اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

هدف اولیه‌ی پی‌پَل ساخت یک ارز دیجیتال شبیه به «رمزارزها» بوده است

لوک نوزِک، یکی از بنیانگذاران پی‌پَل به تازگی اعلام نموده که هدف اولیه پی‌پَل توسعه‌ی یک ارز دیجیتال مستقل از بانک‌ها و دولت‌ها بوده است

نکات برگزیده مطلب
  • لوک نوزک(Luke Nosek) یکی از بنیانگذاران پی‌پال در یک ویدئو که ۳۱‌ام ژانویه منتشر شده است، اعلام نموده که این کمپانی در ابتدای شروع کار خود قصد داشت تا یک ارز دیجیتال بسازد که همانند یک رمزارز، مستقل از بانک‌ها و دولت‌ها عمل کند. وی در ادامه گفت که دلیل عدم موفقیت او، نداشتن وقت کافی و فشار سرمایه‌گذاران برای عرضه‌ی هرچه سریع‌تر یک محصول به بازار‌های جهانی بوده است.

ارز دیجیتال پی‌پل

لوک نوزک(Luke Nosek) یکی از بنیانگذاران پی‌پل (Paypal یک کمپانی آمریکایی که در زمینه‌ی سیستم‌های پرداخت مالی آنلاین در سراسر جهان فعالیت می‌کند) با انتشار یک ویدئو در روز ۳۱‌ام ژانویه اعلام نموده که این کمپانی در ابتدای شروع کار خود قصد ساخت یک ارز دیجیتال را داشته که همانند رمزارزها، مستقل از بانک‌ها و دولت‌ها عمل کند.

Paypal

طی یکی از جلسات مجمع جهانی اقتصاد در داووس که هفته‌ی قبل در سوئیس برگزار شده بود، از آقای نوزک پرسیده شد که آیا پی‌پل یا پلت‌فرم WeChat Pay(یک سیستم پرداخت درون برنامه‌ای که توسط نرم‌افزار پیام‌رسان چینی WeChat معرفی شده است) توانسته‌اند مشکلات مختلف مربوط به تراکنش‌های آنلاین را حل کنند یا اینکه رفع این مشکلات به وسیله‌ی استفاده از رمزارزها محقق خواهد شد؟

وی در پاسخ به این سوالات اظهار داشت:

Luke Nosekبسیاری از مردم در رابطه با این موضوع آگاهی ندارند، اما هدف و ماموریت اول پی‌پل ایجاد یک ارز جهانی بود که از هرگونه دخالت فردی، همانند کارتل‌های فاسد صنعت بانکداری یا دولت‌ها، جلوگیری به عمل آورد و مستقل باشد. Luke Nosek

وی در ادامه گفت که این شرکت بزرگ «در زمینه‌ی ساخت چیزی که بتواند از لحاظ تجاری بسیار قدرتمند باشد، موفق بوده است؛ با این حال پی‌پل هرگز نتوانست به هدف اولیه‌ی خود برسد، بیش از حد متمرکز شد و بیش از حد به بزرگ‌ترین موسسات مالی جهان مانند ویزا(Visa)، مسترکارت(Mastercard) و سوئیفت(SWIFT) وابسته شد».

وی با بیان اینکه «ما یاد گرفته‌ایم که پول بپردازیم» اعلام کرد که که پی‌پل موظف است برای راضی نگه داشتن این موسسات مالی هرکاری انجام دهد.

آقای نوزک که یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی کمپانی SpaceX و دوست صمیمی بنیانگذار دیگر پی‌پل یعنی آقای الون ماسک(Elon Musk) نیز می‌باشد، ابزار پشیمانی کرد که خودش و آقای ماسک زمان کافی برای توسعه‌ی چیزی که نزدیک به مفهوم رمزارز غیرمتمرکز امروزی است، نداشته‌اند. وی اعلام کرد که عدم موفقیت در زمینه‌ی ارز دیجیتال پی‌پل به این دلیل بوده است که توسط سرمایه‌گذاران برای عرضه‌ی هرچه سریع‌تر یک محصول تولیدی به بازار، تحت فشار بوده‌اند.

در نهایت آقای نوزک خاطرنشان کرد که او از توسعه‌دهندگان بیت‌کوین(با نماد BTC) و اتریوم(با نماد ETH) بسیار سپاسگذار است که اکوسیستم خود را ایجاد کرده‌اند و برای هرچه سریع‌تر آماده شدن آن‌ها، بر روی کارکنان خود فشار وارد نکرده‌اند. وی امیدوار است که هرگز همانند آن‌ها، از طرف سرمایه‌گذاران فشاری به این توسعه‌دهندگان وارد نشود.

پلت‌فرم پرداختی پی‌پل که در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، تعداد کاربران فعال آن از مرز ۲۵۴ میلیون نفر نیز عبور کرد، به تازگی یک سیستم پاداش‌دهی مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین برای کارمندان خود راه‌اندازی کرده است. کارمندان پی‌پل با شرکت در برنامه‌های مربوط به نوآوری و ارائه‌ی ایده‌های خود می‌توانند به عنوان پاداش، توکن‌های رمزارزی دریافت کنند و توکن‌های خود را در مقابل ۱۰۰ «تجربه یا experience» معاوضه کنند. از این experienceها می‌توان برای افزایش اطمینان حساب‌کاربری و فروشگاه شخصی کاربر، استفاده نمود.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای نوزک چیست؟ در صورتی که پی‌پل در ساخت اولین رمزارز موفق می‌شد، چه سرنوشتی را برای این شرکت متصور می‌شدید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا