اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

گوگل کلمه‌ی اتریوم(Ethereum) را به لیست سیاه سرویس تبلیغاتی خود افزود

استارت‌آپ Decenter ادعا کرده است که برای ثبت آگهی تبلیغاتی در سرویس Google Ads با کلید‌واژه‌ی «اتریوم» ناموفق بوده است

نکات برگزیده مطلب

  • بر اساس گزارشات منتشر شده، شرکت گوگل کلمات کلیدی که به اتریوم(ETH) اشاره می‌کنند را به لیست سیاه خود در پلتفرم تبلیغاتی Google Ads اضافه کرده است. استارت‌آپ بررسی قرارداد‌های هوشمند با نام Decenter در ۱۰ ژوئن این مشکل را در حساب توئیتر خود اعلام کرد.

 

حساب رسمی بخش تبلیغات شرکت گوگل(Google Ads) در توئیتر به توئیت استارت‌آپ Decenter پاسخ داد و اعلام کرد که صرافی‌های رمزارزی که ایالات متحده آمریکا و ژاپن را هدف می‌گیرند می‌توانند در این پلتفرم تبلیغ کنند و هدف قرار دادن دیگر کشور‌ها می‌تواند موجب عدم پذیرش تبلیغات باشد.

هنگامی که Decenter توضیح داد که آن‌ها یک گروه توسعه‌دهنده هستند که بررسی امنیت کد‌های قرارداد‌های هوشمند را انجام می‌دهند و هنگامی که تلاش می‌کنند از کلمات کلیدی «سرویس توسعه‌ی اتریوم(Ethereum Development Services)» و «بررسی امنیت قرارداد‌های هوشمند(Ethereum Security Audits)» استفاده کنند، با پیام خطا مواجه می‌گردند. حساب رسمی بخش تبلیغات شرکت گوگل پاسخ داد:

اگر چه ما نمی‌توانیم به‌طور مستقل تایید کنیم که کلمات کلیدی شما واجد شرایط تبلیغ است و یا آن‌ را نقض می‌کند، توصیه می‌کنیم که به بخش سیاست محصولات و خدمات مالی ما در حوزه‌ی رمزارزها(Cryptocurrencies) مراجعه نمایید. Google Ads

Decenter Team

Decenter در Reddit، تغییرات سیاست تبلیغات گوگل را از جامعه‌ی اتریوم جویا شد، این استارت‌آپ اعلام کرد:

از ۹ ژانویه، تبلیغاتی که در کلمات کلیدی خود عبارت «Ethereum» را داشته باشند، در گوگل پذیرفته نشده و با خطای زیر مواجه می‌گردند. Decenter

این آگهی در حال حاظر نمایش داده نمی‌شود. نشان دادن این تبلیغات در مکان‌های هدف شما میسر نیست.(تصویر خطای نمایش داده شده؛ منبع: توئیت Decenter در ۱۰ ژوئن)

Decenter در Reddit توضیح می‌دهد که آن‌ها کلمات کلیدی را برای «بررسی قرارداد‌های هوشمند اتریوم(Ethereum Smart Contract Audits)» و «بررسی قرارداد‌های هوشمند ایاس(Eos Smart Contract Audits)» آزمایش کردند و دریافتند که تنها آگهی تبلیغاتی دارای کلمات کلیدی Eos نمایش داده می‌شوند.

آن‌ها در Reddit با انتقاد نسبت به موقعیت گوگل به عنوان یک واسط بی‌طرف اعلام کردند:

گوگل برنامه‌های سیاسی و اقتصادی مورد بحث زیادی دارد. آن‌ها کاملا تمایل دارند از سرویس‌های متنوع خود در جهت برتری جویی استفاده کنند. AdSense و Youtube به همین دلیل بدنام هستند، اما در Play Store نیز نمونه‌هایی از موضوع اشاره شده می‌توان یافت. Decenter

در سال گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که گوگل با بروزرسانی سیاست‌های مالی خود، تمامی تبلیغات مرتبط با رمزارزها را در ژوئن ۲۰۱۸ ممنوع کرد.

با این وجود گوگل در سپتامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که سیاست تبلیغاتی خود را در اکتبر تغییر می‌دهد و به برخی از کسب و کار‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزی اجازه می‌دهد در پلتفرم گوگل تبلیغ کنند. این تغییرات به صرافی‌های رمزارزی در آمریکا و ژاپن اجازه انتشار آگهی می‌دهد.

بر اساس گزارش اخیر کوینیت، کیف پول سامورایی(Samourai Wallet) که خدمات کیف پول بیت‌کوین را ارائه می‌کند به منظور  امکان ادامه‌ی استفاده از فروشگاه گوگل پلی(Google Play Store) و در برآورده ساختن الزامات این کمپانی، مجبور به حذف برخی از ویژگی‌های امنیتی جدید خود شد.

نظر شما در رابطه با محدودیت‌های اعمالی توسط سرویس تبلیغاتی گوگل در حوزه‌ی رمزارزی چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
منبع
Cointelegraph
برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن