اخبار و مقالاتمقاله

آیا قاتل همیشه به مکان جرم برمی گردد؟

مقایسه بازار بیت کوین در آستانه تحویل سال میلادی در 3 سال گذشته

دیروز بازار ارزهای رمزنگاری شده شروع به سقوط شدیدی کرد، بیش از یک هفته بود که بیشتر بازار در روند نزولی قرار گرفته بود. بطوری که حجم نقدینگی در کمی بیش از یک هفته،از حدود 800 میلیارد دلار به حدود 400 میلیارد دلار رسید. بسیاری این سقوط را نشانه ای از عملکرد قانون گذاران کره جنوبی و  چین در مقابل این ارزها و شدیدتر شدن سخت گیری ها بر بازار کریپتو ها می دانند.اما در کنار آن شروع به کار بازار معاملات آتی “ّFutures” در اکسچنج آپشن شیکاگو “CBOE” و نزدیک شدن به زمان انقضای (تاریخ سررسید) قرار داد های یکماهه هم می‌تواند دلیل مناسب دیگری برای این ریزش باشد.

نکته جالب دیگری که وجود دارد واکنش بازارهای مالی به اواخر سال میلادی و ابتدای سال جدید میلادی است. برای درک بهتر این رابطه می‌توانید به پیش‌بینی رفتار مارکت توسط احتمال‌زاده مراجعه کنید.در همین راستا با دیگر دوستان به این نتیجه رسیدیم که رفتار بازار بیت کوین بر مبنای ارز مرجع دلار را در سه سال گذشته در بازه های یک ماهه منتهی به سال نو و ماه اول سال میلادی را مقایسه کنیم.خط عمودی بنفش روز اول سال میلادی جدید است و همچنین روز اول دوازدهمین ماه میلادی از سال گذشته (دسامبر) هم مشخص شده است.

ژانویه سال 2016

در این نمودار شروع رشد بازار از روزهای پایانی نوامبر آغاز شده است و در 15 دسامبر به قله چارت می رسیم و پس از آن ریزش ها تا اوایل فوریه ادامه داشته است.


ژانویه سال 2017

شروع حرکت بازار و بالا رفتن تقاضا با نزدیک شدن به ژانویه و سقوط سریع پس از آغاز سال نو.


ژانویه سال 2018

و در نهایت امسال هم از 17 دسامبر با روند ریزشی مواجه شده ایم و این روند تا 15 ژانویه ادامه داشته است…

 

در 3 سال گذشته با نزدیک شدن به سال نو تقاضای خرید بیت کوین افزایش داشته و با پایان ژانویه بخش عمده ای از این تقاضای خرید حذف می شود و بازار به مسیر کلی اش بر می‌گردد. بنظر شما ژانویه 2019 آیا دوباره این روند برای بیت کوین تکرار می‌شود؟ 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا