اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

احتمال وقوع حمله 51 درصد در بیت‌کوین کش

مدیر BLOCKSTREAM از احتمال وقوع حمله 51 درصد در بیت‌کوین کش با افزایش تمرکز در این رمزارز هشدار داد

نکات برگزیده مطلب
  • متوسط هش‌ریت بیت‌کوین کش(BCH) در طی هفته‌ی گذشته به 8 درصد بیت‌کوین(BTC) رسید، در این مقاله مدیر Blockstream این آلت‌کوین را با فورک لایت‌کوین که 5 سال پیش اتفاق افتاد، مقایسه کرده و نسبت به وقوع حمله 51 درصد در بیت‌کوین کش هشدار می‌دهد.

آیا بیت‌کوین کش، فدرکوین دیگری است؟

بررسی‌های ورن تُگامی(Warren Togami) از شرکت Blockstream منجر شد که او در پست توییتری در رابطه با بیت‌کوین کش(BCH) اعلام هشدار نماید. او نوشت: هش‌ریت پایین بیت‌کوین کش سرمایه‌گذاران را در خطر حملات پرداخت چندباره(Double spend attacks) قرار می‌دهد.

هش‌ریت بیت‌کوین کش هم اکنون 8% شبکه‌ی بیت‌کوین است. ریسک بالای حمله‌ی دابل اسپند موجب ناامنی در مبادلات می‌گردد. افزایش زمان تایید تراکنش به 6 ساعت و همچنین افزایش تعداد تاییدهای مورد نیاز به 6 عدد به منظور پیشگیری از حمله کافی نیست.
هش‌ریت بیت‌کوین کش هم اکنون 8% شبکه‌ی بیت‌کوین است. ریسک بالای حمله‌ی دابل اسپند موجب ناامنی در مبادلات می‌گردد. افزایش زمان تایید تراکنش به 6 ساعت و همچنین افزایش تعداد تاییدهای مورد نیاز به 6 عدد به منظور پیشگیری از حمله کافی نیست.

 

وقتی به بیت‌کوین کش نگاه کنیم می‌توانیم آن را با پروژه‌هایی مثل Feathercoin که فورکی از لایت‌کوین بود و در سال 2013 تشکیل شد مقایسه کنیم:

1-فورک فدر‌کوین(FTC) با همان الگوریتم scrypt از لایت کوین انجام شد.

2-همانند بیت‌کوین کش دارای توسعه دهندگان بی‌کفایتی است.

3-نوسانات سختی(شبکه) فلج کننده‌ای را تجربه کرده است.

4-حمله‌ی سازمان یافته‌ی عظیمی را تجربه کرد

5-و د آخر حل مشکل با تمرکز…

بر اساس گفته‌های تُگامی، هم اکنون «خطر واقعی» حمله 51 درصد در بیت‌کوین کش وجود دارد، که می‌تواند اثر فلج کننده‌ای بر صرافی‌ها و نقدشوندگی پایین بیت‌کوین کش داشته باشد.

تگامی پیش از این در ماه می و در زمانی که هش‌ریت شبکه 12 درصد بیت‌کوین بوده و صرافی‌ها تراکنش‌های بیت‌کوین کش را پس از تنها یک تاییدیه‌ی شبکه(Network confirmation) می‌پذیرفتند، این حرکت را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.

در حال حاظر، وضعیت شبکه‌ی بیت‌کوین کش یادآور فدرکوین(Feathercoin) یا به اختصار FTC است. رمزارزی که حاصل فورک لایت‌کوین(LTC) در سال 2013 بوده و پس از آن برای چند سال در وضعیت سکون قرار گرفت. این رمزارز با قیمت 0.5 دلار برای هر توکن راه اندازی شد، اما پس از حمله‌ی 51 درصد در ژوئن همان سال، فدر‌کوین سقوط کرده و برای سه سال پس از آن هر توکن تنها 1 سنت ارزش داشت.

تمرکز و «بی‌کفایتی توسعه‌دهنده»

فدرکوین حاصل فورک لایت‌کوین بوده از الگوریتم scrypt استفاده می‌کند، تُگامی اضافه کرد «همانند بیت‌کوین کش»، فدر‌کوین نیز توسعه‌دهندگان «بی‌کفایتی» داشته است.

نوسانات سختی شبکه‌ی بیت‌کوین کش نیز علائمی از شباهت و تمرکز بیشتر ماینرها در آینده را نشان می‌دهد، موضوع افزایش تمرکز از زمان پیدایش این رمزارز تاکنون ادامه داشته است. تُگامی می‌گوید حمله‌ی دابل اسپند می‌تواند اتفاق بعدی باشد.

چهره‌های شناخته شده در Blockstream اغلب در رد ادعای برتری این رمزارز نسبت به بیت‌کوین که توسعه‌دهندگان و طرفداران بیت‌کوین کش عنوان می‌کنند، موضع فعالی دارند.

سامسون مو(Samson Mow) افسر امنیت عمومی Blockstream، زمانی که در ماه جولای تحقیقات داخلی را به منظور بررسی احتمال مبادلات داخلی و دستکاری قیمت بیت‌کوین کش در صرافی بزرگ Coinbase بررسی کرد، هیچ مدرکی را کشف نکرد که به فعالیت نادرست در این صرافی دلالت داشته باشد.

شما در مورد ارزیابی وارتن تُگامی از بیت‌کوین کش چگونه فکر می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoinist
دکمه بازگشت به بالا