اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

علاقه‌ی موسسات و سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار رمزارزی

با حفظ سطح حمایتی کنونی توسط رمزارزها، علاقه بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران به این صنعت مشاهده می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • وقتی بازارهای مالی در شرایط فروش بیش از حد قرار دارد، فرصت مناسبی را برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. کارشناسان معتقدند که این شرایط برای صنعت رمزارزی نیز اتفاق افتاده است، زیرا سطح حمایتی سالیانه‌ی خود را حفظ کرده است. این شرایط توجه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و حقوقی‌ را به این بازار جلب می‌کند. در این مقاله به بررسی نقش و رفتار سرمایه‌گذاران حقوقی در حوزه‌ی رمزارزی می‌پردازیم.

سقوط قابل توجه قیمت رمزارزها در سال 2018 با بازگشت متوالی قیمتی از سطح حمایتی قدرتمند در دوره‌ی زمانی میان مدت دنبال شد. به عنوان مثال بیت‌کوین رمزارزی که غالب ارزش بازار رمزارز‌ها را در اختیار دارد، بارها پس از برخورد به محدوه‌ی قیمتی 6 هزار دلار و حتی 250 دلار کمتر از این سطح به عنوان یک سطح حمایتی قدرتمند، روند کاهش بیشتر قیمت را متوقف کرده است. رفتار قیمتی گذشته‌ی این رمزارز منجر شده خریداران نتیجه‌گیری کنند که کاهش قیمت به کمتر از 6 هزار دلار برای فروشندگان غیر ممکن است.

ورود نام‌های شناخته شده به حوزه‌ی رمزارزی

راه‌اندازی تعداد روزافزون صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که در میان سرمایه‌گذاران حقوقی تقاضا برای ورود به فضای رمزارزی وجود دارد. حجم قابل توجهی با تقسیم کردن بخشی از سرمایه‌گذاریشان به دارایی‌های دیجیتالی همانند بیت‌کوین، اتریوم(ETH)، رمزارز ریپل(XRP) و EOS به این فضای 211 میلیارد دلاری وارد شده‌اند.

نهاد‌های عالی همانند دانشگاه هاروارد(Harvard University)، ام آی تی(MIT)، دانشگاه استنفورد(Stanford University)، دانشگاه ییل(Yale University)، کالج دارت‌موث(Dartmouth College) و دانشگاه کارولینای شمالی(University of North Carolina)، حداقل در یک رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

معمولا صاحب نظران از تحرکات، سرمایه‌گذاری و یا راه‌اندازی محصولات شرکت‌ها در طی بازار نزولی شگفت زده می‌شوند. آن‌ها در زمان بازگشت بازار صعودی سردرگم می‌شوند. آن‌ها می‌پرسند «این از کجا اومد؟.» شاید به همین دلیل است که آن‌ها صاحب نظر هستند و نه تاجر!.

دیگر سرمایه‌گذاران با استفاده از دیگر بازار‌ها وارد حوزه‌ی رمزارزی می‌شوند. مایکل نووگراتز(Michael Novogratz) میلیاردری است که به یک‌باره 30 درصد از ثروت خود را به دارایی‌های رمزارزی تبدیل کرده و از یک صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی 500 میلیون دلاری رونمایی کرد. دن مورهد(Dan Morehead) و شرکت Pantera Capital در 43 استارت آپ مرتبط با حوزه‌ی رمزارزی سرمایه‌گذاری کردند و هم‌اکنون یکی از بزرگترین شرکت‌های مالک دارایی‌های دیجیتالی است.

گری تن(Garry Tan) یکی از سرمایه‌گذاران برجسته، اعلام کرد که سرمایه‌گذاران بر این باورند که بیت‌کوین به کف قیمتی رسیده است و احساس خرید در کف قیمت در میان سرمایه‌گذاران برجسته‌ای همانند دیوید سونسن(David Swensen) از دانشگاه ییل(Yale) که وارن بافت مالک آن است ایجاد شده است، که گفته می‌شوند مقدار نامشخصی بر روی دو رمزارز سرمایه‌گذاری کرده است.

(برخی از رفتار) سرمایه‌گذاران حقوقی که بر روی دارایی‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری می‌کنند فوق العاده سردرگم می‌شوند. آیا این معامله‌ی بزرگی است؟ بله. آیا مقدار ناچیزی است؟ خیر. آن‌ها به اندازه‌ای که انتظار بازگشت سرمایه دارند به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های پر ریسک اقدام می‌کنند.

زیربنای قدرتمند

منابع مالی قابل توجهی منتظر چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) به برخی از ETFهای بیت‌کوین تا اواسط 2019 هستند. به همین ترتیب، اگر SEC معیار قانونی جدید را برای دارایی‌های رمزارزی تصویب کند، سرمایه‌گذاران حقوقی می‌توانند از حفاظت‌های نظارتی که هم اکنون بر روی فارکس و قرارداد‌های آتی طلا وجود دارد، اطمینان حاصل نمایند.

رهبران برجسته‌ی صنایع با قانون‌گذاران به منظور ایجاد زیر بنای قانون رمزارزی که می‌تواند سرنوشت صنعت را در آمریکا مشخص نماید، در گذشته ملاقات کرده‌اند. هنگامی که بیت‌کوین به عنوان نوعی اوراق یا هر نوع دارایی قانون‌گذاری گردد، منابع مالی موسسات، مسیر سرمایه‌گذاری اشخاص ثرتمند حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری که پیشتر وارد این حوزه شده‌اند را دنبال خواهد کرد. این موضوع همراه با دیگر عوامل می‌تواند منجر به یک رالی صعودی قدرتمند شده و خرید‌های سرمایه‌گذاران قیمت بیت‌کوین را به محدوده‌ی 14 هزار دلار و یا حتی به قیمت‌های میلیون دلاری افزایش خواهد داد.

نظر شما در مورد ورود سرمایه‌گذاران حقوقی در بازار نزولی به دنیای رمزارزی چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
NewsBTC
دکمه بازگشت به بالا