اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

افزایش احتمال بروز حملات ۵۱ درصد پس از اجرایی شدن هالوینگ در شبکه‌ی بیت کوین‌کش

تحلیلگران معتقداند که رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین‌کش باعث خروج ماینرها و کاهش سرعت تولید بلاک‌های جدید شده است، روندی که در نهایت منجر کاهش چشم‌گیر هزینه‌ی حملات ۵۱ در این شبکه خواهد شد

نکات برگزیده مطلب
  • اندکی پس از اولین رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین‌کش(BCH)، بدترین پیش‌بینی‌های مربوط به تاثیر این رویداد بر امنیت شبکه و سرعت آن، به واقعیت پیوست. نصف شدن پاداش مهم‌ترین فورک بیت کوین باعث شده تا استخراج BCH دیگر برای ماینرها سوددهی به همراه نداشته و روند مهاجرت آن‌ها آغاز شود. با خروج ماینرها از این شبکه‌ی رمزارز اکنون هش‌ریت شبکه به شدت افت کرده و علاوه بر کند شدن روند تولید بلاک‌های جدید، احتمال وقوع حملات ۵۱ درصد نیز به شدت افزایش یافته است. آیا اینگونه عوامل در نهایت منجر به سقوط قیمت این پروژه‌ی رمزارزی می‌شود؟

کاهش سرعت بیت کوین‌کش

حال که رویداد هالوینگ یا نصف شدن پاداش شبکه با موفقیت اعمال شده است، پاداش تایید بلاک توسط ماینرها نیز نصف شده و از ۱۲/۵ واحد رمزارز BCH به ۶/۲۵ واحد کاهش یافته است. این رویه باعث شده تا فرایند استخراج در شبکه‌ی بیت کوین‌کش برای تعداد زیادی از ماینرها سودآوری نداشته و حتی در برخی موارد به ضرردهی برسد. مهاجرت ماینرها باعث شده که هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین‌کش نیز به شکل عجیبی سقوط کند، که به نوبه‌ی خود به انباشت تراکنش‌ها و کاهش سرعت این شبکه‌ی رمزارزی منجر شده است.

بیت کوین‌کش BCH BTC

براساس گزارشات منتشر شده توسط آلیستر میلن(Alistair Milne) سرمایه‌گذار بازار رمزارزها و رئیس بخش سازماندهی صنعتی شرکت آلتانا دیجیتال(Altana Digital) که در زمینه‌ی صندوق سرمایه‌گذاری و نگهداری ارز فعالیت دارد، روند اضافه شدن بلاک‌های جدید در شبکه‌ی بیت کوین‌‌کش نسبت به روز پیش از رویداد هالوینگ ۸۳ درصد کند‌تر شده است. طبق گزارشات مذکور، استخراج هر بلاک در شبکه‌ی بیت کوین‌کش اکنون حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم دارد، مدت زمانی که برای یک شبکه‌ی به اصطلاح طراحی شده برای پرداخت‌های آنی، بسیار زیاد است.

این تراکم و کاهش سرعت ایده‌ی «خرید قهوه» به واسطه‌ی رمزارزهای BCH(که یکی از شعارهای تبلیغاتی و پذیرش این شبکه‌ی رمزارزی به شمار می‌آید) را به چالش کشیده و گاهاً زیر سوال می‌برد.

یک واحد بیت کوین برای حمله‌ی ۵۱ درصد کافیست؟

این درحالیست که مشکلات پیش آمده پس از رویداد هالوینگ در شبکه‌ی بیت کوین‌کش به همینجا ختم نمی‌شود. با مهاجرت این تعداد ماینر از شبکه‌ی BCH، این شبکه که مهم‌ترین فورک بیت کوین شناخته می‌شود اکنون نسبت به حملات ۵۱ درصد بسیار آسیب‌پذیر شده است.

همانطور که لینا سیچ(Lina Seiche) مدیر بازاریابی پلت‌فرم مبادلاتی BTSE توضیح داده است، اکنون هکرها و بازیگران بد می‌توانند بدون هزینه‌ی قابل توجه در عرض یک ساعت به شبکه‌ی بیت کوین‌کش حمله کنند.

بیت کوین‌کش BCH BTC

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد که «هزینه‌ی حمله به شبکه‌ی بیت کوین‌‌کش نسبت به روز گذشته یک سوم شده است. در حال حاضر، برخی منابع تحقیقاتی که وظیفه‌ی نظارت و ردیابی حملات ۵۱ درصد را بر عهده داشتند، ارائه‌ی اطلاعات برای شبکه‌ی بیت کوین‌کش را متوقف کرده و آن را کنار گذاشته‌اند».

به طور معمول، اینگونه کاهش ناگهانی هش‌ریت شبکه با خودتنظیمی سختی استخراج دوره‌ای خنثی می‌شود، اما مفسران و تحلیلگران فعال در توییتر معتقد‌اند که موضوع کاهش هش‌ریت شبکه بیش از چند روز به طول خواهد انجامید. شخصی با انتشار یک پست توییتر توضیح داد که «با در نظر گرفتن نرخ فعلی، به نظر می‌رسد که روند تنظیم سختی استخراج ماه‌ها به طول می‌انجامد».

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی بیت کوین‌‌کش چیست؟ چه راهکاری برای مقابله با حملات ۵۱ درصد وجود دارد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا