بازار آن هم هستیم. در حال حاضر سهم بازار اتریوم حدود ۱۹/۵ درصد است.

اتریوم۲ Eth 2 قرارداد سپرده‌گذاری
نمودار تغییرات قیمت اتریوم طی یک ماه گذشته تا به امروز

شبکه اتریوم همزمان با هارد فورک لندن که هفته پیش اجرایی شد، مسیر خود را به سمت ارتقاء و پیشرفت هموار کرده است. آقای ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران این شبکه رمزارزی در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود هارد فورک لندن را یک «گام مهم در مسیر ایجاد یک اکوسیستم کم مصرف» توصیف کرده است.

نظر تحلیلگر ای‌تورو

آقای سامون پیترز (Simon Peters) یکی از تحلیلگران برجسته پلت‌فرم ای‌تورو (eToro) در رابطه با وضعیت شبکه اتریوم و همچنین هاردفورک لندن اظهار نموده که:

این هارد فورک بزرگ‌ترین پیشرفت و ارتقاء شبکه اتریوم از سال ۲۰۱۵ تا به امروز محسوب می‌شود و پیامدهای قابل توجهی بر میزان کارمزد گس بلاک‌چین اتریوم خواهد داشت. با این حال طبق گفته‌های بنیانگذار این شبکه آقای بوترین، این بروزرسانی تاثیر چشم‌گیری بر کارایی و مصرف انرژی ETH دارد. به گفته وی پیشنهاد بهبود شبکه EIP-1559 می‌تواند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به این شبکه را تا ۹۹ درصد کاهش دهد. Simon Peters

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود که «دارایی‌های رمزارزی همچون اتریوم و بیت کوین، اخیراً به دلیل مصرف زیاد انرژی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا هم در ماه می با اشاره به این مورد باعث سقوط قیمت بیت کوین و آغاز یک فشار فروش گسترده در بازار شد».

نظر شما در رابطه با وضعیت شبکه اتریوم۲ و پیشرفت چشم‌گیر آن چیست؟ چه عواملی باعث شده تا اکوسیستم اتریوم از پروژه ETH 2.0 حمایت کند؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا