اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جستجوگر اتر‌اسکن سرویس ردیابی توکن‌های غیر قابل معاوضه را ارائه کرد

اتراسکن در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که امکان بررسی تاریخچه‌ی قیمت، تاریخ ضَرب توکن و نقل و انتقالات توکن‌های غیرقابل معاوضه(NFT)‌ منتشر شده در شبکه‌ی اتریوم را فرآهم کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • توکن‌های غیر قابل معاوضه یا ان.اف.تی(NFT) امروزه به‌شدت مورد توجه مجموعه‌داران، هنرمندان، گیمرها و ... قرار گرفته‌اند. با این وجود، تاکنون امکان بررسی دقیق تراکنش‌های مربوط این دارایی‌ها به سادگی میسر نبوده است. در همین راستا جستجوگر بلاک اتر اسکن(Etherscan) اخیراً ابزاری را برای بررسی فعالیت‌های مربوط به توکن‌های غیرقابل معاوضه ارائه کرده است.

ردیابی توکن‌های غیرقابل معاوضه به کمک اتر اسکن

جستجوگر بلاک اتراسکن(Etherscan) در روز یکم ژوئن ویژگی جدیدی را ارائه کرده است که امکان ردیابی فعالیت‌های مرتبط با نقل و انتقال توکن‌های غیرقابل معاوضه(NFT) را در شبکه‌ی اتریوم فراهم می‌کند.

پلتفرم اتر‌اسکن(Etherscan) که خدمات جستجوگر بلاک‌ و آنالیز شبکه‌ی اتریوم را به کاربران خود ارائه می‌کند،‌ اخیراً ابزار جدیدی را معرفی کرده که امکان ردیابی توکن‌های ان.اف.تی(NFT) را برای کاربران خود فرآهم می‌آورد. اتر‌اسکن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کاربران خود را قادر ساخته است تا فعالیت‌های مرتبط با توکن‌های ان.اف.تی را در شبکه‌ی اتریوم ردیابی کنند. این ابزار امکان ردیابی توکن‌های غیرقابل معاوضه‌ای که بر پایه‌ی استاندارد ای.آر.سی721(ERC721) و ای.آر.سی1155(ERC1155) منتشر شده‌اند را فرآهم می‌کند.

ردیابی توکن‌های غیرقابل معاوضه به کمک اتر اسکن
آیا می‌دانید؟ اتراسکن هم‌اکنون از ردیابی فعالیت‌های مرتبط با انتقال توکن‌های ان.اف.تی در شبکه‌ی اتریوم(شامل استاندارد ای.آر.سی721(ERC721) و ای.آر.سی1155(ERC1155)) پشتیبانی می‌کند.

ابزار جدید به افزایش قابل توجهی در شفافیت بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه کمک خواهد کرد و ممکن است به سرمایه‌گذاران جدید کمک کند تا با بررسی تاریخچه‌ی قیمت توکن‌های ان.اف.تی ارزش آن را با دید بهتری تعیین کنند، زیرا کاربران هم‌اکنون می‌توانند کل تاریخچه‌ی قیمت توکن‌های ان.اف.تی، زمان اجرای تراکنش‌ها و تاریخ ضرب آن را مشاهده کنند.

کاربران اتراسکن هم‌اکنون می‌توانند از بخش «نقل و انتقالات توکن‌های غیر قابل انتقال به غیر(non-fungible tokens transfers)» برای بررسی زمان انتشار، توزیع، نقل و انتقالات و رویدادهای سوزاندن توکن‌ها در پروژه‌های محبوبی همانند سایبر پانکس(CryptoPunks)، سورار(Sorare) و بور اپِ یاچ کلوب(Bored Ape Yacht Club) استفاده کنند.

افزایش شفافیت بازارهای مبادلات توکن‌های ان.اف.تی

از آنجایی که مکان مبادلات توکن‌های غیر قابل معاوضه نیز در اتر‌اسکن نمایش داده می‌شود، ارائه‌ی این سرویس به معنای این است که تراکنش‌های بازارهای محبوب خرید و فروش توکن‌های غیر قابل معاوضه همانند نیفتی گت‌وی(Nifty Gateway)، راریبل(Rarible) و اپن‌سی(OpenSea) به‌طور شفاف قابل بررسی خواهند بود.

جستجوگر بلاک اتر‌اسکن در سال 2015 راه‌اندازی شده است. این پلتفرم بر روی ارائه‌ی اطلاعات مربوط به شبکه‌ی اتریوم همانند وضعیت تراکنش‌ها و آدرس‌های شبکه‌ی اتریوم متمرکز شده است.

شرکتی که جستجوگر اتر‌اسکن را مدیریت می‌کند، قصد دارد ردیاب توکن‌های غیر قابل معاوضه را به سرویس‌های دیگر خود در شبکه‌های بلاکچینی دیگر نیز ارائه خواهد کرد. سرویس‌های مورد اشاره عبارتند از جستجوگر شبکه‌ی بایننس اسمارت چین(Binance BSC Explorer)، سیستم ای.تی.اچ پروتکت(ETHProtect) که برای شناسایی دارایی‌های مربوط به فعالیت‌های مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و موتور جستجوی بلاک‌اسکن(Blockscan) که نوعی موتور جستجوگر دامنه‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

نظر شما نسبت به سرویس جدید اتر‌اسکن که امکان ردیابی توکن‌های غیرقابل معاوضه را فرآهم می‌کند چیست؟ آیا این سرویس به افزایش شفافیت بازار مبادلات توکن‌های ان.اف.تی کمک خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا