اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

شبکه‌ی اتریوم خلوت‌ترین روزهای سال ۲۰۲۱ خود را سپری می‌کند

داده‌ها نشان می‌دهد که متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم به نزدیکی محدوده‌ی کمینه‌ی هزینه‌ی ارسال تراکنش اتریوم در سال ۲۰۲۱ رسیده است

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی اتریوم در سال ۲۰۲۱ میلادی با هجوم گسترده‌ی کاربران مواجه شده و در نتیجه کارمزد ارسال تراکنش در این شبکه به‌شدت افزایش یافته است. با این وجود، همزمان با اصلاح اخیر بازار رمزارزها سطح کارمزد ارسال تراکنش‌ها نیز به دلیل کاهش فعالیت کاربران بطور پیوسته کاهش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد که هم‌اکنون متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم به محدوده‌ی ۵/۵ دلاری رسیده است.

کاهش متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم

داده‌های وب‌سایت بیت‌اینفوچارتز(BitInfoCharts) نشان می‌دهد که متوسط هزینه‌ی ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم به نزدیکی سطح کمینه‌ی سال 2021 میلادی کاهش یافته است. بر همین اساس، متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم به محدوده‌ی 5/53 دلار رسیده است.

کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم به ماینرهایی پرداخت می‌شود که تراکنش‌ها را در این شبکه‌ی بلاکچینی پردازش می‌کنند و متناسب با فعالیت کاربران افزایش و یا کاهش می‌یابد.

در حقیقت ارسال تراکنش در شبکه‌ی کنونی اتریوم به بازار حراجی شباهت دارد که ظرفیت پردازش تراکنش ماینرها در سمت عرضه و کاربران سمت تقاضا قرار دارند. زمانی که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد(تعداد تراکنش‌های ارسال در شبکه‌ی اتریوم افزایش می‌یابد) ماینرها می‌توانند متقاضیانی که کارمزد بالاتری را پیشنهاد می‌کنند را برای قرار دادن در بلاک‌های شبکه انتخاب کنند.

زمانی که قیمت اتریوم در روز دوازدهم می به بیشینه‌ی 4,363 دلاری رسید، متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم نیز بدلیل افزایش تعداد تراکنش‌های ارسالی در این شبکه به بیشینه‌ی 69/92 افزایش یافت اما از این زمان تاکنون و همزمان با کاهش قیمت اتریوم و کاهش سطح فعالیت کاربران در این شبکه، متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم بطور پیوسته کاهش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که هم‌اکنون متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم(5/53 دلار) در سطح پایین‌تری نسبت به متوسط کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی بیت‌کوین(8/44 دلار) قرار گرفته است. با این وجود، همچنان ارسال تراکنش در این شبکه‌های بلاکچینی نسبت به رمزارزهای کوچکتر بازار هزینه‌ی بالایی دارد. به عنوان مثال، هم‌اکنون کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی لایت کوین(Litecoin) در محدوده‌ی 0.02 دلار و دوج کوین(Dogecoin) در محدوده‌ی 0.8 دلار قرار دارد.

توسعه‌دهندگان اتریوم برای رفع مشکل تلاش می‌کنند

از آنجایی که شبکه‌ی اتریوم به صورت بستری را برای تسهیل مبادلات ارائه می‌کند، افزایش کارمزد ارسال تراکنش فعالیت کاربران در این شبکه را تحت تاثیر قرار داده است.

از طرفی الگوریتم پلتفرم مبادلات غیرمتمرکز یونی‌سواپ(Uniswap) سفارشات خرید و یا فروش با حجم‌های متفاوت را در طی چند تراکنش تکمیل می‌کند، زمانی که کارمزد ارسال تراکنش اتریوم به سطح بیشینه‌ی خود رسیده بود، کارمزد مبادله‌ی توکن‌هایی که تنها چند سنت ارزش داشتند به بیش از 300 دلار نیز می‌رسید.

با این وجود، توسعه‌دهندگان اتریوم نیز تلاش می‌کنند با ارائه‌ی بروزرسانی مختلفی مشکل افزایش کارمزد ارسال تراکنش را برطرف سازند. در همین راستا اعمال پیشنهاد بروزرسانی ای.آی.پی 1559(EIP-1559) موجب خواهد شد تا کارمزد ارسال تراکنش‌ها به جای ارائه به ماینرهای اتریوم سوزانده شود. در نهایت انتظار می‌رود که پس از راه‌اندازی کامل شبکه‌ی اتریوم2 ظرفیت ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم به‌شدت افزایش یابد.

نظر شما نسبت به کاهش کارمزد ارسال تراکنش در شبکه‌ی اتریوم چیست؟ آیا این اتفاق فرصتی را برای توسعه‌دهندگان اتریوم فرآهم می‌کند تا راه‌حل‌های مناسبی را برای رفع مشکل افزایش کارمزد در این شبکه ارائه کنند؟ آیا پس از راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم2 و افزایش قابل توجهی در ظرفیت پردازش تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم مشکل کارمزد ارسال تراکنش نیز بطور کامل برطرف خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا