اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

Bittrex بیت‌کوین گلد(BTG) را از لیست خود حذف می‌کند

این تصمیم پس از رد شدن درخواست Bittrex از دارندگان BTG برای بخشش رمزارز‌‌هایشان گرفته شده است

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی رمزارزی Bittrex به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد رمزارز بیت‌کوین گلد(BTG) را از لیست رمزارزهای قابل مبادله‌ی خود حذف کند. دلیل این کار عدم کمک نگهدارندگان این رمزارز به این صرافی پس از بوقوع پیوستن حملات هک عنوان شده است.

اخیرا تعداد حملات هک به شکل عمده‌ای افزایش پیدا کرده است و غالبا صرافی‌های بزرگ رمزارزی هدف اصلی هکر‌ها برای حملات خود محسوب می‌شوند زیرا این صرافی‌های رمزارزی معمولا به دلیل لیست کردن رمزارزها و توکن‌های بزرگ، با سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روبرو هستند.

صرافی ژاپنی Coincheck نیز یکی از همین موارد بود که مدتی قبل قربانی یکی از حملات هک شد و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رمزارز NEM در این حمله به سرقت رفت.

در هفته‌ی سوم ماه می نیز یک عملیات هک رخ داد که هدف آن رمزارز بیت‌کوین گلد(BTG) بود و نهایتا باعث بروز برخی مشکلات برای صرافی‌های رمزارزی شد. این مشکلات از ۱۸ام تا ۲۲ می، یعنی حدودا ۳/۵ روز به طول انجامید. این فرایند باعث به سرقت رفتن چیزی در حدود ۳۸۸هزار بیت‌کوین گلد با ارزشی معادل ۱۸ میلیون دلار در آن زمان شد.

این حمله‌ی هک به دو روش صورت گرفته است که عبارتند از:

  • حملات ۵۱ درصد: این مورد یک عملیات هک است که طی آن هکر می‌تواند با ورود به شبکه‌ی ماینینگ کنترل هش‌ریت محاسباتی صرافی‌ها را بدست بگیرد. این مدل هک توسط خرید هش‌ریت از بازار ماینینگ رمزارزی NiceHash رخ داده است.
  • پرداخت چندباره یا Double spend: این روش زمانی رخ می‌دهد که هکرها کنترل بازار را بدست گرفته و سپس چند برابر مبلغی که پرداخت کرده‌اند یا در صرافی‌های رمزارز دارایی دارند، اقدام به خرید و مبادله می‌کنند، سپس پول‌های بدست آمده چه چند برابر دارایی اولیه است را به صرافی دیگری منتقل کرده و تبدیل به رمزارز می‌کنند. پس از پایان کار هکرها به صرافی اولیه باز گشته و حساب‌های خود را به حالت اولیه بازمی‌گردانند.(در نهایت دارایی آن‌ها بر روی دو صرافی قرار خواهد داشت که عملا چند برابر شده است.)

صرافی رمزارزی Bittrex از نگهدارندگان رمزارز بیت‌کوین گلد خواسته بود که معادل نیمی از ۱۲۳۷۲ رمزارز از دست رفته که قیمتی معادل ۲۵۶هزار دلار داشته را به این صرافی ببخشند و این صرافی رمزارز تنها نیمی از آن یعنی ۶هزار بیت‌کوین گلد معادل ۱۲۸دلار بازپرداخت انجام دهد؛ این عمل در ادامه رد شد.

برخی از دلایل رد این درخواست عبارتند از:

  • نگهدارندگان به صرافی Bittrex در رابطه با حملات هک هشدار داده بودند و از آن‌ها خواسته بودند تا هزینه‌ی تراکنش‌های مربوط به این رمزارز را افزایش دهد؛ این فرایند باعث خواهد شد که هکرها بخش اعظمی از رمزارزهای به سرقت برده را در زمان مبادله از دست بدهد، فرایندی که صرافی به آن عمل نکرده بود.
  • آن‌ها از صرافی مذکور خواسته بودند تا فرایند سپرده‌گذاری از آدرس‌های مرتبط با کیف‌پول‌ هکرها اجتناب کنند. این کاربران تصور می‌کردند که تنها صرافی Bittrex به این هشدارها عمل نمی‌کند.
  • این کاربران نمی‌توانند وارد عملیات‌های قانونی مربوط به این صرافی شوند. صرافی رمزارزی Bittrex به صورت قانونی به ثبت رسیده است در نتیجه نگهدارندگان بیت‌کوین گلد نمی‌توانند به عنوان اشخاص حقوقی برای جلوگیری از فرایند هک، وارد سرور‌های این صرافی شوند.

نتیجه‌ی امتناع نگهدارندگان BTG و عدم ارسال نیمی از دارایی خود به این صرافی باعث شد که صرافی رمزارز Bittrex تصمیم به حذف این رمزارز از تبادلات پلت‌فرم بگیرد، فرایندی که از طرف گروه توسعه‌دهنده‌ی BTG زیاد جدی گرفته نشد، زیرا طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط وب‌سایت Coinmarketcap، این صرافی رمزارزی در لیست ۲۰ صرافی رمزارز بزرگ جهان قرار ندارد.

نظر شما در رابطه با تصمیم صرافی رمزارزی Bittrex چیست؟ با وجود هشدار‌های متعدد چرا این صرافی اقدامی برای جلوگیری از هک شدن انجام نداده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ZYcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا