اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

در سال ۲۰۲۰ با استفاده از بیت‌کوین چه چیزهایی می‌توان خرید؟

اکنون که بیت کوین توانسته خود را به عنوان یک پناهگاه ذخیره‌ی ارزش و ارز قابل مبادله معرفی کند، اما دقیقاً چه خدمات و محصولاتی را می‌توانیم با استفاده از آن خریداری کنیم

در  سرمایه‌گذاران خرد معمولاً بیت کوین به عنوان یک ابزار حدس و گمان توصیف می‌شود که احتمال رشد و افزایش ناگهانی قیمت برای آن همیشه وجود خواهد داشت. با این حال، رمزارز بیت کوین در ابتدا به عنوان «یک سیستم پول نقد الکترونیک شخص به شخص»طراحی و عرضه شد؛ به عبارتی یک روش پرداخت غیرمتمرکز که به مالک اجازه می‌داد بدون نیاز به ارزهای فیات رایج که توسط دولت‌ها صادر می‌شوند، امور مالی خود را برعهده بگیرد.

گرچه در زمینه‌ی تراکنش‌های خرد و پرداخت‌های روزمره بیت کوین همچنان نتوانسته مانند ارزهای رایج عمل کند، با این حال امروزه این امکان فرهم شده که بخش قابل توجهی از هزینه‌های زندگی را با استفاده از بیت کوین و پرداخت‌های رمزارزی انجام دهیم. بنابراین، با در نظر گرفتن این قابلیت امروز تیم کوینیت بر آن شد تا چند مورد از بهترین و ساده‌ترین روش‌های استفاده از رمزارز بیت کوین به عنوان روش پرداخت در سراسر جهان را معرفی و مختصراً توضیح دهد. گرچه ممکن است این روش‌های پرداخت فعلاً در کشور ما وجود نداشته باشند، اما می‌توانند به عنوان یک تسهیل کننده‌ی مسیر و یا آزمایش در نظر گرفته شوند.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin
خرید با استفاده از بیت کوین

خرید پیتزا(فعلاً در ونزوئلا)

نرخ ارز بیت کوین در مقابل پیتزا نسبت به سال ۲۰۱۰ تغییر چشم‌گیر داشته است. در آن سال‌ها شخصی به نام لزلو هانیچ(Laszlo Hanyecz) جهت خرید دو عدد پیتزا بیش از ۱۰ هزار واحد رمزارز BTC پرداخت کرد. این رویداد اولین معامله‌ی تجاری بیت کوین لقب گرفت و باعث شد در تاریخ صنعت رمزارز به نام «روز پیتزا بیت کوین» نامگذاری شود. گرچه در آن زمان بیت کوین ارزش چندانی نداشت، اما اگر آقای هانیچ به جای خرید پیتزا بیت کوین‌های خود را نگه می‌داشت، اکنون چیزی بالغ بر ۱۹۰ میلیون دلار سرمایه‌ی رمزارزی نصیبش می‌شد.

فروشگاه زنجیره‌ای پیتزاهات(Pizza Hut) که در زمینه‌ی فست‌فود به ویژه پیتزا فعالیت دارد، روح این تراکنش رمزارزی ویژه را زنده نگه داشته است. این شرکت چند ملیتی بزرگ در ماه نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که در راستای پذیرش رمزارزهای بیت کوین، اتریوم و سایر موارد پرکاربرد با شرکت خدمات پرداخت رمزارزی کریپتوبایر(Cryptobuyer) همکاری کرده است. البته در حال حاضر تنها خدمات پرداخت رمزارز پیتزاهات در کشور ونزوئلا آغاز شده و شهروندان این کشور می‌توانند با استفاده از رمزارز اقدام به خرید فست‌فود کنند، اما شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش این سرویس در کشورهای دیگر حتی ایران باشیم.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin
خرید پیتزا با استفاده از بیت کوین

شایان ذکر است که سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی غذا و دارو از جمله شرکت آلمانی لایفراندو(Lieferando) نیز به پذیرش رمزارز روی آورده‌اند. این شرکت آلمانی در زمینه‌ی حمل و نقل محصولات غذایی فعالیت دارد و هم اکنون پذیرش بیت کوین را آغاز کرده است.


خودروهای لوکس و هواپیمای شخصی

شاید به یاد داشته باشید که چند سال قبل و با افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین، خودروهای تولید شرکت لامبورگینی به یک نماد ثروت در بازار رمزارز تبدیل شده بودند، تاجایی که حتی برخی افراد سرشناس یا اصطلاحاً سلبریتی با کرایه‌ی انواع مختلف خودروی لامبورگینی و وعده‌ی ثروت یک‌شبه، اقدام به تبلیغ پروژه‌های رمزارزی مختلف می‌کردند. از آن زمان به بعد یکی از معیارهای موفقیت در صنعت رمزارز خرید اولین خودروی لامبورگینی توسط مبادله‌گران بود.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin
خرید خودرو لوکس با استفاده از بیت کوین

به هر حال، اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که قابلیت خرید یک لامبورگینی یا هر خودرو لوکس دیگری توسط رمزارز وجود دارد. در این میان شرکت‌های نمایندگی فروش خودروهای لوکس از جمله بیت‌کارز(BitCars) و اوتوکوین‌کارز(AutoCoinCars) از جمله موارد متعددی هستند که به شما اجازه می‌دهند که در ازای پرداخت رمزارز، خودروی لوکس مورد نظر خود را خریداری کنید. این شرکت‌ها از برندهای مختلفی مانند مک‌لارن، بوگاتی، پورش، لامبورگینی و مواردی از این دست پشتیبانی کرده و حتی می‌توانند نسخه‌های سفارشی را در ازای پرداخت مقدار مشخصی رمزارز بیت کوین در اختیار شما قرار دهند.

شما می‌توانید با استفاده از رمزارز بیت کوین سایر وسایل نقلیه‌ی لوکس را هم خریداری کنید، مثلاً موتور سیکلت‌های گران‌قیمت، اتومبیل‌های کلاسیک و یا حتی یک هواپیمای شخصی.

خرید مستقیم میسر نیست

البته لازم به ذکر است که اغلب شرکت‌های خودروسازی در حال حاضر اقدام به پذیرش رمزارز نمی‌کنند، بنابراین یکی از محدودیت‌های رمزارزها در این زمینه این است که شما غالباً یک خودروی لوکس دست دوم را خریداری می‌کنید و یا در بهترین حالت محصولات تولید‌کننده‌ی مورد نظر شما توسط یک تامین‌کننده‌ی واسط(با هزینه‌های اضافه) به دست شما خواهد رسید. با این حال، شرکت تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی کارما اوتوموتیو(Karma Automotive) در این زمینه یک قدم فراتر رفته و چندی قبل اعلام نموده که برخی نمایندگی‌های ویژه‌ی آن اقدام به پذیرش بیت کوین می‌کنند؛ و مشتریان می‌توانند به صورت مستقیم با پرداخت رمزارز محصولات این شرکت را خریداری نمایند.

اگر به وسایل نقلیه‌ی زمینی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید با پرداخت معادل ۴۰ میلیون دلار بیت کوین یک جت شخصی خریداری کنید! یک شرکت خرید و فروش هواپیما‌های شخصی به نام آویترید(Aviatrade) اخیراً اعلام نموده که مشتریان می‌توانند با پرداخت بیت کوین طیف وسیعی از هواپیماها و جت‌های شخصی را خریداری کنند. این شرکت به شما اجازه می‌دهد که یک گلف‌استریم(Gulfstream G650ER) را با پرداخت رمزارز مستقیماً دریافت کنید.


شبکه‌ی مجازی

با توجه به اینکه امروزه همه‌ی ما در دنیای مجازی غرق شده‌ایم و نیاز داریم در بخش‌های مختلف از هویت واقعی خودمان دفاع کنیم، جای تعجب ندارد که شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات شبکه‌ی مجازی یا VPN نیز سریعاً به پذیرش بیت کوین روی آورده‌اند. در صورتی که تمایل دارید با استفاده از رمزارز هزینه‌ی  خرید اشتراک VPN خود را پرداخت کنید، هم اکنون شرکت‌های هستند که بیت کوین دریافت می‌کنند.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin
شبکه‌ی مجازی و بیت کوین

در این بین می‌توان به نام‌های شناخته شده‌ای همچون نورد‌ وی‌پی‌ان(NordVPN)، سورف شارک(Surfshark)، اکسپرس وی‌پی‌ان(ExpressVPN)، سایبرگوست(Cyberghost)، پروتون وی‌پی‌ان(ProtonVPN) و مواردی از این دست اشاره کرد که خدمات پرداخت بیت کوین را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. البته شایان ذکر است که دولت‌های سراسر جهان اخیراً در زمینه‌ی رهگیری و پیگیری تراکنش‌های رمزارزی وارد شده و تلاش می‌کنند تا تمامی مبادلات صورت گرفته در این شکل را ردیابی کنند. این درحالیست که اغلب صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز نیز ارائه‌ی خدمات رمزارزی را منوط به تکمیل پروتکل‌های شناخت مشتری(KYC) می‌دانند. بنابراین به نظر نمی‌رسد که استفاده از رمزارز برای پرداخت هزینه‌ی سرویس‌های حفاظت از حریم خصوصی روش مناسبی تلقی شود.


خدمات تحت وب

کاملاً منطقی است که وب‌سایت‌ها و سرویس‌های ارائه دهنده‌ی خدمات تحت وب ارزهای دیجیتالی را کاملاً مورد پذیرش قرار دهند. علاوه بر خدمات شبکه‌ی مجازی فوق‌الذکر، خدمات دیگری در فضای مجازی وجود دارد که با کمایل میل دارایی‌های رمزارزی شما را می‌پذیرند.

به عنوان مثال می‌توان از سرویس ذخیره‌سازی ابری مگا(MEGA) یاد کرد که پذیرش رمزارز بیت کوین را آغاز کرده است، و یا شرکت خدمات آنلاین فورچان(4Chan) که یکی از روش‌های پرداخت هزینه‌ی حق عضویت آن بیت کوین و سایر رمزارز شناخته شده است.


تعطیلات بعدی کجا بریم؟

گرچه شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان باعث شد تا برنامه‌ی تعطیلات و تفریح بسیاری از مردم با مشکل مواجه شده و لغو شود، اما این رویداد باعث شد تا تعداد زیادی از مقاصد گردشگری به پذیرش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین رو آورده و خدمات پرداخت ارز دیجیتال را هم به سرویس‌های خود اضافه کنند. این بدان معناست که پس از فروکش کردن بیماری کووید۱۹ و رفع محدودیت‌های فعلی، شما می‌توانید با استفاده از رمزارز بیت کوین به رزرو مقصد بعدی خود پرداخته و هزینه‌های مختلف از جمله هتل، حمل و نقل و بلیط هواپیما را به واسطه‌ی رمزارز پرداخت کنید.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin

یکی از پلت‌فرم‌های شناخته شده که این امر را ممکن می‌سازد، تراوالا(Travala) نام دارد. شما در این پلت‌فرم می‌تواند از ۲ میلیون هتل در سراسر جهان اتاق رزرو کرده و برای رسیدن به مقصد بیش از ۶۰۰ خط هوایی مختلف را انتخاب کنید. نیاز به یادآوری ندارد که هزینه‌ی خدمات ارائه شده توسط این پلت‌فرم را می‌توان تماماً با استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود پرداخت کرد.

شایان ذکر است که پرداخت هزینه‌ی رزرو خدمات فوق با استفاده از رمزارزها نسبت به کارت‌های اعتباری و ارزهای فیات کمی گران‌تر خواهد بود، زیرا در این بین لازم است از یک سرویس ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت رمزارز همچون بیت‌پی جهت تبدیل ارز استفاده کرد، با این وجود شما می‌توانید در تراوالا بهترین گزینه‌ها را براساس نیاز خود پیدا کنید.


ساعت و لوازم شخصی لوکس

اگر از ساعت کاسیو قدیمی خود خسته شده‌اید و مقداری بیت کوین در کیف‌پول رمزارز خود دارید، پس از شنیدن این ایده که می‌توانید با استفاده از BTC یک ساعت‌ جدید لوکس خریداری کنید، خوشحال خواهید شد.

در میان تمام گزینه‌های موجود، یکی از محصولات فرانک مولر به نام استیم پانک اینکریپتو(Franck Muller Steampunk Limited Edition Encrypto) را می‌توان به عنوان گران‌ قیمت‌ترین گزینه‌ی موجود در بازارهای بین‌المللی معرفی کرد. شما با پرداخت معادل ۱۷۳۸۰ دلار رمزارز بیت کوین، می‌توانید یکی از نسخه‌های محدود این محصول را خریداری کنید. از این ساعت منحصر به فرد تنها ۲۵۰ عدد ساخته خواهد شد که هرکدام به همراه یک جعبه‌ی فلزی زیبا و یک گل رز ساخته شده از طلا به مشتری عرضه می‌شود.

این محصول لوکس به همراه یک آدرس QR حک شده از بلاک جنسیس، یک آدرس عمومی منحصر به فرد و همچنین یک درگاه یو‌اس‌بی(USB) مهم و موم شده حاوی کلید خصوصی این آدرس ارائه خواهد شد.

اگر شما هم مانند ما فکر می‌کنید که محصول فوق‌الذکر کمی گران‌تر از میزان رمزارز موجود در کیف‌پول شخصی می‌باشد، می‌توانید با مراجعه به پلت‌فرم آنلاین بیت‌دیلز(BitDials) یک محصول مقرون به صرفه‌تر پیدا کنید. در این وب‌سایت طیف وسیعی از لوازم شخصی از جمله محصولات شرکت کارتیر، تگ هیوور، بریتلینگ و غیره با برچسب قیمت ۳ هزار دلاری و پایین‌تر موجود می‌باشد.


طلا

رمزارز بیت کوین توسط برخی تحلیلگران و کاربران صنعت به عنوان «طلا دیجیتال» توصیف شده است، زیرا تا به امروز توانسته مقاومت چشم‌گیری در برابر تورم از خود نشان دهد. با این وجود، امکان خرید طلا واقعی توسط بیت کوین وجود دارد.

دو شرکت بیت‌گیلد(Bitgild) و اوروپین مینت(European Mint) از جمله شرکت‌های شناخته شده‌ای هستند که با خوشحالی به شما اجازه می‌دهند در ازای پرداخت بیت کوین، طلای فیزیکی یا سایر فلزات گران‌بها از جمله نقره، تیتانیوم و غیره را به صورت شمش یا سکه خریداری کنید.

البته شرکت اوروپین مینت پرداخت‌های رمزارزی خود را به واسطه‌ی خدمات ارزی شرکت بیت‌پی(BitPay) انجام می‌دهد، این بدان معناست که شما مجبور به پرداخت ۱ درصد کارمزد تراکنش خواهید شد؛ با این حال شرکت بیت‌گیلد به شما اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم با استفاده از آدرس کیف‌پول و یا آدرس صرافی مبادله رمزارز، اقدام به خرید طلا کنید.


بازی‌های رایانه‌ای

در سال ۲۰۱۷، شرکت استیم(Steam) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های خرید بازی‌های رایانه‌ای خدمات پرداخت به واسطه‌ی رمزارز را آغاز کرد، با این حال پس از مدت کوتاهی به دلیل عدم استقبال از این سرویس و مشکلات عدیده‌ای که پیش آمد، تمامی خدمات رمزارزی این پلت‌فرم متوقف شد. البته این بدان معنا نیست که شما دیگر قادر نخواهید بود که بازی مورد نظر خود را با استفاده از رمزارز خریداری کنید.

کاربران صنعت رمزارز می‌توانند با مراجعه به پلت‌فرم گرین‌من گیمینگ(Green Man Gaming) و با پرداخت بیت کوین، یک نسخه‌ی دیجیتال از اغلب بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار را خریداری کنند. خدمات رمزارزی این شرکت برای کنسول‌های مختلف از جمله نینتندو، اکس‌باکس و پلی‌استیشن ارائه شده است. شایان ذکر می‌باشد که خرید نسخه‌ی دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از رمزارز معمولاً ارزان‌تر از خرید همان نسخه با استفاده از ارزهای فیات می‌باشد!

متناوباً دو پلت‌فرم اکباکس و پلی‌استیشن نتورک نیز به صورت مستقیم فرآیند پرداخت هزینه‌ی خدمات آنلاین از جمله اشتراک ماهانه به واسطه‌ی بیت کوین را هم آغاز کرده‌اند. فروشگاه محصولات دیجیتال هامبل باندل(Humble Bundle) که با تمرکز بر روی امور خیریه فعالیت دارد، چندی قبل از پذیرش رمزارز بیت کوین به عنوان یکی از روش‌های پرداختی خود خبر داد.


آثار هنری

اگر دیوارهای خانه‌ی شما کمی خالی و بی‌روح به نظر می‌رسند، شما می‌توانید با استفاده از بیت کوین یک اثر هنری خریداری کرده و باعث تغییر این وضعیت شوید. یکی از گزینه‌های پیش روی شما استفاده از خدمات شرکت سینگولارت(Singulart) است، یک فروشگاه آنلاین خرید و فروش آثار هنری که خدمات حمل و نقل رایگان در سراسر جهان را ارائه می‌کند. این شرکت مدت‌هاست که به پذیرش ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین روی آورده و به مشتریان اجازه می‌دهد هزینه‌ی محصولات مورد علاقه‌ی خود را با استفاده از BTC پرداخت کنند.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin

هنرمندان تحسین شده و نوپا می‌توانند از طریق پلت‌فرم سینگولارت آثار هنری از جمله نقاشی، مجسمه و سایر موارد را به یک گالری آنلاین تبدیل کرده و بفروش برسانند.


نام دامنه

اخیراً برنامه‌ریزی کرده‌اید که یک وب‌سایت جدید توسعه‌ دهید؟ با این وجود هنوز دامنه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اید؟ خب، اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که شما می‌توانید دامنه‌ی مورد نظر خود را با استفاده از بیت کوین خریداری کنید. پلت‌فرم‌های مختلفی از جمله نیم‌چیپ(Namecheap)، مونووی‌ام(Monovm) و دومینز فور بیت‌کوینز(Domains 4 Bitcoins) از جمله مواردی هستند که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد و می‌توانید با پرداخت بیت کوین، اغلب دامنه‌های سطح بالا(TLDs) را خریداری کنید. این درحالیست که برخی پلت‌فرم‌های ثبت دامنه به شما اجازه می‌دهند با استفاده از بیت کوین و به صورت مستقیم از طریق وب‌سایت، دامنه‌ی مورد نظر خود را خریداری کنید.

علاوه بر سرویس فوق، شما می‌توانید با پرداخت بیت کوین به فروشگاه‌های بزرگی همچون سرور روم(Server Room)، کلو وایپر(Clouviper) و کوین‌هاست(Coin.host) از خدمات مختلفی مانند میزبانی تحت وب، سرورهای خصوصی، شبکه‌های مجازی و غیره استفاده کنید.

دامنه‌های غیرقابل توقف

اگر دامنه‌های سنتی به اندازه‌ی کافی پاسخگوی نیازهای شما نیستند، شما می‌توانید با پرداخت رمزارز به شرکت «پلت‌فرم‌های غیرقابل توقف(Unstoppable Domains)» از دامنه‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین بهره‌مند شوید، دامنه‌های جدیدی که با پسوند .crypto به فروش می‌رسند.

پس از خرید دامنه‌های .Crypto این دامنه به صورت مادام‌العمر در اختیار شما قرار گرفته و هرگز حق مالکیت آن تغییر نخواهد کرد. با این حال، برخلاف دامنه‌های معمولی، کاربران و بینندگان برای تعامل با وب‌سایت‌های بلاک‌چینی نیاز دارند تا از مرورگرهای ویژه یا افزونه‌های دارای این قابلیت استفاده کنند؛ زیرا هر دامنه به صورت منحصر به فرد یک توکن ERC-721 ذخیره شده در بلاک‌چین است.


عملاً هرچیزی!

یکی از رایج‌ترین مشکلات در بین کاربران صنعت رمزارز این است که آن‌ها نمی‌توانند با استفاده از ارزهای دجیتال خود اجناس مورد نظر را از هرنوع مارک یا مدلی خریداری کنند. به عنوان مثال امکان خرید غذا، خودرو لوکس و حتی هواپیمای شخصی به واسطه‌ی بیت کوین وجود دارد، اما همه‌ی پلت‌فرم‌ها و فروشندگان سراسر جهان از این نوع خدمات پرداخت پشتیبانی نمی‌کنند.

خرید بیت کوین خدمات پرداخت رمزارز BTC Bitcoin
هر چیزی می‌توان خرید

گرچه این گفته‌های کاملاً درست است و شما نمی‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های بزرگی همچون آمازون بیت کوین‌های خود را خرج کنید، اما پلت‌فرم‌های خرده‌فروشی آنلاینی در فضای مجازی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند هزینه‌ی اجناس را با استفاده از ارزهای دیجیتال بپردازید.

وب‌سایت اوراستاک(Overstock.com) یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های سطح جهانی است که قابلیت خدمات پرداخت بیت کوین را دارد. شما با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف، از جمله لوازم خانگی، دکوراسیون داخلی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره را خریداری کنید.

وب‌سایت‌های عرضه‌کننده‌ی محصولات حوزه‌ی فناوری مانند نیواگ(NewEgg) نیز به پذیرش بیت کوین روی آورده‌اند. گرچه این پلت‌فرم در ابتدا تنها در زمینه‌ی فروش قطعات رایانه فعالیت داشت، اما اکنون گسترش یافته و بخش‌های دیگری از جمله پوشاک، سلامت و بهداشت، لوازم خانگی و غیره را هم اضافه کرده است.

راهکارهای دیگر

البته، شما حتی در فروشگاه‌هایی که خدمات پرداخت رمزارزی را هم قبول نمی‌کنند با استفاده از رمزارزهای خود به خرید بپردازید. برای اینکار تنها کافیست از کارت‌های هدیه‌ی رمزارزی استفاده کنید. در حال حاضر تعداد زیادی پلت‌فرم معتبر به همین منظور راه‌اندازی شده است، از جمله بیت‌رفیل(Bitrefill) و گیفت(Gyft) که هر دو به شما اجازه می‌دهند کارت‌های هدیه‌ی فروشگاه‌های بزرگی همچون آمازون، والمارت، اوبر، استارباکس و غیره را با استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزهای محبوب خریداری کنید.

علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید یک حساب کاربری در بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت رمزارزی از جمله کوین‌بیس و بیت‌پی(BitPay) راه‌اندازی کنید. این شرکت‌ها به تازگی خدمات جدیدی از جمله کارت‌های بدهی رمزارزی و حتی کارت‌های هدیه‌ی رمزارزی را ارائه کرده‌اند. این پلت‌فرم‌های که اغلب در زمینه‌ی مبادله‌ی رمزارز فعالیت دارد، به کاربران خود اجازه می‌دهند با استفاده از دارایی موجود در حساب‌های خود خدمات خرید آنلاین انجام دهند.

نظر شما در رابطه با موارد ذکر شده در این مقاله چیست؟ چه چیزهایی دیگری را می‌توان با استفاده از خدمات پرداخت رمزارزی خریداری کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا