اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تقریباً نیمی از مردم به استفاده از رمزارزها تمایل دارند

نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت مسترکارت(Mastercard) نشان می‌دهد که حدود ۴۰ درصد مردم سراسر جهان قصد دارند در سال آینده از دارایی‌های رمزارزی به عنوان روش پرداخت استفاده کنند

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت خدمات پرداخت و کارت اعتباری مسترکارت(Mastercard) اخیراً یک نظرسنجی گسترده در رابطه با میزان تمایل شهروندان به استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت عمومی برگزار کرده است. طبق نتایج بدست آمده از این نظرسنجی که با نام «تقاضا برای استفاده از خدمات پرداخت از طرف مصرف‌کنندگان اوج می‌گیرد» منتشر شده است، دو سوم یا حدود ۶۷ درصد جوانان سراسر جهان رویکرد باز نسبت به دارایی‌های رمزارزی داشته و قصد استفاده از آن‌ها را دارند. این درحالیست که در بخش دیگری از این نظرسنجی گفته شده که حدود ۴۰ درصد مردم از سراسر جهان و سنین مختلف قصد دارند طی یک سال اینده از دارایی‌های رمزارزی استفاده کرده و یا به این صنعت وارد شوند.

نظرسنجی مسترکارت

نظرسنجی که اخیراً توسط شرکت خدمات پرداخت و کارت اعتباری مسترکارت(Mastercard) صورت گرفته است، نشان می‌دهد که از هر ده نفر، چهار نفر قصد دارند در سال آینده از دارایی‌های رمزارزی به عنوان روش پرداخت استفاده کنند.

نتایج این نظرسنجی در تاریخ ۴ام ماه می با عنوان «تقاضا برای استفاده از خدمات پرداخت از طرف مصرف‌کنندگان اوج می‌گیرد»، منتشر شده است. این درحالیست که به گفته‌ی مسترکارت بالغ بر ۱۵۵۰۰ نفر از ۱۸ کشور سراسر جهان در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

در نتایج بدست آمده از این نظرسنجی توضیح داده شده که نسل جوان به شکل ویژه‌ای درگیر صنعت رمزارزها شده است، به عبارتی دو سوم یا حدود ۶۷ درصد جوانان سراسر جهان رویکرد باز نسبت به دارایی‌های رمزارزی داشته و اکنون نسبت به یک سال گذشته از سطح آگاهی بالاتری برخودارند.

mastercard مسترکارت
لوگوی مسترکارت

جوانان پیشتازاند

علاوه بر این، گفته می‌شود که نزدیک به ۷۷ درصد جوانان تمایل دارند تا در رابطه با دارایی‌های رمزارزی اطلاعات بیشتری کسب کنند، درحالیکه ۷۵ درصد اعلام کرده‌اند در صورت درک و شناخت کامل رمزارزها از آن‌ها به عنوان روش پرداخت استفاده خواهند کرد.

روند گسترش سطح دسترسی به دارایی‌های رمزارزی از مدت‌ها پیش آغاز شده و شرکت مسترکارت نیز در اواسط ماه فوریه اعلام کرد که قصد دارد از پرداخت‌های مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال نیز پشتیبانی کرده و این قابلیت را در اختیار یک میلیارد کاربر خود قرار دهد. این درحالیست که به گفته‌ی مسترکارت کاربران در این حالت قادر خواهند بود از دارایی‌های دیجیتال در بیش از ۳۰ میلیون فروشگاه سراسر جهان استفاده کنند.

نسل جوان توسط اداره‌ی سرشماری ایالات متحده به عنوان متولد بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ اطلاق می‌شود، این بدان معناست که دامنه‌ی سنی آن‌ها در سال جاری باید چیزی بین ۲۱ تا ۳۹ سال باشد.

سطح علاقه به استفاده از دارایی‌های رمزارزی به عنوان روش پرداخت تمام سنین نیز مورد بررسی قرار گرفته و این رقم در بین پاسخ‌دهندگان آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و آسیا حدود ۴۰ درصد اعلام شده است.

رمزارزهای دارای نوسان یا شناور

محققان مسترکارت همچنین اعلام کرده‌اند که میزان علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به «رمزارزهای شناور» مانند بیت کوین بسیار زیاد است، اما آن‌ها اعلام کرده‌اند که در زمینه‌ی انتخاب، مسائل امنیتی و مطابقت با قوانین دولتی مرتبط با مصرف‌کنندگان همچنان جای کار وجود دارد.

شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در سراسر جهان باعث تغییر دیدگاه و نحوه‌ی تفکر مردم در رابطه با روش‌های پرداخت دیجیتال شد، درحالیکه یافته‌های مسترکارت نشان می‌دهد اگر این تغییرات همچنان ادامه یابد، سال آینده بالغ بر ۹۳ درصد مردم به استفاده از روش‌های پرداخت نوظهور از جمله رمزارزها، بیومتریک(زیست‌سنجی یا استفاده از علائم حیاتی)، بدون تماس(contactless) یا کد‌های QR گرایش پیدا خواهند کرد.

به دنبال ورود گسترده به صنعت رمزارزها

کریگ وسبورگ(Craig Vosburg) مدیر ارشد محصولات مسترکارت اظهار نموده که این شرکت با تمامی روش‌های پرداخت موجود در بازار جهان از جمله رمزارزها را به عنوان خدمات در اختیار مشتریان خود قرار دهد. به گفته‌ی وی:

Craig Vosburg همانطور که به جلو نگاه می‌کنیم، باید این مسیر را ادامه داده تا بتوانیم تمامی گزینه‌ها را هم در فروشگاه‌ها و هم به صورت آنلاین قابل استفاده کنیم، تا در نهایت به ساختار تجارت یک شکل کلی داده و امکان دسترسی به اقتصاد دیجیتال را برای همه به ارمغان آوریم. Craig Vosburg

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، این غول خدمات پرداخت جهان چندی قبل یک برنامه‌ی پیشرفت و شتاب‌دهنده‌ی استارت‌آپ‌های حوزه‌ی فناوری‌های مالی(فین‌تک) راه‌اندازی کرد، برنامه‌ای که شامل شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری بلاک‌چین نیز می‌شود.

نظر شما در رابطه با نظرسنجی شرکت مسترکارت و تمایل نسل جواب به استفاده از دارایی‌های رمزارزی به عنوان یک روش پرداخت نوظهور و قابل قبول چیست؟ آیا به زودی شاهد فراگیری گسترده‌ی دارایی‌های رمزارزی در سراسر جهان خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا