اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

حجم تراکنش‌های بیت‌کوین PayPal را پشت سر گذاشت

بیت‌کوین اکنون در رتبه‌ی چهارم یعنی دو پله بعد از Visa قرار دارد

نکات برگزیده مطلب
  • گزارشات نشان می‌دهد که رمزارز بیت‌کوین توانسته از لحاظ میزان حجم تراکنش، روش پرداختی PayPal را پشت سر گذاشته و اکنون در رتبه‌ی چهارم یعنی دو پله بعد از Visa قرار بگیرد.

طی چند سال گذشته جهان صنعت رمزارزی هم در زمینه‌ی معرفی توکن‌های مفید و هم در افزایش حجم مبادلات، جهش‌های قابل توجه مثبتی داشته است. در سال ۲۰۱۸ رمزارز بیت‌کوین به تنهایی توانست به میزان ۱/۳ تریلون دلار حجم مبادله دست یابد.

در این مرحله بیت‌کوین توانسته از نظر حجم مبادله رقبای محبوبی همچون PayPal و Discover پشت سر گذاشته و اکنون در مقام چهارم و دو رتبه پس از Visa جای گرفته است. بیت‌کوین اکنون توانسته‌ بر تمامی روش‌های پرداختی دیگر از لحاظ میزان حجم مبادله غلبه کند.

آینده‌ی صنعت رمزنگاری روشن است

یاسیم المنادجرا(Yassime Elmandjra) به عنوان یکی از تحلیلگران صنعت رمزارزی که در شرکت سرمایه‌گذاری ARK Investment فعالیت می‌کند، در رابطه با این توسعه‌ی بیت‌کوین نظرات خود را بیان کرده است. طبق گفته‌های او این امر نشانه‌ای از آینده‌ی روشن برای بیت‌کوین و دیگر ارزهای ثانویه‌ی موجود در صنعت رمزارزی است. وی طی انتشار یک نمودار توسط پست توییتری، میزان حجم مبادلات بیت‌کوین را با دیگر روز‌های پرداختی همچون UnionPay، Visa، Discover و MasterCard مقایسه کرده است.

تنها در سال ۲۰۱۶ Visa حدود ۸/۹ تریلیون دلار حجم مبادله را کنترل کرده است. در حقیقت حجم کل تراکنش‌های صنعت رمزارزی موجود در بازار بسیار کمتر از میزان حجم تراکنش‌های VISA است.

با این حال این مورد بدان معنا نیست که این وضعیت همیشه پایدار خواهد ماند. با وجود افزایش مداوم ارزش رمزارزها و افزایش محبوبیت آن‌ها در اکوسیستم پرداخت‌های جهانی، قطعا می‌توان به این امر باور داشت که همه‌چیز به زودی تغییر خواهد کرد.
در حقیقت، داده‌های بدست آمده از بلاک‌چین نشان می‌دهد که بیت‌کوین یک افزایش ۸۰درصدی در میزان حجم مبادله‌ی سالانه طی یک دهه‌ی گذشته داشته است. این روند در سال ۲۰۱۷ توسط هشت برابر شدن ارزش بیت‌کوین، شکسته شد.

آیا حجم مبادلات بیت‌کوین از Visa عبور خواهد کرد؟

اکنون تنها سوال مهم این است که آیا بازار می‌تواند این نرخ رشد مداوم خود را حفظ کند؟ اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بیت‌کوین می‌تواند به راحتی Visa را پشت سر گذاشته و در سال ۲۰۲۲ از مرز ۱۴ تریلیون دلار حجم مبادله نیز عبور کند. این پیش‌بینی به نظر جالب است و احتمال وقوع آن وجود دارد.

با این حال، این مورد به هیچ وجه به این معنی نیست که کاربران باید تریلیون‌ها دلار هزینه بابت خرید کالا و خدمات مرتبط با صنعت رمزارزی کنند؛ در حقیقت بخش کثیری از مبادلات مرتبط با بیت‌کوین در بازار رمزارزی و بدون دخالت کالا صورت می‌گیرد.

نظر شما در رابطه با افزایش دائم حجم مبادلات بیت‌کوین چیست؟ آیا این رمزارز می‌تواند از لحاظ میزان حجم مبادله Visa را پشت سر بگذارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
ZYcrypto

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا