اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ماینری با اسم مستعار «ساتوشی ناکاموتو» بیش از ۴۰ درصد از شبکه‌ی بیت‌کوین کش را در اختیار دارد

قدرت هش تحت کنترل این ماینر باعث ایجاد نگرانی از وقوع حملات ۵۱ درصد بر روی شبکه‌ی این رمزارز شده است

نکات برگزیده مطلب
  •  براساس داده‌های بلاک‌چینی اخیرا منتشر شده است، یک ماینر که نام ساتوشی ناکاموتو را در تمام بلاک‌های ماین شده‌ی خود اضافه کرده است، در حال حاضر کنترل بیش از ۴۰ درصد هش‌ریت شبکه بیت‌کوین کش را تحت کنترل خود دارد. در رابطه با این موضوع نظریه‌های مختلفی وجود دارد، اما برخی معتقد‌اند که آقای کریگ رایت و طرفدارانش قصد صدمه‌ زدن به شبکه‌ی بیت‌کوین کش و در نهایت افزایش قیمت بیت‌کوین SV را دارند.

ساتوشی ناکاموتو ماینر بیت‌کوین کش

 براساس داده‌های بلاک‌چینی منتشر شده توسط آقای گرگ تامسون(Greg Thomson خبرنگار) یک ماینر که نام ساتوشی ناکاموتو را در تمام بلاک‌های ماین شده‌ی خود اضافه کرده است، در حال حاضر کنترل بیش از ۴۰ درصد هش‌ریت شبکه بیت‌کوین کش را تحت کنترل خود دارد.

به غیر از مقاصد اقتصادی و کسب درآمد از طریق ماینینگ رمزارز بیت‌کوین کش، چندین نظریه‌ در رابطه با قصد و نیت وجود چنین قدرت هشی وجود دارد. به طور کلی استخراج بیت‌کوین کش به رغم کاهش کارمزد تراکنش‌هایی که در این زنجیره‌ی بزرگ رخ می‌دهد، سودآوری به همراه دارد. در این زمینه رقابت کمتری وجود دارد، این بدان معناست که ماینر‌ها با سرمایه‌گذاری قابل توجه می‌توانند بیت‌کوین کش بیشتری بدست آورند.

هرکدام از نظریه‌های موجود به اندازه‌ای درست است. از آنجایی که برخی فکر می‌کنند آقای کریگ رایت(Craig Wright توسعه دهنده‌ی رمزارز بیت‌کوینSV و مدعی نام ساتوشی‌ ناکوموتو) و ماینر‌های بیت‌کوین در مقابل با بیت‌کوین کش فعالیت می‌کنند، در نتیجه برخی نظریه‌ها توطئه آمیز هستند. به عنوان مثال یک نظریه بیان می‌کند که آقای رایت و خبرگزاری Coingeek(که توسط آقای Calvin Ayre یکی از طرفداران پروپاقرض آقای رایت مدیریت شده و به عنوان یک شعبه‌ی تبلیغاتی برای او و فعالیت‌هایش عمل می‌کند) در تلاش هستند تا در جهت دامپ رمزارز بیت‌کوین کش حجم زیادی از این رمزارز را بدست آورند، نتیجه‌ی این کار مشخص است، رمزارز بیت‌کوین کش با سقوط ارزش، و رمزارز بیت‌کوینSV نیز دچار افزایش قیمت خواهد شد.

بلاک‌های زیادی با متن «ساتوشی ناکاموتو» ارائه شده‌اند، اما هیچ‌کس تا به امروز خودش را به عنوان ماینر این بلاک‌ها معرفی نکرده است.

تغییر اسم از BOOMBOOMBOOM به ساتوشی ناکاموتو! این ماینر مرموز کیست؟

یک نظریه‌ی دیگر این است که ماینر‌های بیت‌کوین قصد دارند تا به صورت کاملا عمدی سرعت شبکه‌ی این رمزارز را کاهش دهند تا کارمزد شبکه افزایش یابد. احتمال واقعی بودن این نظریه نسبت به موارد دیگر بسیار کمتر است، زیرا در این صورت همزمان با افزایش نرخ هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین کش، شبکه‌ی رمزارز بیت‌کوین نیز باید با کاهش شدید هش‌ریت روبرو می‌شد. با این حال می‌توان دید که شبکه‌ی بیت‌کوین هیچ کاهش قابل توجهی در هش‌ریت خود نداشته است.

عدم تغییر هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین

نظریه‌ی حرکت ماینر‌های جدید از سمت بیت‌کوین SV به سمت استخراج رمزارز بیت‌کوین کش نیز وجود دارد که نسبت به مابقی نظریه‌های فعلی محتمل‌تر است، زیرا هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین SV اخیرا به مقدار کمی دچار کاهش شده، در حالی که هش‌ریت بیت‌کوین کش افزایش یافته است.

کاهش هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین SV و افزایش هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین کش

با این حال، هنوز مشخص نشده که آیا این روند افزایش هش‌ریت به اندازه‌ای کافی است که بتوان اعلام کرد از طرف ماینر‌های بیت‌کوین SV یک «حمله‌ی احتمالی» به شبکه‌ی بیت‌کوین کش رخ داده است. احتمالا به وجود کاهش قیمت اخیر رمزارز بیت‌کوین SV پس از حذف شدن از لیست چندین صرافی بزرگ و معتبر، ماینر‌های آن تمایل داشته باشند که برای کسب سود بیشتر به رمزارز بیت‌کوین کش کوچ کنند.

سایر احتمالات

یک احتمالا ضعیف وجود دارد که یک ماینر ناشناس قصد دارد تا در جامعه‌ی بیت‌کوین کش باعث ایجاد شایعاتی در رابطه با ساتوشی ناکاموتو وجود داشته باشد. اما نظریه‌‌های توطئه‌ در مورد دخالت‌های آقای کریگ رایت برگفته از ماهیت پیش پا افتاده‌ی این ماینر «ناشناخته» است.

در بلاک‌چین‌های اجماع ناکاموتو، مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و بیت‌کوین SV، یک ماینر در صورت در اختیار داشتن بیش از ۵۱ درصد قدرت هش شبکه، توان و قدرت قابل توجهی در دست خواهد داشت. قبل از ارتقاء بیت‌کوین کش، فرایند «سازماندهی مجدد» همچنان امکان‌پذیر بود. این فرایند به این معنی است که یک ماینر با در اختیار داشتن چنین قدرت هشی می‌تواند اساسا در بلاک‌چین تراکنش‌های تایید شده‌ی فعلی را بازنویسی کرده و تغییر دهد.

یکی دیگر از حملات بالقوه شامل توانایی رد کردن هرگونه تراکنش با حداقل کارمزد است. این مورد به دلایل مختلفی در بیت‌کوین کش می‌تواند زیان‌آور و خطرناک باشد. کاربران بیت‌کوین کش از پرداخت کارمزد‌های بسیار پایین لذت می‌برند، و این ماینر بلاک‌های زیادی را ماین کرده که در صورت وقوع چنین حمله‌ای می‌تواند آشفتگی‌های خطرناکی ایجاد کند. آن‌ها حتی می‌توانند انتخاب کنند که هیچ تراکنشی انجام نشود. اینکه این ماینر هیچ کدان از این کار‌ها را انجام نداده به دان معناست که قصد انجام آن را نداشته است.

قبلا نیز یک ماینر با قدرت هش مشابه از کلمه‌ی « boomboomboom» استفاده می‌کند، احتما آن وجود دارد که این دو ماینر یکی باشند زیرا پس از آفلاین شدن وی بود که ماینر جدید «ساتوشی ناکاموتو» آنلاین شد.

این رویداد با فاصله‌ زمانی بسیار زیادی نسبت به نگرانی‌های قبلی شبکه‌ی ماینینگ بیت‌کوین کش رخ داده است. از زمان آغاز فعالیت‌های این شبکه در آگوست ۲۰۱۷، ماینر‌ها توانسته‌اند چندین مرتبه بخش اعظم قدرت هش شبکه را به دست بگیرند.

نظر شما در رابطه با این ماینر مرموز چیست؟ آیا احتمال وقوع حملات ۵۱ درصد بر روی شبکه‌ی بیت‌کوین کش وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
CCN

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا