اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تتر یک چالش برای ثبات اقتصادی خواهد بود

به گفته‌ مقامات بانک فدرال رزرو ایالات متحده، رمزارزهای پایدار به ویژه USDT از عناصر بالقوه برای ایجاد اختلال در ثبات اقتصاد و سیستم‌های مالی هستند

نکات برگزیده مطلب
  • اریک روزنگرین (Eric Rosengren) رئیس شعبه‌ی بوستون بانک فدرال رزرو ایالات متحده در تازه‌ترین صحبت‌های خود به رمزارزهای پایدار و مخاطرات احتمالی آن‌ها برای سیستم‌های مالی اشاره کرده است. به گفته‌ی وی، رمزارزهای پایدار به ویژه تتر می‌توانند برای ثبات سیستم‌های پولی بسیار خطرناک باشند. این مقام ارشد بانکی همچنین اظهار نموده که رمزارز تتر در حال حاضر به لیست «تحت نظارت» بانک فدرال رزرو افزوده شده و قرار است در رابطه با آن تمهیداتی در نظر گرفته شود.

تتر خطرناک است

آقای اریک روزنگرین (Eric Rosengren) یک مقام ارشد در فدرال رزرو ایالات متحده، رمزارز پایدار تتر (USDT) را به عنوان یک خطر بالقوه برای ثبات سیستم پولی توصیف کرده است.

براساس صحبت‌های روزنگرین که در حال حاضر رئیس شعبه‌ بوستون فدرال رزرو است، رمزارز تتر یک چالش قابل درک برای ثبات مالی ایجاد کرده و توسط بانک مرکزی ایالات متحده در لیست «تحت نظارت» قرار گرفته است. به گفته وی، لیست شدن USDT با هدف شناسایی «اختلال‌گران جدید» در بازارهای اعتبار کوتاه مدت (یکی از بخش‌های اصلی سیستم پولی آمریکا) صورت گرفته است.

وی در تازه‌ترین مصاحبه خود اظهار نموده که «من واقعاً فکر می‌کنم که ما باید به طور گسترده‌تری در رابطه با موارد اختلال در بازارهای اعتباری کوتاه مدت بازنگری داشته باشیم، در این زمینه رمزارزهای پایدار مطمئناً یکی از عناصر اصلی هستند. من نگران این هستم که بازار رمزارزهای پایدار که اکنون بدون قانون‌گذاری مشخص در حال رشد است، به بخش مهمی از اقتصاد ما تبدیل شود. ما باید آنچه در حال اتفاق است یعنی حرکت مردم به سمت استفاده از اینگونه ابزارهای مالی را جدی بگیریم.»

چالش‌های بزرگ دنیای اقتصاد متمرکز

گزارشات منتشر شده در رابطه با رویکرد بانک فدرال رزرو در زمینه صنعت رمزارزها و چالش‌های احتمالی این بازار رو به رشد نشان می‌دهد که این نهاد مالی سه چالش بزرگ برای ثبت مالی شناسایی کرده است؛ که عبارت‌اند از «نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بازار پول یا MMMFs»، «سایر گزینه‌های بالقوه مدیریت پول نقد» و در نهایت «اختلال‌گران جدید، به عنوان مثال تتر».

روزنگرین ادعا می‌کند که در زمان شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، تتر و سایر رمزارزهای پایدار توانسته‌اند روند توسعه‌ خود را گسترش داده و خودشان را به عنوان یک «دارایی» به مردم و سرمایه‌گذاران معرفی کنند.

رمزارزهای پایدار حائز اهمیت هستند

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مدیر بخش فناوری شرکت تتر در پاسخ به صحبت‌های مقامات بانک فدرال رزرو اعلام کرده است که این رویکرد نشان دهنده‌ اهمیت روز افزون رمزارزهای پایدار و همچنین رشد نمایی فضای رمزارز و فناوری بلاک‌چین در اقتصاد جهان است.

به گفته‌ وی «درک افزایش سهم بازار این ابزارهای مالی توسط مقامات بانک فدرال رزرو بسیار قابل توجه است».

آردوینو همچنین توضیح داده است که رمزارز پایدار USDT یک پروژه‌ رمزارزی تثبیت شده بوده و عکس پروژه‌های آزمایشی «بسیار خطرناک» از جمله رمزارزهای پایدار الگوریتمی که در بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) راه‌اندازی می‌شوند، عمل می‌کند.

علی‌رغم تصور منفی آژانس‌های مالی دولتی مانند فدرال رزرو ایالات متحده، رمزارز پایدار تتر همچنان به عنوان یک سنگ بنای مهم در صنعت دارایی‌های رمزارزی و فناوری بلاک‌چین باقی مانده است. طبق آمار منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین‌مارکت‌کپ، رمزارز پایدار تتر با در اختیار داشتن ۶۲ میلیارد دلار سرمایه‌ در حال گردش همچنان بزرگ‌ترین رمزارز پایدار بازار به شمار می‌آید.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مقام ارشد بانک فدرال رزرو ایالات متحده چیست؟ آیا رمزارزهای پایدار می‌توانند یک خطر بالقوه برای سیستم مالی باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا