اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

ارسال و دریافت بیت‌کوین در پلت‌فرم توییتر امکان‌پذیر خواهد شد

افزونه‌ی Tippin به کاربران مرورگر کروم اجازه خواهد داد که از طریق این شبکه‌ی اجتماعی برای یکدیگر بیت‌کوین ارسال کنند

نکات برگزیده مطلب
  • پلت‌فرم Tippin اخیرا اعلام نموده است که قصد دارد یک افزونه‌ی جدید برای مروگر Chrome معرفی کند که به کاربران شبکه‌ی اجتماعی توییتر اجازه می‌دهد عملیات ارسال و دریافت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) را به سادگی و با چند کلیک انجام دهند. پلت‌فرم Tippin به عنوان یک پروژه‌ی مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است و هدف آن ساده‌سازی انجام مبادلات بیت‌کوین مبتنی بر شبکه‌ی صاعقه برای کاربران می‌باشد.

تراکنش‌های بیت‌کوین در توییتر

پلت‌فرم Tippin که به کاربران خود کیف‌پول‌های کاربرپسند نگهداری رمزارز مبتنی بر وب ارائه می‌دهد، اخیرا اعلام نموده که قصد دارد  یک افزونه جدید برای مروگر Chrome معرفی نماید. این افزونه به کاربران شبکه‌ی رسانه‌ای توییتر اجازه می‌دهد عملیات ارسال و دریافت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) را در این پلت‌فرم به صورت مستقیم انجام دهند.

پلت‌فرم Tippin به عنوان یک پروژه‌ی مستقل فعالیت خود را آغاز کرده است و هدف آن ساده‌سازی انجام مبادلات بیت‌کوین مبتنی بر شبکه‌ی صاعقه(Lightning Network یک راه‌حل پرداخت لایه‌ی دوم که تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را ممکن می‌سازد) برای کاربران می‌باشد. اعلامیه‌ی اخیر Tippin پس از پشتیبانی جک دورسی(Jack Dorsey مدیرعامل پلت‌فرم توییتر) از بیت‌کوین و شبکه‌ی صاعقه، منتشر شده است.

لازم به یاد‌آوری است که آقای دورسی اخیرا در آزمایشات Trust Chain’s LN شرکت کرده است؛ این آزمایش که توسط اعضای جامعه‌ی رمزارزی به صورت مستقل آغاز و مدیریت می‌شود، در حقیقت پروژه‌ای برای آگاه‌سازی کاربران در رابطه با مزایای بالقوه‌ی استفاده از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری رمزارزها( مانند پروتکل شبکه‌ی صاعقه) است.

عملی شدن یک ایده

یکی از کاربران فضای توییتر با نام امجب مساد(Amjad Masad) با انتشار یک پست‌ توییتری اعلام کرده بود که «دنیایی را تصور کنید که مردم می‌توانند با استفاده از ساتوشی به یکدیگر انعام بدهند. جک این کار را عملی کن!»

آقای دورسی نیز در پاسخ به این پست توییتری اظهار داشت که «عاشق این ایده شده‌ام».

در حال حاضر پلت‌فرم Tippin در مرحله‌ی بتای توسعه‌ی خود بسر می‌برد(از جمله ویژگی‌هایی که در حال حاضر فعال می‌باشد می‌توان به یک دکمه‌ی ارسال بیت‌کوین HTML اشاره کرد). براساس گفته‌های سرجیو آبریل(Sergio Abril) یک توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، افزونه‌ی Tippin احتمالا در اواخبر ماه فوریه برای مروگر Chrome شرکت گوگل منتشر خواهد شد.

افزونه‌ی Tippin در مرحله‌ی ابتدایی انتشار، تنها برای جمع‌آوری بازخورد‌های کاربران راه‌اندازی خواهد شد.

آقای آبریل در مصاحبه‌ی خود اعلام نموده:

به محض اینکه Tippin به مرحله‌ی پایداری برسد، هرچه زودتر عرضه شدن آن بهتر خواهد بود. Sergio Abril

 اخیرا گزارشاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد تراکنش رمزارزی مبتنی بر شبکه‌ی صاعقه، هم اکنون قابل مقایسه با پردازش پرداخت‌های سنتی است. چندی قبل، پس از عبور شبکه‌ی صاعقه از سطح ظرفیت ۶۵۰ بیت‌کوین، این شبکه در برابر پلت‌فرم‌های پردازش پرداخت‌های دیجیتال متمرکز همچون Apple Pay قرار گرفت.

شبکه‌ی صاعقه همین حالا هم قابل قیاس با Apple Pay است

یک محقق با نام جان پاول ثور(JP Thor تحلیل‌گر بیت‌کوین و مدافع صنعت رمزارزی) اخیرا دریافته است که تراکنش‌های مبتنی بر شبکه‌ی صاعقه به میزان قابل توجهی سریع‌تر از دیگر رقبا انجام می‌شوند، زیرا هیچ واسطه‌ای برای تکمیل نقل و انتقالات درون شبکه پرداخت رمزنگاری لایه‌ی دوم وجود ندارد. وی با بیان اینکه شبکه‌ی صاعقه با چه سرعتی می‌تواند تراکنش‌های خود را پردازش کند، اظهار نمود:

انجام یک تراکنش در شبکه‌ی صاعقه همیشه سریع‌تر از انجام این کار بر روی شبکه‌ی ویزا(Visa) خواهد بود. تراکنش‌های این شبکه می‌توانند با سرعتی معادل اتصال دو نقطه(Peer) در پروتکل TCP/IP عمل کنند. یک کانال می‌تواند بیش از ۲۵۰ TPS پردازش انجام دهد، پس این شبکه‌ برای مقیاس‌پذیری هیچ محدودیت ندارد. JP Thor

لازم به ذکر است که طرفداران و توسعه‌دهندگان رمزارز ریپل( با نماد XRP) نیز اخیرا توانسته‌اند یک نرم‌افزار ربات انعام یا tipbot ایجاد کنند که به کاربران ریپل اجازه می‌دهد در رسانه‌های اجماعی برای یکدیگر رمزارز ارسال کنند. این نرم‌افزار که « XRP TipBot» نامیده شده، به کاربران اجازه می‌دهد در پلت‌فرم‌های رسانه‌ی اجتماعی همچون توییتر، Discord و Reddit برای دیگر کاربران رمزارز ریپل ارسال کنند.

tipbot

گفته شده که کاربران می‌توانند با استفاده از این Tipbot مقادیر کم و مشخصی رمزارز ریپل را برای یکدیگر ارسال کنند. این کار به سادگی و تنها با نوشتن چند کلمه‌ی کلیدی در قسمت ورود متن امکان‌پذیر می‌باشد.

براساس گفته‌های توسعه‌دهندگان این نرم‌افزار، این محدودسازی میزان جابجایی به ۵ واحد ریپل در هر مرحله‌، به دلیل جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده‌ی احتمالی و پولشویی صورت گرفته است.

نظر شما در رابطه با این افزونه چیست؟ آیا این رویداد نشان دهنده‌ی فراگیر شدن صنعت رمزارزی می‌باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا