اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالاتپیشنهاد سردبیر

برای ورود به کلاب ثروتمندان بیت کوین، به چه مقدار BTC نیاز است؟

تئوری‌های مختلفی برای محاسبه‌ی BTC مورد نیاز جهت ورود به «کلاب ۱ درصدی بیت کوین» وجود دارد که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته شده است

 از زمان ظهور بیت کوین تنها یک دهه گذشته است، با این حال این دارایی پرخطر توانسته به یکی از برترین دارایی‌های اقتصادی موجود در جهان تبدیل شده و افزایش ارزش چشم‌گیری را به نمایش بگذارد.

به طور طبیعی یکی از پرسش‌هایی که در ذهن سرمایه‌گذاران این حوزه به وجود می‌آید این است که: برای تبدیل شدن به یکی از سرمایه‌گذاران قابل توجه در صنعت رمزارز به چه مقدار بیت کوین نیاز است؟ آیا باید معادل میلیون‌ها دلار رمزارز BTC داشته باشیم تا یک سرمایه‌گذار موفق معرفی شویم؟

کلاب ۱ درصدی بیت کوین 1 percent Club

یکی از معیارهایی که در این زمینه به وجود آمده است «کلاب ۱ درصدی بیت کوین» می‌باشد؛ این بدان معناست که سرمایه‌گذار به عنوان یکی از برترین دارندگان بیت کوین در سطح جهان شناخته می‌شود. البته، تعبیر مشخص و شفاف توضیح دادن این صفت بسیار چالش برانگیز است. به هر حال، آمار ارقام منتشر شده در رابطه با این موضوع نشان می‌دهد که شما تنها با در اختیار داشتن چیزی بین ۰/۲۸ واحد بیت کوین تا ۱۵ واحد بیت کوین می‌توانید به عنوان یکی از اعضای این گروه توصیف شوید.

اولین تئوری

آقای جیک لویسون(Jake Levison) یکی از تحلیلگران برجسته‌ی حوزه‌ی رمزارز که در شرکت بلاک‌ورکز گروپ(Blockworks Group) فعالیت مستمر دارد، در فوریه‌ی ۲۰۲۰ با انتشار یک پست توییتری اظهار داشت که «اگر شما مالکیت تنها ۰/۲۸ درصد بیت کوین را در اختیار داشته باشید، از نظر آماری تضمین کرده‌اید که جزء ۱ درصد از ثروتمندترین افراد بازار بیت کوین در جهان هستید».

کلاب ۱ درصدی بیت کوین 1 percent Club
پست توییتری جیک لویسون

استدلال آقای لویسون این است که «اگر شما ۰/۲۸ واحد رمزارز BTC داشته باشید، تنها ۱ درصد جمعیت جهان قادر به داشتن مقدار بیشتری بیت کوین است». البته این رقم یک محاسبه‌ی جالب هم دارد. به گفته‌ی استیو لی(Steve Lee) یکی از مدیران سابق شرکت گوگل، اگر مجموع ذخایر بیت کوین یعنی عدد ۲۱ میلیون را در نظر گرفته و آن را به یک درصد جمعیت فعلی جهان یعنی ۷/۵ میلیارد نفر تقسیم کنیم، نتیجه‌ی بدست آمده ۰/۲۸ خواهد بود.

شایان ذکر است که این محاسبات اصلاً دقیق نیست، زیرا در وهله‌ی اول باید توضیح داد که هنوز تمام ۲۱ میلیون ذخیره‌ی بیت کوین استخراج نشده است، درحالیکه از سوی دیگر میلیون‌ها واحد رمزارز BTC تا به امروز گم شده و برای همیشه از دست رفته است. در این میان باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کرد، اینکه بیت کوین‌های موجود در چرخه‌ی بازار به طور مساوی بین تمام آدرس‌ها توزیع نشده است.

یک نظریه‌ی کاملاً متفاوت

البته این فقط یک محاسبه‌ی ساده‌ی ریاضی است؛ نظریه‌ی دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد برای رسیدن به باشگاه ۱ درصدی بیت کوین نیاز است که بیش از ۱۵ واحد BTC در اختیار داشته باشید. با در نظر گرفتن قیمت فعلی بیت کوین، این ۱۵ واحد بالغ بر ۶۱۹ هزار دلار هزینه به همراه خواهد داشت.

طبق نمودارهایی که توسط پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چینی بلاک‌لینک(Blocklink) منتشر شده است، ۱۵ واحد بیت کوین می‌تواند عدد دقیق‌تری باشد. تحلیلگران این شرکت با نادیده گرفتن داده‌های مربوط به تعداد ولت‌ها و آدرس‌های بیت کوین و همچنین فرض عدم از دست رفتن میلیون‌ها واحد رمزارز BTC به این نتیجه رسیده‌اند. در این مطالعات همچنین گزارش شده است که قانون توزیع قدرت در روند محاسبات مورد استفاده قرار گرفته است، همان قانونی که هت توزیع برابر ثروت در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد!

تحلیلگران بلاک‌لینک در زمان انجام این مطالعات در سال ۲۰۱۸ همچنین ادعا کردند که تنها ۲۲۵ هزار نفر در سراسر جهان مالکیت این مقدار رمزارز BTC را بر عهده داشته و همین موضوع باعث شده تا این باشگاه ۱ درصدی کاملاً منحصر به فرد باشد.

با این حال، مطالعات مختلف در این زمینه فرضیات مختلفی ارائه کرده‌اند. از آنجا که هیچ روش دقیق و شفافی برای شناسایی هویت مالک آدرس‌های بیت کوین وجود ندارد، تخمین این موضوع که برای ورود به باشگاه نخبگان چقدر رمزارز نیاز است بسیار دشوار می‌باشد.


نهنگ‌های نامرئی در بازار بیت کوین

امکان تقریبی آمارهای مختلف در بازار بیت کوین وجود دارد، با این حال دستیابی به ارقام دقیق دشوار است زیرا داده‌های با تغییر مداوم تعداد سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین، مقدار بیت کوین‌های از دست رفته و همچنین تعداد کیف‌پول‌های فعال، همواره در حال تغییر است.

کلاب ۱ درصدی بیت کوین 1 percent Club

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که احتمال مدیریت چندین آدرس کیف‌پول توسط یک نفر وجود دارد، به عبارتی یک سرمایه‌گذار ممکن است چندین کیف‌پول رمزارز در اختیار داشته و از هر کدام برای فعالیت‌های مختلف استفاده کند. ثانیاً، بسیاری از شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارزی گرچه مقدار قابل توجهی بیت کوین در اختیار دارند، اما مالکیت این بیت کوین در اختیار شخص دیگری بوده و آن‌ها تنها نمایندگی کنترل دارایی را انجام می‌دهند. به گفته‌ی الیاس استرهله(Elias Strehle) تحلیلگر بلاک‌چین ریسرچ‌لپ(Blockchain Research Lab) ممکن است در بازار رمزارزها تعداد قابل توجهی نهنگ نامرئی وجود داشته باشد. وی در رابطه با این موضوع توضیح داده است که «من فکر می‌کنم که این موضوع باعث محدودسازی قدرت داده‌های زنجیره‌ای برای تعیین سطح پذیرش بیت کوین و به طور کلی تمرکز ثروت در بازار بیت کوین است».

چه کسانی در کلاب ۱ درصدی بیت کوین حضور دارند؟

تشخیص دقیق اینکه در حال حاضر چه کسی در کلاب ۱ درصدی بیت کوین حضور داشته و چه مقدار دارایی رمزارز در اختیار دارد، بسیار دشوار است.

با این حال، طبق نمودار منتشر شده توسط بیت‌اینفو چارتس(Bit Info Charts)، داده‌های جالبی برای رسیدن به نتیجه‌ی مناسب وجود دارد. براساس نمودار فوق‌الذکر، می‌توان با قطعیت تمام گفت که حداقل یک آدرس وجود دارد که بدون شک عضور اصلی باشگاه ۱ درصدی بیت کوین است.

کلاب ۱ درصدی بیت کوین 1 percent Club
نمودار منتشر شده توسط بیت‌اینفو چارتس

همانطور که نشان داده شده است، یک آدرس منفرد بیت کوین که در انتهای جدول به آن پرداخته شده است در حال حاضر ۰/۷۶ درصد مجموع ذخایر بیت کوین موجود در بازار را در اختیار دارد. در همین راستا گفته شده که در آدرس مذکور تقریباً چیزی بین ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون واحد BTC ذخیره شده است.

البته همانطور که گفته شد، ممکن است یک سرمایه‌گذار چندین آدرس ذخیره‌ی بیت کوین در اختیار داشته و در این نمودار چندین جایگاه مختلف را از آن خود کند. در این حال، سرمایه‌گذار مذکور بدون شک در باشگاه ۱ درصدی بیت کوین حضور خواهد داشت؛ هرچند که برای رسیدن به این جایگاه سرمایه‌گذار مورد نظر ما باید مقدار قابل توجهی BTC در کیف‌پول‌های خود ذخیره کند.

بدون شک آدرس‌های موجود در طبقه‌بندی اول جدول که چیزی بین صفر تا ۰/۰۰۱ واحد BTC در اختیار دارند، در لیست باشگاه ۱ درصدی قرار نمی‌گیرند؛ هرچند که ممکن است مالک یکی از همین آدرس‌های کوچک یک کیف‌پول مملو از بیت کوین هم داشته باشد. بنابراین، این روش محاسباتی به هیچ عنوان دقیق و قابل استناد نیست.

آیا مهم است که چند نفر در کلاب ۱ درصدی بیت کوین حضور دارند؟

صرف نظر از اینکه شما برای تخمین رمزارز مورد نیاز جهت ورود به کلاب ۱ درصدی بیت کوین از چه محاسباتی استفاده کرده‌اید، باید به این نکته اشاره کرد که اساساً مقدار رمزارز مورد نیاز جهت ورود به این باشگاه به ارزش و قیمت BTC در همان زمان بستگی دارد.

کلاب ۱ درصدی بیت کوین 1 percent Club

به عنوان مثال در زمان افزایش قیمت بیت کوین و جهش ارزش این رمزارز در سال ۲۰۱۷، برای ورود به باشگاه ۱ درصدی بیت کوین به رمزارز بیشتری نیاز بود، زیرا در آن زمان قیمت هر واحد BTC نصف ارقام فعلی بود. به عبارتی اگر در آن زمان شما با در اختیار داشتن هزار واحد بیت کوین به کلاب ۱ درصدی وارد می‌شدید، اکنون با داشتن حق مالکیت ۵۰۰ بیت کوین همان امتیاز را خواهید داشت، زیرا قیمت بیت کوین دو برابر افزایش یافته است.

اگر روند افزایش قیمت بیت کوین همچنان ادامه یافته و ما شاهد جهش ارزش این دارایی باشیم، احتمالاً تعداد افرادی که در کلاب ۱ درصدی بیت کوین حضور دارند نیز افزایش خواهد یافت. هرچند که به خاطر امنیت، سرمایه‌گذاران بزرگ بازار رمزارز بهتر است هرگز اطلاعات مربوط به مقدار دارایی‌های خود را منتشر نکنند.

به نظر شما برای ورود به کلاب ۱ درصدی بیت کوین به چه مقدار رمزارز BTC نیاز است؟ تجربیات و نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا