اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

فایل کوین توکن‌های ارزشمند ان.اف.تی را بطور رایگان میزبانی می‌کند

سرویس ذخیره‌سازی پروژه‌ی رمزارزی فایل کوین با عنوان ان.اف.تی.استوریج(NFT.Storage) دسترسی پایدار به فایل‌ مربوط به توکن‌های غیرقابل معاوضه(NFT) را تضمین می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • توکن‌های غیرقابل معاوضه(NFT) معمولاً آثار هنری دیجیتالی، موسیقی، فایل‌های ویدئویی، آثار کلکسیونی، آیتم‌های بازی و ... را نمایندگی می‌کنند و ارزش برخی از آثار ارائه شده به میلیون‌ها دلار نیز می‌رسد. به همین دلیل دسترسی پایدار و امن به فایل مربوط به این دسته از توکن‌ها اهمیت بالایی دارد. توسعه‌دهندگان پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل‌کوین(Filecoin) از راه‌اندازی سرویس رایگان جدیدی با نام ان.اف.تی.استوریج(NFT.Storage) خبر داده‌اند که به کمک فناوری مورد استفاده در پروژه‌ی رمزارزی فایل کوین دسترسی به فایل مربوط به توکن‌های ان.اف‌تی را تضمین می‌کند.

سرویس ذخیره‌سازی فایل کوین برای توکن‌های ان.اف.تی راه‌اندازی شد

توسعه‌دهندگان پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل کوین(Filecoin) از راه‌اندازی سرویس رایگان جدیدی با نام سرویس ذخیره‌سازی توکن‌های ان.اف.تی(NFT) خبر داده‌ و از آن به عنوان روشی برای ذخیره‌سازی داده‌های متا و عرضه‌ی توکن‌های غیرقابل معاوضه در خارج از شبکه‌های بلاکچینی نام برده‌اند.

مایکل راجرز(Mikeal Rogers)؛ مدیر بخش مهندسی آزمایشگاه توسعه‌ی فایل کوین(Filecoin developer Protocol Labs) اظهار داشت: «توکن‌های ان.اف.تی بخشی از میراث فرهنگی بشریت هستند و دسترسی به داده‌های آن‌ها در بلند مدت اهمیت دارد. آدرس‌دهی به اطلاعات و شبکه‌های ذخیره‌سازی توزیع شده تضمین می‌کنند که آثار هنری دیجیتالی، کارت‌های بسکتبال و مالکیت بر زمین‌های مجازی در بلند مدت به‌طور امن در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.»

در حساب کاربری توییتر پروژه‌ی رمزارزی فایل‌کوین می‌خوانیم:

فایل کوین
ان.اف.تی.استوریج(NFT.Storage) سرویس جدیدی است که بری ذخیره‌سازی داده‌های ان.اف.تی در خارج از زنجیره ساخته شده است. داده‌ها بطور غیرمتمرکز در شبکه‌ی فایل کوین ذخیره می‌شوند. بعلاوه این سرویس رایگان است!

اهمیت ذخیره‌سازی توکن‌های ان.اف.تی

توکن‌های غیر قابل معاوضه توعی رمزارز محسوب می‌شوند که محتوای دیجیتالی همانند آثار هنری، موسیقی و غیره را نمایندگی می‌کنند. به دلیل تعویض ناپذیری و کمیابی این توکن‌ها معمولاً به‌صورت تکی و یا در دسته‌های کوچکی منتشر می‌شوند. امروزه بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه به دلیل اشتیاق مجموعه‌داران آثار دیجیتالی رونق یافته و برخی از آثار هنری دیجیتالی از همین طریق با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند.

توکن‌های غیرقابل معاوضه در حالت عادی آثار هنری، موسیقی و یا فایل‌های ویدئویی را نمایندگی می‌کنند و این توکن‌های بلاکچینی در حقیقت خودشان محتوی فایل و یا حتی نام خالق آثار نیستند. در عوض توکن‌های ان.اف.تی مجموعه‌ای از داده‌های متا(Metadata) هستند که با فایل‌های اصلی پیوند دارند و باید توسط سرویس‌دهنده‌های ثانویه همانند پلتفرم‌های حراجی میزبانی شوند.

به همین دلیل اگر فایل‌هایی که توسط توکن‌ها نمایندگی می‌شوند به هر دلیلی از پلتفرم واسط حذف شوند، ریسک بزرگی(به ارزش چند میلیون دلار) این دارایی‌ها را تهدید می‌کند. به عنوان مثال، اگر شرکت میزبان فایل‌های آثار از بین برود، توکن‌های ان.اف.تی که اصالت آثار را نشان می‌دهند نیز ارزش خودشان را به عنوان گواهی اصالت و مالکیت آثار از دست می‌دهند. زیرا هیچ ارتباطی بین توکن‌ها و فایل‌های اصلی وجود نخواهد داشت.

پایداری در دسترسی به فایل‌ها

توسعه‌دهندگان فایل‌کوین در همکاری با شرکت ارائه‌ی خدمات ذخیره‌سازی ابری پیناتا(Pinata) برای مقابله با مشکل اشاره شده پروتکل غیرمتمرکزی را با عنوان ان.اف.تی.استوریج معرفی کرده‌اند. این پروتکل امکان پشتیبان‌گیری از داده‌های توکن‌های ان.اف.تی و فایل مربوط به توکن‌ها را در سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فرآهم می‌کند.

ان.اف.تی.استوریج توسط فایل‌کوین و با استفاده از فناوری آی.پی.اف.اس(IPFS) پشتیبانی می‌شود. این فناوری کاربران را قادر می‌سازد تا تابع هش محتوای دیجیتالی خودشان که شناسه‌ی محتوا(CID) نامیده می‌شود را ایجاد کنند. سی.آی.دی را می‌توان برای یافتن فایل‌های مربوطه که در گره‌های آی.پی.اف.اس ذخیره شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش دسترسی به فایل‌های مرتبط با توکن‌های ان.اف.تی در حداقل یک میزبان را تضمین می‌کند.

از آنجایی که سی.آی.دی‌ها از خود محتوای فایل‌ها تولید می‌شوند این روش می‌تواند از بروز مشکلاتی همانند تغییر آدرس فایل‌ها جلوگیری کند.

نظر شما نسبت به راه‌اندازی سرویس ان.اف.تی.استوریج توسط پروژه‌ی رمزارزی فایل کوین چیست؟ آیا سرویس جدید فایل کوین گسترش استفاده از توکن‌های ان.اف.تی را به همراه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا