KYC(شناخت مشتری) چیست؟

پروتکل‌های شناخت مشتری یا KYC (مخفف Know You Customer) یکی از فرآیند‌ها و اصطلاحات مهمی هستند که توسط کسب و کار‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و در کل به روند تایید هویت مشتری یا کاربر قبل از شروع همکاری و در طول آن اشاره دارد.

بانک‌ها، پلت‌فرم‌های پرداخت دیجیتال و صرافی‌ها و هر شرکتی که با فرایند‌های مالی سروکار دارد، به موجب استاندارد‌های RBI نیاز دارد تا قبل از اجازه‌ی دسترسی کامل به تمام خدمات خودش، از کاربران بخواهد تا بخش‌های مرتبط با KYC را تکمیل کنند و هویت خود را از طریق روش‌های مختلفی همچون ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر، شماره‌ی تلفن، ایمیل و آدرس، تاییید کنند.

فرآیند‌های KYC معمولا به عنوان یک اقدام احتیاطی جهت جلوگیری از هرگونه فعالیت‌ غیرقانونی مثل پولشویی، رشوه‌خواری یا فساد مالی انجام می‌شود و امروزه توانسته‌اند نام خود را به عنوان یک ابزار مهم برای مبارزه با اینگونه فعالیت‌ها به ثبت برسانند. این پروتکل‌ها به دولت و یا شرکت‌های تجاری کمک می‌کنند تا چنین فعالیت‌های غیرقانونی را ردیابی کرده و پیش از هرگونه اقدام عملیاتی، آن‌ها را منهدم کنند. صرف‌ نظر از الزامات قانونی، تکمیل فرایند‌های شناخت مشتری همچنین به کاربر و مشتری کمک می‌کند تا به بسیاری از محصولات برتر شرکت‌های مالی دسترسی کامل داشته و بتوانند معاملات را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند.

KYC

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا