اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

نظرسنجی ریپل: اغلب موسسات مالی برای استفاده از رمزارزها برنامه‌ریزی می‌کنند

مطالعه اخیر شرکت ریپل (Ripple)، نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از موسسات مالی قصد دارند تا در طول سه سال آتی استفاده از رمزارزها را آغاز کنند

نکات برگزیده مطلب
  • طی سال‌های گذشته تحولات گسترده‌ای را در رویکرد شرکت‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و موسسات در مقابل رمزارزها را شاهد بوده‌ایم. در این میان، شرکت ریپل با برگزاری نظرسنجی در میان سازمان‌ها و موسسات مالی رویکرد آن‌ها را در حوزه رمزارزها مورد بررسی قرار داده که تداوم رشد و گسترش استفاده از رمزارزها در آینده را نشان می‌دهد.

سه‌چهارم موسسات مالی قصد استفاده از رمزارزها را دارند

شرکت ریپل (Ripple)، پذیرش و استفاده از فناوری‌های نوظهور همانند رمزارزها و بلاکچین را در سازمان‌ها و موسسات مالی مورد بررسی قرار داد. گزارش ریپل نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از موسسات مالی قصد دارند تا در طول سه سال آتی از رمزارزها استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، سبد‌گردان‌ها و سیستم‌های پرداخت تاثیر مهمی بر گسترش استفاده از رمزارزها خواهند داشت. در حالی که سبدگردان‌ها تلاش می‌کنند تا از دارایی‌ها در برابر تورم محافظت کرده و بازدهی مطلوبی را در مقایسه با کلاس‌های دارایی مختلف کسب کنند، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که امنیت و  کارایی دو مزیت مهم رمزارزها برای استفاده در سیستم پرداخت محسوب می‌گردد.

با این وجود، از آنجایی که رمزارزها نوعی ابزار مالی نوظهور محسوب می‌شوند، همچنان موسسات بزرگ در برابر پذیرش آن مقاومت می‌کنند. بر اساس این گزارش، شرکت‌ها و موسسات مالی، ناآگاهی در رابطه با این فناوری را بزرگترین چالش پیش‌رو برای پذیرش رمزارزها ارزیابی کرده‌اند.

گزارش شرکت ریپل، روند کند و آهسته قانون‌گذاری در حوزه رمزارزها را عامل تردید علاقه‌مندان به فعالیت در این حوزه ارزیابی کرده است. اخیراً نمایندگان کنگره آمریکا، سازمان‌های قانون‌گذاری را به اقدامات غیرقانونی بر علیه شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها متهم کرده‌اند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، یکی از فعال‌ترین سازمان‌های قانون‌گذاری در حوزه رمزارزها محسوب می‌گردد.

با وجود، آینده مبهم قانون‌گذاری حوزه رمزارزها، گزارش شرکت ریپل اشتیاق موسسات به حوزه رمزارزها و فناوری ارز دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC) را بازتاب می‌کند. ۳۴ درصد از موسسات شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند که ارز دیجیتالی بانک مرکزی به تسریع حرکت به سوی اقتصاد دیجیتالی و دسترسی بالاتر مشتریان و کسب و کارها کمک می‌کند.

تصمیمات احساسی در بازار توکن‌های ان.اف.تی رواج دارد

این گزارش، اشتیاق موجود پیرامون توکن‌های ان.اف.تی (NFT) را نیز از جنبه کاربردی بودن و یا عملکرد احساسی سرمایه‌گذاران مورد ارزیابی قرار داد. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی احتمال خرید توکن ان.اف.تی بر اساس احساسات را سه برابر دیگر دلایل ارزیابی کرده‌اند.همچنین، ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از میان انواع مختلف توکن‌های ان.اف.تی، بیشترین اشتیاق را به توکن‌های مربوط به حوزه موسیقی دارند.

در این مطالعه، اهمیت پایداری رمزارزها برای سرمایه‌گذاران نیز مورد بررسی قرار گرفت. ۷۵ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که ترجیح می‌دهند تا بر روی رمزارزهایی با بالاترین سطح پایداری، سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، بیش از ۲۰ درصد ادعا کردند که تنها ارزهای دیجیتالی پایدار را خریداری خواهند کرد.

نظر شما نسبت به نتایج حاصل از مطالعه اخیر شرکت ریپل چیست؟ آیا در آینده شاهد رشد هرچه بیشتر حوزه رمزارزها و استفاده گسترده‌ از این ابزارهای مالی خواهیم بود؟ نظر خود را به‌صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا