اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تسلط تتر در بازار رمزارزهای پایدار به کمتر از ۸۰ درصد کاهش یافته است

گزارش اخیر وب‌سایت کوین متریکس نشان می‌دهد که با وجود افزایش حجم بازار یو‌اس‌دی‌تی(USDT) سهم این دارایی از بازار رمزارزهای پایدار با کاهش روبرو بوده است

نکات برگزیده مطلب
  • رمزارزهای پایدار امروزه به بخش مهمی از بازار رمزارزها تبدیل شده‌اند و در حقیقت سرمایه‌گذاران از این دارایی به عنوان ابزاری برای مقابله با آثار نوسانات دیگر رمزارزها استفاده می‌کنند. گزارش اخیر وب‌سایت کوین متریکس(Coin Metrics) افزایش ارزش بازار رمزارزهای پایدار را همزمان با استقبال فعالان از سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) نشان می‌دهد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که با وجود افزایش ارزش بازار رمزارز پایدار شرکت تتر؛ یعنی یو‌اس‌دی‌تی(USDT) سهم این دارایی از بازار رمزارزهای پایدار کاهش یافته است.

سهم رمزارز پایدار شرکت تتر از بازار رمزارزهای پایدار کاهش یافته است

استقبال فعالان صنعت رمزارزها از رمزارزهای پایدار افزایش ارزش بازار رمزارزهای پایدار به محدوده‌ی 20 میلیارد دلار را موجب شده است. در این میان با این وجود افزایش میزان انتشار یو‌اس‌دی‌تی(USDT) سهم این دارایی از بازار رمزارزهای پایدار کاهش یافته است. داده‌های وب‌سایت کوین متریکس(Coin Metrics) نشان می‌دهد که ارزش بازار رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌تی هم‌اکنون 80 درصد از کل بازار رمزارزهای پایدار را تشکیل می‌دهد و بخش بزرگی از این دارایی هم‌اکنون در شبکه‌ی اتریوم و ترون منتشر شده است.

تغییرات سهم رمزارزهای مختلف از بازاررمزارزهای پایدار
تغییرات سهم رمزارزهای مختلف از بازاررمزارزهای پایدار

رمزارزهای پایدار یو‌اس‌دی‌تی منتشر شده در شبکه‌ی اتریوم 53 درصد و رمزارزهای منتشر شده در شبکه‌ی ترون کمی بیش از 20 درصد از کل رمزارزهای یو‌اس‌دی‌تی منتشر شده را شامل می‌گردند. از طرف دیگر، ارزش بازار رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌سی(USDC) هم‌اکنون به 2.53 میلیارد دلار رسیده است و در نتیجه 13 درصد از کل ارزش بازار رمزارزهای پایدار را شامل می‌گردد.

آخرین داده‌های بازار رمزارزهای پایدار که در تاریخ بیست و پنجم سپتامبر منتشر شده است، رشد پیوسته‌ی انتشار رمزارزهای پایدار را نشان می‌دهد. گزارش پیشین کوین متریکس افزایش ارزش بازار رمزارزهای پایدار به سطح 12 میلیارد دلار را نشان داده است. این گزارش دلیل افزایش ارزش بازار رمزارزهای پایدار را تبدیل رمزارزهای دارای نوسان به رمزارزهای پایدار از سوی فعالان بازار اعلام کرده بود.

این رویکرد فعالان بازار در زمان سقوط بازار رمزارزها به همراه بازارهای مالی جهان در ماه مارس مشاهده شده است. کمبود حجم جهانی دلار در این زمان در حقیقت مانع خروج سریع سرمایه‌گذاران از بازار رمزارزها محسوب می‌گردد. در این زمان تبدیل رمزارزها به رمزارزهای پایدار مبتنی بر دلار آمریکا رویکرد درستی محسوب می‌گردد.

تاثیر گسترش سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز بر رمزارهای پابدار

تحلیلگران معتقدند که استقبال گسترده و رشد چشمگیر سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) رشد اخیر بازار رمزارزهای پایدار را موجب شده است. کاربران سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز رمزارزهای پایدار را برای کسب بالاترین بازدهی از پلتفرم‌های فعال در این حوزه مورد استفاده قرار می‌دهند.

در همین زمان، ویز کریپتو ریتینگ(Weiss Crypto Ratings)؛ سازمان رتبه‌بندی بازار سهام و رمزارزها گزارش کرده است که رمزارز پایدار یو‌اس‌دی‌سی به دلیل اجرای بازرسی به رمزارز یو‌اس‌دی‌تی ترجیح داده می‌شود.

انتظار می‌رود که همزمان با افزایش استقبال کاربران از سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(Defi) گسترش بازار رمزارزهای پایدار همچنان در آینده نیز استمرار یابد. با این وجود، فاکتور‌های مهمی همانند موانع قانون‌گذاری تهدید مهمی برای گسترش این بازار محسوب می‌گردند.

نظر شما نسبت به گسترش چشمگیر بازار رمزارزهای پایدار چیست؟ با توجه به کاهش سهم یو‌اس‌دی‌تی از بازار رمزارزهای پایدار آیا دیگر رقبای این دارایی بزودی جایگاه رمزارز پایدار شرکت تتر را تسخیر خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا