اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

نماینده کنگره آمریکا: خواستار معکوس‌سازی تراکنش‌های رمزارزی هستیم

نماینده کنگره آمریکا در یک رویداد آنلاین اعلام نموده که قابلیت «معکوس‌سازی تراکنش‌های رمزارزی» می‌تواند از دولت و شهروندان آمریکایی در برابر حملات باج‌افزاری حفاظت کند

نکات برگزیده مطلب
  • با گسترش صنعت دارایی‌های رمزارزی در اقتصاد جهان، دولت‌های مختلف از جمله دولت آمریکا و سیاستگذاران این کشور به دلایلی همچون از دست دادن کنترل پول، به دنبال حذف یا حداقل محدودسازی این صنعت بوده‌اند. یکی از این روش‌های محدودسازی، کنترل تراکنش‌های رمزارزی و شناخت طرفین معاملات خواهد بود. در همین راستا، بیل فاستر (Bill Foster) نماینده کنگره آمریکا چندی قبل در یک رویداد آنلاین اظهار داشت که دادگاه‌های آمریکا باید توانایی معکوس‌سازی تراکنش‌های رمزارزی را داشته باشند. به گفته‌ی وی این قابلیت می‌تواند از شهروندان و دولت در برابر حملات باج‌افزاری محافظت کند.

کنترل بیشتر

بیل فاستر (Bill Foster) نماینده کنگره آمریکا در طول یک رویداد مجازی که توسط شرکت آکسیوس (Axios) در تاریخ ۲۹ام ژوئن برگزار شد، پیشنهاد داد که دادگاه‌ها باید با کمک یک «بک‌دور رمزنگاری شده» بتوانند توانایی بازگردانی بلاک‌های یک بلاک‌چین عمومی را بدست آورند.

آقای فاستر که به عنوان نماینده کنگره آمریکا در امور مرتبط با بلاک‌چین در این رویداد حضور داشت، مدعی شد که دادگاه‌های آمریکا باید این قدرت را داشته باشند که طرفین تراکنش‌های رمزارزی را شناسایی کرده و در صورت نیاز بتوانند معاملات جعلی و یا اشتباهی را معکوس کنند.

قانون‌گذاری رمزارزها اتحادیه‌ی اروپا EU

وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت که «شما باید تحت شرایط خاصی این قدرت را داشته باشید که به دادگاه مراجعه کرده و دارایی خود را پس بگیرید».

آقای فاستر معتقد است که امکان معکوس‌سازی تراکنش‌های رمزارزی می‌تواند دولت و شهروندان آمریکا را در برابر حملات باج‌افزاری مصون کند.

جامعه‌ رمزارزی قبول نکرد

چنین سیاستی از نظر طرفداران رمزارز بیت کوین و عموم جامعه‌ رمزارزی قابل قبول نخواهد بود، زیرا اساساً در تضاد با هدف اصلی شکل‌گیری این صنعت رو به رشد یعنی حفظ حریم خصوصی و توزیع قدرت در میان مردم است.

بر همین اساس جای تعجب ندارد که صحبت‌های بیل فاستر سریعاً مورد توجه کاربران حوزه رمزارز قرار گرفت و با انتقادهای تند و تیزی مواجه گردید.

به عنوان مثال می‌توان به کیتلین لانگ (Caitlin Long) مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری Avanti Financial Group اشاره کرد که در پاسخ به صحبت‌های بیل فاستر اعلام نموده «طرفداران صنعت رمزارز باید در واشنگتن کاری انجام دهند».

پریستون پایش (Preston Pysh) پادکستر محبوب و شناخته شده آمریکایی نیز در تازه‌ترین برنامه خود اعلام نموده که «نمی‌توان بیش از این در رابطه با مسئله‌ای ناآگاه بود».

گرچه بازگشت و معکوس‌سازی تراکنش‌های شبکه‌های بلاک‌چینی از جمله بیت کوین بدون توافق جمعی ماینرها و انجام یک حمله ۵۱ درصد ممکن نخواهد بود، اما این ایده پیش از این نیز مطرح شده بود. آقای چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس در ماه می ۲۰۱۹ و پس از رویداد هک شدن این صرافی، مدت کوتاهی این ایده را در توییتر مطرح کرده و به بررسی عواقب آن پرداخته بود.

نظر شما در رابطه با قابلیت معکوس‌سازی تراکنش‌های رمزارزی چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند از مردم و دولت‌ها در برابر حملات باج‌افزاری محافظت کند؟ 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا