اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

توسعه‌دهندگان اتریوم بر روی تعویق اجرای بمب سختی به توافق رسیدند

یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم در حساب کاربری توییتر خود از تعویق زمان اجرای بمب سختی(Difficulty Bomb) شبکه تا ماه دسامبر(آذر-دی) خبر داد که فاصله‌ی زمانی استخراج هر بلاک را افزایش می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان اتریوم اخیراً بر روی زمان لازم برای به تاخیر انداختن بمب سختی(Difficulty Bomb) توافق کرده‌اند. در صورتی که بمب سختی به تاخیر نیفتد، در تابستان پیش‌رو با افزایش فاصله‌ی زمانی استخراج هر بلاک عملکرد عادی این شبکه را دچار اختلال خواهد کرد.

توافق توسعه‌دهندگان اتریوم برای تعویق بمب سختی تا ماه دسامبر

توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم در روز جمعه بر روی جزئیات به تعویق انداختن بمب سختی(Difficulty Bomb) شبکه با یکدیگر توافق کرده‌اند. در صورتی که شبکه‌ی اتریوم بدون تغییر رها شود، بمب سختی در فصل تابستان موجب اختلال در فعالیت ماینرها خواهد شد.

بمب سختی در حقیقت بخش نسبتاً قدیمی از کُد شبکه‌ی اتریوم را تشکیل می‌دهد که با افزایش سهمی‌وار فاصله‌ی زمانی تولید هر بلاک استخراج اتریوم را کُند‌تر ساخته و سود آوری این فعالیت را کاهش می‌دهد. ایده‌ی بمب سختی در سال 2015 و برای مقابله با ایجاد شبکه‌ی موازی توسط توسعه‌دهندگان پیاده‌سازی شده است. توسعه‌دهندگان بارها زمان اجرای بمب سختی را به تاخیر انداخته‌اند.

تیم بیکو(Tim Beiko)؛ یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت:

تیم بیکو
با توجه به اینکه مقدار هش‌ریت شبکه‌ی اتریوم می‌تواند بر اجرای بمب سختی تاثیر بگذارد، جیمز پیشنهاد داد که اسکریپ بمب سختی را مجدداً راه‌اندازی کنیم تا اطمینان حاصل شود که در طول چند ماه آتی در مسیر درستی قرار خواهیم داشت. من در حدود دو ماه آینده تاریخ آنرا تعیین خواهم کرد.
تیم بیکو
ما در رابطه با اجرای پیشنهاد بروزرسانی ای.آی.پی 3541(EIP-3541) بحث کرده‌ایم که در لیست بروزرسانی لندن قرار گرفته است. این پیشنهاد بروزرسانی از انتشار قرارداد‌هایی که با « 0xEF» آغاز می‌شوند، جلوگیری خواهد کرد. در حقیقت تغییر کوچکی را در شبکه‌ی اتریوم ایجاد می‌کند اما زمینه را برای اجرای پیشنهاد بروزرسانی ای.آی.پی 3540(EIP-3540) و اعمال تغییرات اساسی در ماشین مجازی اتریوم(EVM) فرآهم می‌کند.

افزایش زمان استخراج هر بلاک

هم‌اکنون، استخراج هر بلاک در شبکه‌ی اتریوم بطور متوسط 13 ثانیه طول می‌کشد. در صورتی که بمب سختی به تعویق نیفتد، تا پایان سال جاری زمان مورد نیاز برای استخراج هر بلاک در شبکه‌ی اتریوم به بیش از 20 ثانیه افزایش خواهد یافت. روز جمعه توسعه‌دهندگان اتریوم بر روی زمان به تاخیر انداختن بمب سختی تا ماه دسامبر بر اساس تعداد بلاک‌هایی که استخراج خواهد شد، توافق کرده‌اند.

پیش‌بینی تکمیل فرآیند ترکیب شبکه‌ی اتریوم تا ماه دسامبر

جیمز هنکاک(James Hancock)؛ یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم زمان مورد نیاز برای به تاخیر انداختن بمب سختی را محاسبه و پیشنهاد آن را ارائه کرده است. وی اظهار داشت: «بمب سختی همواره بر روی شبکه‌ی اتریوم قرار دارد و ما تنها زمان اجرای آن را به تاخیر می‌اندازیم.» وی پیشنهاد کرده است که بمب سختی اتریوم به اندازه‌ی 9,700,000 بلاک به تاخیر بیفتد.

بیکو اظهار داشت که توسعه‌دهندگان پیشنهاد تعویق بمب سختی اتریوم تا بهار سال 2022 میلادی را رد کرده‌اند. وی همچنین چنین تاخیری را در اجرای بمب سختی غیرضروری ارزیابی کرد.

بر همین اساس توسعه‌دهندگان اتریوم انتظار دارند که تا ماه دسامبر بروزرسانی شبکه‌ی اتریوم را تکمیل کنند و شبکه‌ی اتریوم2 بطور کامل بر اساس الگوریتم اثبات سهام(PoS) راه‌اندازی گردد. بیکو اظهار داشت:

در صورتی که ادغام شبکه‌ی اتریوم تا ماه دسامبر کامل شود، ما نیازی به تعویق بیشتر در زمان اجرای بمب سختی اتریوم نخواهیم داشت. چراکه شبکه‌ی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام را ترک خواهیم کرد. Tim Beiko

نظر شما نسبت به توافق توسعه‌دهندگان اتریوم برای به تعویق انداختن بمب سختی شبکه تا ماه دسامبر چیست؟ آیا فرآیند ترکیب شبکه‌ی اتریوم تا ماه دسامبر تکمیل خواهد شد و اتریوم به‌طور موفق به شبکه‌ی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام مهاجرت خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫2 دیدگاه ها

    1. بمب سختی برای جلوگیری از ایجاد شبکه‌های موازیه – زمانی که کامل به الگوریتم Pos منتقل بشه اونموقع دیگه از طریق سپرده‌گذاری میشه اتر بدست آورد

دکمه بازگشت به بالا