اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار سایتاخبار و مقالات

بیت کوین از مرز ۴۵ هزار دلار عبور کرد، آیا روند صعودی ادامه دارد؟

روز یک‌شنبه رمزارز بیت کوین با آغاز یک روند صعودی آهسته توانست از مرز ۴۵ هزار دلار عبور کرده و نشانه‌هایی از بهبود وضعیت بازار را نمایش دهد، اما آیا این روند همچنان ادامه خواهد یافت؟

نکات برگزیده مطلب
  • طی چند روز گذشته یک روند صعودی قابل قبول در بازار رمزارزها تشکیل شد که نتیجه آن عبور قیمت بیت کوین از مرز ۴۵ هزار دلار بود. این افزایش قیمت باعث شد تا رمزارزهای ثانویه نیز از BTC تبعیت کرده و سودآوری چشم‌گیری را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورند. اما عوامل دخیل در این تغییرات بازار رمزارز چه بوده و چه چیز باعث عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضا شده است؟

بیت کوین ۴۵ هزار دلاری

تنها چند روز پیش از ارائه گزارش تورم ماه جولای، رمزارز بیت کوین به بالاترین سطح قیمت خود طی دو ماه گذشته رسیده است.

برترین رمزارز بازار ساعاتی قبل با یک جهش ناگهانی ۱/۶۵ درصدی به نقطه ۴۵۳۶۳ دلار برای هر واحد BTC رسید. این روند صعودی یک افزایش ۲۱/۶۲ درصدی نسبت به قیمت بیت کوین در تاریخ ۵ام آگوست (نقطه ۳۷۳۰۰ دلار) است.

جهش بیت کوین باعث شد تا بازار رمزارزهای ثانویه نیز دستخوش تغییراتی شده و این رمزارزها با قدرت به سمت افزایش قیمت حرکت کنند.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اثر کانتیلون
وضعیت بازار بیت کوین

به عنوان مثال می‌توان به اتریوم اشاره کرد که با در اختیار داشتن ۳۶۴ میلیارد دلار سرمایه در حال گردش، اکنون در جایگاه دوم بازار قرار دارد. این پروژه رمزارزی در تاریخ ۳ام آگوست تنها ۲۶۳۰ دلار قیمت داشت، با این حال امروز پس از یک جهش ۲۹ درصد به ۳۱۰۰ دلار رسید.

البته لازم به یادآوری است که بخشی از این روند افزایش قیمت در بازار اتریوم به دلیل فعال شدن هاردفورک لندن در این شبکه رمزارزی در تاریخ ۵ام آگوست است، رویدادی که منجر به فشار تورمی در بازار اتریوم گردید.

گزارش تورم ماه جولای

روز چهارشنبه ۱۱ام آگوست، اداره آمار کار ایالات متحده قرار است گزارشات مربوط به تورم ماه جولای را منتشر کند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تورم این ماه یک افزایش ۰/۵ درصد را نشان دهد.

این پیش‌بینی‌ها به دلیل افزایش چشم‌گیر شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه ژوئن به ۵/۴ درصد نسبت به سال گذشته صورت گرفته است؛ رقمی که بیشترین میزان طی ۱۳ سال گذشته به شمار می‌آید.

بیت کوین BTC Bitcoin تغییرات قیمت
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین طی یک ماه گذشته

البته طرفداران صنعت رمزارز نسبت به این تغییرات خوش‌بین بوده و پاسخ مثبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته داده‌اند. به گفته‌ برخی این میزان تورم یکی از عوامل جلوگیری از سقوط قیمت بیت کوین به پایین‌تر از نقطه ۳۰ هزار دلاری پس از سقوط بازار در تاریخ ۱۹ام ماه می بوده است.

در عین حال تلاش کاربران صنعت رمزارز برای بالا بردن قیمت بیت کوین به رقمی بیش از ۴۰ هزار دلار و سرانجام وقوع یک روند صعودی آرام که نتیجه آن عبور از مرز ۴۵ هزار دلار بود، نشان دهنده‌ تقاضا شدید برای خرید BTC است.

لکس موسکوفکی (Lex Moskovski) سرپرست سرمایه‌گذاری شرکت Moskovski Capital با اشاره به نمودارهای منتشر شده توسط پلت‌فرم گلس‌نود (Glassnode) اظهار نموده که میزان ورودی سرمایه از طرف سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار بیت کوین به شدت افزایش یافته است و این میزان سرمایه با روند افزایشی شاخص قیمت بیت کوین به دلار (BTC/USD) مطابقت دارد.

نمودارها چه می‌گویند؟

علاوه بر این، آقای ویلی وو (Willy Woo) تحلیلگر سرشناس صنعت رمزارزها اخیراً اعلام کرده است که این روند فعلی در نهایت به بیت کوین ۵۰ هزار دلاری ختم خواهد شد، زیرا در حال حاضر بازار شاهد عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضا می‌باشد. به گفته این تحلیلگر شناخته شده، تمام سرمایه‌گذارانی که طی چند ماه گذشته به دنبال فروش رمزارز بودند، اکنون در صف خریداران قرار گرفته و همین موضوع باعث ایجاد تقاضا بسیار زیاد در برابر عرضه بسیار کم شده است.

بیت کوین BTC Bitcoin تغییرات قیمت
نمودار مربوط به شک در عرضه و تقاضا

آقای ویلی وو در ادامه صحبت‌های خود به نمودار منتشر شده در تاریخ ۱۵ جولای اشاره کرد، در این نمودار نشان داده شده که پس از صعود بیت کوین و عبور از نقطه ۳۶۶۷۵ دلاری، وضعیت بازار رو به بهبود است. همانطور که در این نمودار نمایش داده است، شوک نقدینگی بیت کوین در همه صرافی‌ها و ارتباط آن با تغییر قیمت‌ مشهود است.

به گفته ویلی وو در رابطه با این نمودار توضیح داده است که:

شاخص‌های زیرساختی نمی‌توانند تغییرات کوتاه مدت قیمت را پیش‌بینی کنند، با این حال می‌توان براساس آن‌ها تغییرات احتمالی را مشخص کرد. در حال حاضر ارزش دقیق BTC چیزی حدود ۵۳/۲ هزار دلار تخمین زده می‌شود، درحالیکه محدود انحراف استاندارد چیزی بین ۳۹ هزار دلار تا ۶۶ هزار دلار (با ۶۸/۵ درصد اطمینان) است. Willy Woo

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی بازار رمزارزها و احتمال افزایش قیمت BTC چیست؟ آیا این روند صعودی همچنان ادامه یافته و ما شاهد ثبت رکوردهای جدید خواهیم بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا