اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش: اگر اقدامی صورت نگیرد، بیت‌کوین ‌کش از بین خواهد رفت

این پروژه‌ی رمزارزی پس از آخرین فورک خود که باعث جدا شدن بیت‌کوین SV از شبکه‌ی اصلی بیت‌کوین کش شد دچار مشکلات مالی فراوان شده است

نکات برگزیده مطلب
  • پس از عرضه‌ی هاردفورک بیت‌کوین کش(با نماد BCH) و به وجود آمدن جنگ هش بین طرفداران دو رمزارز جدیدی بیت‌کوین SV و بیت‌کوین کش ABC، هزینه‌های زیادی به وجود آمد و باعث شد که توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش دچار مشکلات مالی فراوانی شوند. حال به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این پروژه‌ی رمزارزی معتقد‌اند اگر کاری در رابطه با این مسئله صورت نگیرد، پروژه‌ی بیت‌کوین کش به زودی از بین خواهد رفت.

مشکلات مالی توسعه‌دهندگان BCH

هاردفورک بیت‌کوین کش(با نماد BCH) سال گذشته به همراه عواقب منفی متعدد عرضه شد. در ابتدا بلاک‌چین بیت‌کوین ‌کش به دو بخش تقسیم شد و نهایتا رمزارزهای بیت‌کوین SV(با نماد BSV) و بیت‌کوین کش ABC به وجود آمدند.

bitcoin cash

جامعه‌ی بیت‌کوین کش نیز پس از اعلام این هاردفورک به دو قسمت مجزا تقسیم شد که در نهایت به «جنگ هش» بیت‌کوین ‌کش منجر شد. سازمان‌های که از این دو رمزارز پیروی می‌کردند، به رقابت با یکدیگر پرداختند تا بتوانند بیشترین قدرت هش ممکن را برای شبکه‌ی خود در اختیار بگیرند.

طبق مطالعاتی که توسط BitMex انجام گرفته، این جنگ هش در مجموع بیش از ۱۴ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

حال به نظر می‌رسد که طبق یک تصویر منتشر شده از صحبت‌های توسعه‌دهندگان در رسانه‌ی اجتماعی تلگرام، این هزینه‌ها بر روی توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش که برای جمع‌آوری سرمایه‌ جهت توسعه‌های پیش روی شبکه‌ی این رمزارز با مشکل مواجه شده‌اند، دردسر ساز شده است.

کریس پاسیا(Chris Pacia) توسعه‌دهنده‌ی بیت‌کوین کش Openbazaar اعلام نموده که «اگر کاری انجام داده نشود،‌ کار رمزارز بیت‌کوین ABC به پایان رسیده و بیت‌کوین کش نیز دیگر وجود نخواهد داشت».

جمع‌آوری سرمایه به شیوه‌ی غیرمتمرکز

با اینکه توسعه‌دهندگان بیت‌کوین ‌کش برای ادامه‌ی روند کار پروژه‌ی خود به سرمایه و پول نیاز دارند، آن‌ها به دنبال راهی هستند که بتوانند این سرمایه‌ی را از طریق روش‌های غیرمتمرکز بدست آورند.

پست توییتری

یک کاربر دیگر با اشاره به گفته‌های آقای آموری سچت(Amaury Sechet) یکی از توسعه‌دهندگان بیت‌کوین ABC اظهار داشت:

آموری در رابطه با بودجه‌ی ساختاری شکایت می‌کند و هیچ‌کس نمی‌داند که چگونه باید مشکلاتی را حل کرد که شامل تمرکز قدرت و یا نیاز به اعتمادسازی نیستند. Amaury Sechet

کاربران این گروه تلگرامی نظرات متضادی در رابطه با روش‌های جهت جمع‌آوری بودجه توسط آقای سچت داشتند.

به عنوان مثال کاربری نوشته است که «من متوجه نمی‌شود که چرا کمک‌های مالی از سمت نهاد‌های بزرگ نمی‌تواند مثمر ثمر واقع شود، برای مثال ابتکار Bitcoin.com که اخیرا برای جمع‌آوری پول انجام داده است». آقای کریس پاسیا نیز در پاسخ به این سوال اعلام نموده:

این کمک‌های مالی کارآمد نیستند زیرا هیچ کس کمک مالی نکرده است. این روند کمک مالی احتمالی نمی‌تواند به هدف خود برسد، هدفی که به مراتب کمتر از آنچه است که مورد نیاز می‌باشد. Chris Pacia

با توجه به گفته‌های پاسیا، شرکت‌های «چند رمزارزی» دلیل کمبود بودجه‌ی روند توسعه‌ی بیت‌کوین کش هستند. وی در رابطه با این موضوع اعلام نموده:

براساس آنچه من مشاهده می‌کنم، مشکل عمده این است که تمام کمپانی‌های بزرگی که از بیت‌کوین کش سود می‌برند، کمپانی‌های چند رمزارزی یا multi-coin هستند. اگر بیت‌کوین ‌کش دچار مشکل شود، آن‌ها شانه بالا انداخته و بدون توجه به مسائل پیش آمده برای این رمزارز به کار خود ادامه می‌دهند. این شرکت‌ها عملا هیچ انگیزه‌ای برای تامین سرمایه‌ی بیت‌کوین کش ندارند. Chris Pacia

برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری۸۰۰ واحد بیت‌کوین کش

پلت‌فرم Bitcoin.com با همکاری سایر پروژه‌های فعال و سازمان‌هایی همچون Electron Cash و انجمن توسعه‌ی FVNI، در روز ۳۰ام ماه می یک برنامه‌ی تامین مالی در جهت حمایت از تیم توسعه‌ی بیت‌کوین کش راه‌اندازی کرده است.

هدف این برنامه‌ی تامین مالی در مرحله‌ی اول جمع‌آوری ۸۰۰ واحد بیت‌کوین کش(معادل حدودی ۳۴۸ هزار دلار) تا روز ۱ام آگوست است. تا به امروز ۳۴۸ واحد رمزارز بیت‌کوین کش اهدا شده و این برنامه به ۴۳ درصد از هدف خود دست یافته است.

اگر گفته‌های آقای پاسیا درست باشد و پول حاصل از این برنامه‌ی جمع‌آوری سرمایه بسیار کمتر از نیاز‌های آن‌ها باشد، پس می‌توان گفت که به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش در یک وضعیت مالی بسیار بد گرفتار شده‌اند.

با این حال، اگر این روند تامین سرمایه به هدف خود برسد، پول حاصل از آن می‌تواند برای مدتی کافی باشد تا این توسعه‌دهندگان بتوانند تا زمانی که یک روش و راه‌حل بلند مدت برای مسائل مالی خود پیدا کنند، همچنان روند توسعه را ادامه دهند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های توسعه‌دهندگان BCH چیست؟ چه راهکاری برای رفع مشکلات مالی این توسعه‌دهندگان وجود دارد؟ آیا دلیلی برای فعالیت چنین پروژه‌ای در ذهن دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptopotato

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

‫3 دیدگاه ها

    1. من به شخصه با شت‌کوین بودن BSV موافقم ولی BCH حقش نبود اینطوری گرفتار بشه

دکمه بازگشت به بالا