اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

سلطه‌ تتر در شبکه‌ اتریوم بزودی پایان خواهد یافت

شرکت تحقیقاتی مساری در گزارش اخیر خود رشد رمزارزهای پایدار را مورد بررسی قرار داده و بر اساس شرایط حاکم بر بازار رمزارزها پیش‌بینی کرده است که رمزارز یو.اس.دی.سی (USDC) بزودی جایگاه کنونی رمزارز پایدار شرکت تتر (USDT) در شبکه اتریوم را تصاحب خواهد کرد

نکات برگزیده مطلب
  • در طول بازار صعودی اخیر رمزارزها تقاضا برای رمزارزهای پایدار نیز به شدت افزایش یافته و در نتیجه، حجم گسترده‌ای از این دارایی‌ها برای پاسخگویی به تقاضای فعالان بازار مبادلات رمزارز منتشر شده است. با این وجود، رشد رمزارزهای پایدار یکسان نبوده و رمزارز پایدار یو.اس.دی.سی (USDC) در سال ۲۰۲۱ میلادی با سرعت بیشتری نسبت به رمزارز پایدار شرکت تتر (USDT) رشد کرده است.

یو.اس.دی.سی جایگاه تتر را در شبکه اتریوم تصاحب خواهد کرد

محققان شرکت مساری در گزارش اخیر خود اعلام کرده‌اند که در سال 2021 سهم یو.اس.دی.سی (USDC) از ارزش بازار رمزارزهای پایدار منتشر شده در شبکه اتریوم بطور قابل توجهی افزایش یافته و در مقابل سهم‌ رمزارز پایدار شرکت تتر (USDT) از مجموع ارزش بازار رمزارزهای پایدار منتشر شده در شبکه اتریوم کاهش یافته است. در حقیقت رمزارز پایدار یو.اس.دی.سی برای تصاحب جایگاه رمزارز پایدار تتر در شبکه اتریوم خیز برداشته است.

رایان واتکینز (Ryan Watkins)؛ یکی از محققان شرکت مساری پیش‌بینی کرد که در صورت تداوم این روند، سهم رمزارز پایدار تتر از مجموع ارزش رمزارزهای پایدار منتشر شده در شبکه اتریوم به کمتر از 50 درصد کاهش خواهد یافت.

Ryan Watkins
در هفته‌های آتی احتمالاً سهم یو.اس.دی.تی از مجموع ارزش کل رمزارزهای پایدار منتشر شده در شبکه اتریوم به کمتر از 50 درصد کاهش خواهد یافت. به دلیل گسترش استفاده از یو.اس.دی.سی در سیستم‌های اقتصادی غیر متمرکز، این رمزارز به سرعت به جایگاه رمزارز غالب شبکه اتریوم نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود که نیمی از مجموع یو.اس.دی.سی‌های منتشر شده به ارزش 12/5 میلیارد دلار در قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم قفل شده است. بر اساس اظهارات وی کاربران ترجیح می‌دهند از رمزارز پایدار یو.اس.دی.سی در قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم استفاده کنند.

مساری برآورد کرده است که هم‌اکنون یو.اس.دی.سی 40 درصد از ارزش بازار رمزارزهای پایدار منتشر شده در شبکه اتریوم را شامل می‌گردد. بر همین اساس، ارزش رمزارزهای یو.اس.دی.سی از آغاز سال 2021 میلادی تاکنون 1,820 درصد افزایش یافته و هم‌اکنون شرکت سیرکل (Circle) به ارزش بیش از 25 میلیارد دلار یو.اس.دی.سی را عرضه کرده است.

وب‌سایت تتر ترنسپرنسی (Tether Transparency) نشان می‌دهد که تاکنون به ارزش 62/7 میلیارد دلار رمزارز پایدار تتر منتشر شده که در مقایسه با ابتدای سال 2021 میلادی افزایش 200 درصدی را نشان می‌دهد.

رشد یو.اس.دی.سی ادامه خواهد یافت

مساری گزارش کرد که پروتکل‌های ارائه وام غیرمتمرکز شامل میکر‌دائو (MakerDAO)، کمپوند (Compound) و آوِ (Aave) بزرگترین متقاضیان یو.اس.دی.سی محسوب می‌شوند و تقریباً 23 درصد از مجموع یو.اس.دی.سی‌های منتشر شده در این پلتفرم‌ها نگهداری می‌شود.

واتکینز با اشاره به راه‌اندازی محصول جدید پلتفرم کمپوند با نام خزانه‌‌داری کمپوند (Compound Treasury) که به سپرده‌گذاران حقوقی یو.اس.دی.سی 4 درصد سود ارائه خواهد کرد و همچنین نو‌آوری‌های مرتبط با رابط کاربری شرکت سریکل برای فعالیت در سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز که فعالیت در حوزه‌ی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز را برای کسب و کارها تسهیل خواهد کرد، پیش‌بینی کرد که رشد یو.اس.دی.سی در آینده نیز استمرار خواهد یافت.

بنظر می‌رسد که رمزارزهای پایدار رقیب تتر با سرعت بالاتری در حال گسترش هستند و تتر برای حفظ جایگاه خود به عنوان بزرگترین رمزارز پایدار بازار رمزارزها با شرایط پیچیده و دشواری مواجه خواهد شد.

نظر شما نسبت به گزارش جدید مساری در رابطه با سرعت رشد بالاتر یو.اس.دی.سی در مقایسه با رمزارز پایدار تتر چیست؟ آیا یو.اس.دی.سی در آینده جایگاه تتر را به عنوان بزرگترین رمزارز پایدار تسخیر خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا