اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مبادلات انجام شده در صرافی‌های غیرمتمرکز طی ماه گذشته به ۲۲ میلیارد دلار رسیده است!

در نتیجه‌ی استقبال گسترده از صرافی‌های غیرمتمرکز رمزارز در شبکه‌ی اتریوم، این پلتفرم‌ها حجم مبادلات چشمگیری را تجربه کرده‌اند و یونی‌سواپ هم‌اکنون از نظر حجم مبادلات روزانه با بسیاری از صرافی‌های متمرکز رقابت می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی‌های غیرمتمرکز(DEXها) در طول ماه‌های اخیر به دلیل فعالیت پلتفرم‌هایی همانند یونی‌سواپ(Uniswap)، کرو(Curve) و بالانسر(Balancer) با استقبال گسترده‌ی فعالان صنعت رمزارزها مواجه شده‌اند. داده‌های منتشر شده از این حوزه نشان می‌دهد که حجم مبادلات در اغلب پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز افزایش چشمگیری یافته است. در همین راستا سهم مبادلات پلتفرم یونی‌سواپ نیز در این حوزه افزایش یافته است و حجم مبادلات این پلتفرم هم‌اکنون با بسیاری از پلتفرم‌های مبادلات متمرکز برابری می‌کند.

تسلط یونی‌سواپ بر بازار مبادلات غیرمتمرکز افزایش یافته است

همانطور که نام صرافی‌های غیرمتمرکز نشان می‌دهد، این صرافی‌ها امکان مبادلات دارایی‌ها را بدون اتکا به یک شرکت، موسسه، شخص و یا سازمان متمرکز را فراهم می‌کنند. این سرویس هولدر‌های رمزارزها را قادر می‌سازد تا رمزارزهایشان را با محدودیت کمتری با یکدیگر مبادله کنند و در نتیجه با سهولت بیشتری در بازارهای غیرمتمرکز فعالیت کنند.

در نتیجه‌ی هجوم کاربران حجم مبادلات صرافی‌های غیرمتمرکز در طول ماه گذشته به 22 میلیارد دلار رسیده است. حجم مبادلات این صرافی‌ها نیز در طول یک‌سال 70 برابر شده است.

داده‌های وب‌سایت دون آنالیتیکس(Dune Analytics) نشان می‌دهد که حجم مبادلات صرافی‌های غیرمتمرکز در طول چهار ماه گذشته افزایش نمایی را تجربه کرده است که پلتفرم یونی‌سواپ با 14.9 میلیارد دلار و کرو با 5.2 میلیارد دلار حجم مبادلات در طول ماه گذشته بیشترین تاثیر را در شکل‌گیری این پدیده داشته‌اند.

دیگر پلتفرم‌های کوچکتر مبادلات غیرمتمرکز همانند شبکه‌ی کایبر(Kyber Network) و بالانسر(Balancer) در طول این زمان افزایش قابل توجهی در حجم مبادلات را تجربه کرده‌اند. میزان فعالیت در شبکه‌ی کایبر از ماه ژوئن تاکنون بیش از دو برابر افزایش یافته است. به‌طور مشابه میزان فعالیت در پلتفرم بالانسر در همین مدت زمان 10 برابر افزایش یافته است.

حجم مبادلات صرافی‌های غیرمتمرکز
حجم مبادلات پلتفرم‌های غیرمتمرکز

اگرچه، فعالیت اغلب پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز در نیمه‌ی دوم سال 2020 میلادی افزایش چشمگیری یافته است، یونی‌سواپ بیشترین افزایش در سهم بازار‌های مبادلات غیرمتمرکز را تجربه کرده است. برهمین اساس، سهم یونی سواپ از بازارهای مبادلات غیرمتمرکز در پایان ماه آگوست به 71.2 درصد افزایش یافته است. از طرفی سهم بازار پلتفرم‌های اوسیس(Oasis)، زیروایکس(0x) و دی‌وای‌دی‌ایکس(dYdX) پس از ظهور رقبای جدید در این حوزه 95 درصد کاهش یافته است.

افزایش چشمگیر فعالیت کاربران در پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز

به‌طور کلی، در ماه گذشته فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز به بالاترین سطح خود رسیده است و در حقیقت تنها در این ماه حجم مبادلات این پلتفرم‌ها با نیمی از حجم مبادلات 12 ماه گذشته‌ی آن‌ها برابری می‌کند. بررسی دون آنالیتیکس نسبت به حجم مبادلات 13 صرافی غیرمتمرکز در طول سی روز گذشته حجم مبادلات این صرافی‌ها را 24 میلیارد دلار نشان می‌دهد. همچنین حجم مبادلات این صرافی‌ها در طول 12 ماه گذشته 45.97 میلیارد دلار گزارش شده است.

حجم مبادلات روزانه‌ی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ هم‌اکنون با بسیاری از صرافی‌های متمرکز قابل مقایسه است. یونی‌سواپ با 309.5 میلیون دلار حجم مبادلات در طول 24 ساعت هم‌اکنون دوازدهمین صرافی بزرگ رمزارزها از نظر حجم مبادلات محسوب می‌گردد. با این وجود تعدادی از صرافی‌های متمرکز حجم مبادلات جعلی را گزارش می‌کنند و با در نظر گرفتن این واقعیت رتبه‌ی واقعی یونی‌سواپ چند پله افزایش خواهد یافت. در صورتی که یونی‌سواپ روند رشد کنونی خود را برای سه ماه آینده حفظ کند، قادر خواهد بود به حجم مبادلات روزانه‌ی 2.4 میلیارد دلاری برسد و در صورت وقوع این سناریو، رقابت نزدیکی را با بزرگترین صرافی متمرکز یعنی صرافی بایننس شاهد خواهیم بود.

نظر شما نسبت به افزایش سهمی‌وار حجم مبادلات در پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز چیست؟ آیا یونی‌سواپ در نهایت از نظر حجم مبادلات به رقیب اصلی صرافی بایننس تبدیل خواهد شد؟ آیا قانون‌گذاری سختگیرانه فعالان صنعت رمزارزها را به پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز هدایت می‌کند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا