اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صرافی بیترکس تکلیف ایرانیان را معلوم کرد

دسترسی ساکنین کره شمالی، ایران، کریمه، سوریه و کوبا به این صرافی مسدود خواهد شد.

نکات برگزیده مطلب
  • به نظر می‌رسد با انتشار شرایط استفاده جدید بیترکس نگرانی‌ معامله‌گران روسی کمتر شده است ولی از تاریخ نهم مارس این صرافی به طور رسمی دسترسی شهروندان کره شمالی، ایران، منطقه کریمه، سوریه و کوبا را از سرویس‌های مبادلاتی خود مسدود خواهد کرد.

مناطق محصور
ماه پیش، صرافی بیترکس(Bittrex) شرایط استفاده جدید خود را منتشر کرد که انتظار می‌رود در تاریخ نهم مارس اجرایی شود. شرایط استفاده جدید دسترسی ساکنین، ایالت، کشور یا منطقه‌ای که توسط ایالات متحده ممنوع شده باشه را به سرویس‌های مبادلاتی این شرکت ممنوع می‌کند.

پیشتر گزارش شده بود که شرایط استفاده جدید بیترکس باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای معامله‌گران روس در رابطه با تحریم‌هایی که در سال 2014 علیه این کشور وضع شده بود، گشته است. این نگرانی‌‌ها به دلیل عدم دسترسی آنها به رمزارز‌های آنها در این صرافی بوده است. با این حال معامله‌گران زیادی با بیترکس ارتباط برقرار کرده‌اند و کارکنان بخش پشتیبانی این صرافی به آنها اطمینان خاطر داده‌اند کشور‌هایی که در بخش تحریم‌های اقتصادی قرار دارند به خدمات بیترکس دسترسی خواهند داشت.

شرایط استفاده جدید بیترکس به طور مشخص به ساکنین پنج کشوری که گفته شد اشاره کرده است. به علاوه، هر شخصی که به وسیله ایالات متحده مورد تحریم‌های اقتصادی قرار گرفته باشد، از دسترسی به این صرافی محروم خواهد شد.

 

قانونگذاری؛ ابزار کاربردی ایالات متحده برای پیاده‌سازی سیاست‌هایش
لیست مکان‌هایی که بیترکس برای مبادله ممنوع اعلام کرده است آشنا به نظر می‎رسد! کاربرانی از این مکان‌ها سال پیش هم در مورد فقل شدن و عدم پاسخگویی صرافی بیترکس شکایاتی را مطرح کرده‌اند.

در سال 2017 سید یاسر احمدی از شرکت لیون‌کامپیوتر گفته بود: “بیترکس بدون هیچ اخطاریه یا آگهی و از تاریخ تقریبی 12 اکتبر شروع به بستن حساب کاربران ایرانی کرده است.” آقای احمدی همچنین این صرافی را متهم کرده بود که بخش پشتیبانی بیترکس پاسخگوی درخواست‌های شهروندان ایرانی نیست و ایرانیان بدون هیچ پاسخی مبنی بر زمان باز‌پس دهی ارز‌هایشان و یا حتی امکان این امر رها شدند.

آقای احمدی همچنین بابت گسترش نفوذ اهداف استعمار طلبانه ایالات متحده که با روند قانونگذاری صنعت رمزارز‌ها در تلاش برای عملی کردن سیاست‌های خود است تاسف خورد و ابراز نگرانی کرد. او گفت:

آنها از سیالیت بیت‌کوین و رمزارز‌ها برای کنترل نیاز‌های مردم در سرتاسر جهان استفاده می‌کنند تا به اهداف سیاسی خودشان برسند و این بر خلاف روح سیستم بلاکچین و رمزارز‌ها است.s.Yasser Ahmadi

در اعتراض به کار ناشایست و حتی غیر قانونی بیترکس مبنی بر بستن سلیقه‌ای حساب‌های کاربران کشور‌های مختلف به خصوص ایران، طوماری در این لینک وجود دارد که می‌توانید با امضای آن اعتراض خود را اعلام کنید.

به نظر شما روند قانونگذاری در کشور‌های مختلف از جمله ایالات متحده به دیدگاهی که ساتوشی ناکاموتو از بیت‌کوین و ارز جهانی داشت لطمه خواهد زد؟ به نظر شما روند قانونگذاری در ایران به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BitCoin.com

محسن پرهیزکار (MaKenZi)

لیسانس نرم‌افزار، علاقه‌ی بسیار به بلاگینگ، تردینگ و ماینینگ - مدیر ارشد موبایلستان 2007-2012 - بلاگر رسمی نوکیا 2011-2012 - بلاگر رسمی ال‌جی 2014-2015 - نویسنده‌ی فوت‌وفن 2014-2015

یک نظر

  1. به وسیله این کارا هم تحریم ایران رو بیشتر می‌کنن هم یه سرمایه‌ی خیلی بزرگی رو از دیگر کشور‌ها بلوکه می‌کنند و برای استفاده‌ی خودشون در اختیار می‌گیرن که حتی ممکنه در آینده بیشتر هم بشه.
    در صورتی که یکی از دلایل استفاده از رمزارزها نامشخص بودن استفاده کنندهای اونه که باعث بشه استفاده‌ی اون‌ها در سطح جهان برای همه یکسان باشه

دکمه بازگشت به بالا