اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

گوگل ممنوعیت انتشار آگهی تبلیغاتی صرافی‌ها و کیف‌پول‌های رمزارزی را لغو کرد

شرکت گوگل(Google) اخیراً سیاست مربوط به انتشار آگهی تبلیغاتی خود را تغییر داده و در نتیجه پلتفرم‌های مبادلات رمزارز و سرویس‌دهندگان کیف‌پول در صورت برآورده ساختن الزامات مشخصی می‌توانند از سرویس تبلیغاتی گوگل برای انتشار آگهی‌های خود استفاده کنند

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که چند سال از زمان ممنوعیت انتشار آگهی تبلیغاتی مربوط به رمزارزها سپری شده است، گوگل در نهایت سیاست ممنوعیت انتشار آگهی تبلیغاتی مرتبط با رمزارزها را تغییر داده و به سرویس‌های کیف‌پول و صرافی‌های رمزارزی اجازه داده است تا در صورت برآورده ساختن الزامات مشخصی از سرویس گوگل ادز(Google Ads) برای انتشار آگهی تبلیغاتی خود استفاده کنند.

لغو ممنوعیت انتشار آگهی‌های تبلیغاتی صرافی‌ها و سرویس‌دهندگان کیف‌پول در گوگل

شرکت گوگل روز چهارشنبه در اقدامی غافلگیر کننده ممنوعیت انتشار آگهی تبلیغاتی پلتفرم‌های مبادلات رمزارز را لغو کرد. بر اساس بروزرسانی اخیر سیاست انتشار آگهی تبلیغاتی گوگل: «صرافی‌های مبادلات رمزارز و ارائه دهندگان خدمات کیف‌پول از روز سوم آگوست قادر خواهند بود در صورت برآورده ساختن الزامات مشخص شده و دریافت تاییدیه‌ی گوگل محصولات و خدمات خود را که بازار آمریکا را هدف قرار می‌دهد، تبلیغ کنند.»

بر اساس الزامات تعیین شده، صرافی‌ها باید «در نزد شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی آمریکا به عنوان کسب و کار ارائه‌ی خدمات مالی و حداقل در یک ایالت به عنوان سرویس دهنده‌ی نقل و انتقالات پولی» ثبت شده باشد. در نتیجه شرکت‌های ثبت شده همانند آنچوریج(Anchorage) و پکسوس(Paxos) قادر خواهند بود از سرویس انتشار آگهی تبلیغاتی گوگل استفاده کنند.

با وجود تغییر سیاست گوگل، همچنان بسیاری از فعالیت‌های مربوط به حوزه‌ی رمزارزها همانند آگهی تبلیغاتی مرتبط با پیشنهاد اولیه‌ی سکه، پروتکل‌های معاملاتی سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(DeFi) و یا تبلیغ خرید، فروش رمزارزها و یا محصولات مرتبط با این حوزه همچنان ممنوع باقی مانده است. همچنین انتشار آگهی سرویس‌های خبری و سرویس‌دهندگان «سیگنال خرید و فروش» و تحلیل رمزارزها همچنان در لیست سیاه سرویس تبلیغات گوگل باقی خواهند ماند.

رویکرد نادرست گوگل در برابر صنعت رمزارزها

گوگل تاکنون سیاست‌های متناقض و غیرشفافی را در زمینه‌ی انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به رمزارزها اتخاذ کرده است، بطوری که برخی از فعالان رمزارزها این سیاست‌ها را «غیرمنصفانه» توصیف کرده‌اند. در پی اقدامات سختگیرانه‌ی گوگل برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط با رمزارزها این شرکت در سال 2018 عبارت «اتریوم(Ethereum)» را به لیست سیاه سرویس انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خود اضاه کرد اما با وجود سیاست‌های سختگیرانه در مقابل صنعت رمزارزها آگهی مربوط به تعدادی از پروژه‌های کلاهبرداری و بدافزار‌های استخراج رمزارز را منتشر می‌کرد.

تغییر سیاست گوگل برای انتشار آگهی صرافی‌ها و شرکت‌های ارائه‌ی خدمات کیف‌پول به معنای آن است که علاقه‌مندان به صنعت رمزارزها در آمریکا احتمالاً بزودی با سیل گسترده‌ای از تبلیغات مربوط به رمزارزها مواجه خواهند شد. شاخه‌ی آمریکایی صرافی بایننس(Binance.US) و اف.تی.ایکس(FTX)  تلاش می‌کنند تا سهم خودشان را از بازار آمریکا به‌دست آورند و به ویژه اف.تی.ایکس به استفاده از فرصت‌های غیرمتعارف تبلیغاتی تمایل دارد. در آغاز سال جاری میلادی اف.تی.ایکس اعلام کرد که حق نام‌گذاری خانه‌ی انجمن ملی بسکتبال میامی را تا سال 2040 خریداری کرده است.

نظر شما نسبت به اقدام اخیر گوگل برای لغو ممنوعیت انتشار آگهی تبلیغاتی توسط صرافی‌ها و سرویس‌دهندگان کیف‌پول چیست؟ آیا گوگل می‌خواهد از فرصت ایجاد شده توسط صنعت رمزارزها برای افزایش سود‌آوری خود استفاده کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا