اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دامنه‌ی Uniswap.com به پلتفرم مبادلاتی یونی سواپ منتهی نمی‌شود!

مالک ناشناس دامنه‌ی یونی‌سواپ دات کام(Uniswap.com) که تنها با نام پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز یونی‌سواپ شباهت اسمی دارد، ترافیک این وب‌سایت را به پلتفرم سوشی‌سواپ(Sushiswap) هدایت کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • کاربران فعال در حوزه‌ی مبادلات غیر متمرکز اخیراً با اقدام عجیب و اسرارآمیزی مواجه شده‌اند. در حقیقت شخصی توانسته ترافیک نام دامنه‌ی یونی‌سواپ دات کام(Uniswap.com) را به پلتفرم رقیب سوشی سواپ منتقل کند. یونی‌سواپ(Uniswap) که با دامنه‌ی Uniswap.org در دسترس کاربران قرار دارد، یکی از بزرگترین پلتفرم مبادلاتی غیرمتمرکز رمزارزها محسوب می‌شود.

انتقال ترافیک دامنه‌ی یونی‌سواپ دات کام به پلتفرم سوشی‌سواپ

کاربران پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز اخیراً اتفاق عجیبی را تجربه کرده‌اند. شخص یا اشخصاصی دامنه‌های مشابه با پلتفرم‌های مبادلاتی را خریداری کرده و ترافیک‌ آن‌ها را به پلتفرم‌های رقیب منتقل می‌کنند. در حقیقت اخیراً نام دامنه‌ی یونی‌سواپ دات کام(Uniswap.com) اخیراً به پلتفرم سوشی‌سواپ(Sushiswap) هدایت ‌شده است.

پیش از سال 2017 میلادی، دامنه‌ی یونی‌سواپ دات‌کام بازاری برای مبادلات کالا محسوب می‌گردید اما پس از آن این وب‌سایت برای مدتی از دسترس کاربران خارج شده و تا می سال جاری نیز امکان دسترسی به این وب‌سایت وجود نداشته است.

بنظر می‌رسد که شخصی نام دامنه‌ی یونی‌سواپ دات کام را خریداری کرده و دامنه‌ی آن را به پلتفرم مبادلاتی سوشی سواپ(رقیب یونی‌سواپ به عنوان پلتفرم مبادلات غیرمتمرکز) متصل کرده است.

یونی‌سواپ دات کام تنها با پلتفرم مبادلات غیرمتمرکز یونی‌سواپ شباهت اسمی داشته و به این پلتفرم ارتباطی ندارد. بر اساس اطلاعیه‌ی یونی‌سواپ برند‌های تجاری این پلتفرم عبارتند از یونی‌سواپ‌.آر(UNISWAP®)، یونی‌تی‌ام (UNI™) و یونی‌سواپ لبز(UNISWAP LABS™).

اگرچه تاکنون مالک نام دامنه‌ی یونی‌سواپ مشخص تشده است. یکی از توسعه‌دهندگان ناشناس سوشی‌سواپ با نام کاربری 0xMaki در حساب کاربری توییتر خود اظهار داشت که تیم توسعه‌دهنده‌ی سوشی سواپ بجز دامنه‌هایی که به پسوند دات اف آی(.fi) و دات اورج(.org) منتهی می‌شوند، یونی‌سواپ دات کام و هر دامنه‌ی دیگری را خریداری نکرده است.

در گذشته نیز انتقال ترافیک دامنه‌های مشابه به پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز تجربه شده است. مالک ناشناس دامنه‌ی پنکیک دات کام(Pancake.com) که به نام دامنه‌ی پلتفرم مبادلات غیرمتمرکز پنکیک سواپ(Pancakeswap) در شبکه‌ی بایننس اسمارت چین(BSC) شباهت دارد، از ماه مارس تاکنون ترافیک این وب‌سایت را به پلتفرم سوشی‌سواپ منتقل کرده است.

نظر شما نسبت به اقدام عجیب انتقال ترافیک نام دامنه‌های مشابه با پلتفرم‌های مبالدات غیرمتمرکز به پلتفرم مبادلاتی سوشی سواپ چیست؟ آیا توسعه‌دهندگان سوشی سواپ در این اقدام عجیب نقشی دارند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دکمه بازگشت به بالا