اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

یک تئوری جدید: رشد اتریوم می‌تواند برای شرکت‌های حوزه‌ی خدمات پرداخت خطرناک باشد!

پس از پذیرش بیت کوین توسط شرکت‌های بزرگی همچون اسکوئر و مایکرواستراتژی، این تئوری مطرح شده که شبکه‌ی اتریوم می‌تواند برای شرکت‌های خدمات پرداخت خطرناک باشد

نکات برگزیده مطلب
  • طی هفته‌های گذشته شاهد انتشار اخباری مثبتی در رابطه با پذیرش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های بزرگ بوده‌ایم. در این بین اخبار مربوط به سرمایه‌گذاری شرکت خدمات پرداخت اسکوئر(معادل ۵۰ میلیون دلار) و شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی(معادل ۴۳۳ میلیون دلار BTC) بیش از سایر اخبار به چشم آمد و باعث ایجاد روند صعودی در بازار رمزارزها گردیدند. با این حال، تحلیلگران و کاربران حوزه‌ی رمزارز این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا این شرکت‌های بزرگ نسبت به پذیرش اتریوم بی‌میلی نشان داده و تمایلی برای حضور در بازار رمزارزهای ثانویه ندارند.

پذیرش بیت کوین نه اتریوم

بخش زیادی از جامعه‌ی رمزارزها به این واقعیت روی خوش نشان داده است که که اغلب شرکت‌های جدید در بازار رمزارزها تنها به سرمایه‌گذاری در بیت کوین رو آورده و اتریوم را کنار گذاشته‌اند. البته این موضوع گمانه‌زنی‌های زیادی را بوجود آورده و بسیاری از کاربران صنعت رمزارز با این پرسش مواجه شده‌اند که چرا رمزارز اتریوم نتوانسته به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری قابل قبول نزد سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی پذیرفته شود. این درحالیست که اتریوم با در اختیار داشتن ۴۳ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش، اکنون جایگاه دوم بازار رمزارزها را از آن خود داشته و نزد کاربران این حوزه بسیار محبوب است.

اتریوم بیت کوین ETH Ethereum Bitcoin BTC
بیت کوین در مقابل اتریوم

البته رویدادهای خاصی همچون سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت اسکوئر در بازار بیت کوین هم تاکیدی بر این موضوع می‌باشد. این سرمایه‌گذاری هنگفت نشان داد که آقای جک دورسی مدیرعامل اسکوئر و رسانه‌ی اجتماعی توییتر نسبت به بیت کوین علاقه‌مند بوده و تمایلی به حضور در بازار رمزارزهای ثانویه ندارد.

طبق جدیدترین نظریه‌ی مطرح شده در رابطه با این موضوع، شرکت‌های پی‌پل و اسکوئر تمایل دارند که پیش از راه‌اندازی نسخه‌ی دوم شبکه‌ی اتریو‌م(ETH 2.0) هرچه سریع‌تر خود را به عنوان یک واسطه‌ی ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت بیت کوین در جهان معرفی کنند.

این درحالیست که مدیر بخش فناوری شرکت سرمایه‌گذاری دی‌تی‌سی کپیتال(DTC Capital) آقای اسپنسر نون(Spencer Noon) چندی قبل اعلام کرد که «بی‌میلی شرکت اسکوئر برای پشتیبانی از رمزارز اتریو‌م به عنوان یکی از روش‌های پرداخت نرم‌افزار کش‌اپ(CashApp) یک تصمیم سرمایه‌گذاری بسیار ضعیف بوده است».

اتریوم یک شبکه‌ی پرداخت قدرتمند‌تر است

در این زمینه تئوری دیگری نیز وجود دارد که در آن گفته شده اتریو‌م به عنوان یک شبکه‌ی پرداخت می‌تواند مزایای بیشتری نسبت به شبکه‌ی بیت کوین ارائه دهد. این تئوری یک پاسخ به پست توییتری آری پائول(Ari Paul) یکی از دیگر تحلیلگران صنعت رمزارز است که چندی قبل اعلام کرده بود شرکت پی‌پل احتمالا تا پایان سال جاری فرآیند پشتیبانی از رمزارز بیت کوین را آغاز خواهد کرد. به گفته‌ی وی، شرکت‌های پی‌پل و اسکوئر در تلاش‌اند تا با عدم پشتیبانی از شبکه‌ی اتریوم از آن پیشی بگیرند، درحالیکه اتریوم به عنوان یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز مزایای بیشتری به همراه دارد. وی در رابطه با این موضوع اعلام نموده که:

آن‌ها نمی‌خواهند یک بستر کامل فعالیت را در اختیار شبکه‌ی اتریو‌م قرار دهند، زیرا اتریوم به یک گزینه‌ی مالی کامل تبدیل می‌شود که توانایی از بین بردن اسکوئر و پی‌پل را دارد. Ari Paul

صحبت‌های ویتالیک بوترین

البته از زمان سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت اسکوئر در بازار بیت کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به عدم پذیرش اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار واکنش نشان داده و از این حرکت انتقاد کرده‌اند. آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران شبکه‌ی اتریوم اخیراً اعلام نموده که پشتیبانی از رمزارز اتریوم می‌تواند مزایای بی‌شماری برای شبکه‌های پرداخت به همراه داشته باشد:

Vitalik Buterin
Vitalik Buterin

پلت‌فرم‌های بیشتری باید به فکر پشتیبانی از اتریوم به عنوان روش پرداخت باشند. یکی از نکات خوب در رابطه با پشتیبانی از اتریوم این است که شما نه تنها رمزارز ETH را پذیرفته‌اید، بلکه رمزارزهای دیگری همچون MK، UNI و WBTC را هم در کنار رمزارزهای پایدار موجود در شبکه‌ی اتریو‌م به خدمات پرداخت خود اضافه کرده‌اید. این درحالیست که هم اکنون سه راه‌حل لایه‌ی دوم مقیاس‌پذیری نیز بر روی شبکه‌ی اصلی فعال است. Vitalik Buterin

برخلاف بیت کوین، بر سر مجموع ذخیره‌ی رمزارز اتریوم همچنان بحث و جدال است؛ موضوع که به گفته‌ی برخی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بزرگ، یک سیاست پولی بد از نظر سرمایه‌گذاران سازمانی همچون مایکرواستراتژی تلقی می‌شود.

نظر شما در رابطه با تئوری مطرح شده در این مقاله و عدم تمایل شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در بازار اتریوم چیست؟ چه چیز باعث شده که سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت بیت کوین حرکت کنند، اما تمایلی برای حضور در بازار رمزارزهای ثانویه نداشته باشند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا